Rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici 2004
Rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici byla zahájena 20. května 2004. Stavební činnost probíhala
v několika úsecích:
Oprava tramvajové tratě na Nádražní ulici v úseku Ostrovského - Plzeňka a v části ulice Za Ženskými domovy
Mezi ulicemi Ostrovského - Za Ženskými domovy dojde (v návaznosti na loňskou rekonstrukci úseku Plzeňská - Ostrovského) k výměně stávajících velkoplošných
panelů BKV za nové. V místě před rozjezdovou výhybkou křižovatky Na Knížecí,
kde bude zřízen kolejový obvod pro ovládání výměny bude stávající konstrukce velkoplošných panelů BKV nahrazena v délce asi
15 metrů klasickou konstrukcí se žlábkovou kolejnicí NT1 na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži s asfaltovým krytem. Úsek Za Ženskými domovy - Plzeňka bude ze
stávajících BKV panelů rekonstruován na klasický typ tramvajové konstrukce s kolejnicí NT1 na železobetonových
pražcích ve štěrkovém loži s živičným krytem (před rozjezdovou výměnou křižovatky Na Knížecí budou použity dřevěné pražce z důvodu zřízení kolejového obvodu).
Pro omezení vibrací a účinků hluku bude štěrkové lože uloženo na tlumicí rohože a z jedné strany opatřeno prefabrikáty tvaru písmene L. Kolejnicový pás bude
opatřen tlumícím systémem. Na úseku v ulici Za Ženskými domovy bude provedena výměna velkoplošných panelů za nové (rozsah cca 50 m za výměny tramvajového trojúhelníku).
Oprava tramvajové křižovatky Na Knížecí
Směrové poměry tohoto trojúhelníku zlepšeny, aby došlo k odstranění zákazů potkávání. Konstrukce svršku bude klasická se stojinovou žlábkovou kolejnicí a dřevěnými pražci.
Pro snížení hluku a vibrací bude použito tlumících rohoží. Rozjezdové výhybky budou opatřeny EOV systémy.
Oprava trolejového vedení na Nádražní ulici v úseku Bozděchova - Plzeňka a v části ulice Za Ženskými domovy
Na úseku bude provedena montáž 51 nových kusů stožárů trakčního vedení. Trolejové vedení je navrženo jako pružné, pevné nenapínané vedení. Dojde k dílčím posunům
napájecích a dělících bodů dle dispozice nových stožárů. Na železničních mostech budou rovněž obnoveny protidotekové podvlaky.
Odstranění křížení se železniční vlečkou do areálu Lihovar
Zrušen bude vlečkový přejezd Nádražní ulice do areálu Lihovaru. Stávající konstrukce se stojinovou žlábkovou
kolejnicí bude nahrazena konstrukcí na velkoplošných panelech BKV s blokovou kolejnicí B1.