Rekonstrukce Vodičkovy ulice

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Rekonstrukce Vodičkovy ulice


Třebaže byla teprve v dubnu letošního roku slavnostně dokončena první etapa výstavby pěší zóny ve Vodičkově ulici - spočívající ve srovnání úrovně chodníku, vozovky a nástupního ostrůvku tramvajové zastávky Václavské náměstí směrem k Jindřišské do jedné roviny -, byly na místě činu od 9.června opět stavební stroje, které již dokončenou část pěší zóny "smetly" z povrchu zemského.

Levostranná povrchová výhybka Kalifornien v Jindřišské ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9019 na lince 24 ve Vodičkově ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9038 odjíždí přes povrchovou výhybku Kalifornien z nástupní zastávky
Vůz KT8D5 ev.č.9033 odjíždí přes povrchovou výhybku Kalifornien z nástupní zastávky
Vůz KT8D5 ev.č.9033 na lince 9 právě přivezl cestující do výstupní zastávky
Záložní vůz KT8D5 ev.č.9030 na odstavné koleji
Rekonstrukci tramvajové tratě ve Vodičkově ulici, si vyžádala výstavba vstupní šachty do kolektoru a rekonstrukce kanalizačních vpustí, které nějaká moudrá hlava nechala v sedmdesátých letech zabetonovat. Tramvajové linky 9 a 24 byly ukončeny v dočasné zastávce Václavské náměstí, která byla zřízena v Jindřišské ulici, na povrchové výhybce Kalifornien a díky tomu byly na obě linky vypravovány pouze vozy KT8D5. Zatímco na lince č. 24 se vozy tohoto typu setkávají Pražané i v pravidelném provozu, na devítce se příliš často nevyskytují s ohledem na krizovou průjezdnost některých míst v síti na trase této linky.

Oproti předcházejícím tramvajovým výlukám s využitím povrchové výhybky Kalifornien, kdy tramvaj přes výhybku jela buď manipulačně, nebo s cestujícími v obou směrech je bylo u této výluky přistoupeno k provozu s cestujícími pouze v jednom směru. Po jejich vystoupení souprava manipulačně přejela vlevo na protisměrnou kolej, kde byla zřízena zároveň nástupní zastávka. Standardem se již stalo, že jako záložní vůz byl připraven vůz KT8D5 ev.č.9030, který je jako jediný vybaven maticovými transparenty BUSE a může proto urychleně zasáhnout do provozu, bez zdržujícího posunu "plátýnek" ve střešním transparentu. Přestože vozy KT8D5 v minulém roce prodělaly potřebnou výměnu "plátýnek", která nyní obsahují i čísla linek běžně vozy tohoto typy neobsazovaných, leckde se na devítku zapomnělo a ke slovu opět přišla lidová tvořivost. Před samotné plátno byla umístěna plastiková cedule s číslem linky, známá ze zadních plošin vozů T3. Efektní je pohled na číslo linky v nočních hodinách. Okolo cedule prosvítá světlo žárovky, číslo linky samotné se utápí ve tmě...

15. srpna byla výluka ukončena a v centru Prahy se objevil cca 160 metrů dlouhý úsek tramvajové tratě, vybudovaný tím nejmodernějším způsobem na pražcích a krytem v podobě žulové dlažby. Trať je umístěna v odhlučněném koridoru. Okolní úseky byly zrekonstruovány standardně - velkoplošnými panely BKV. Díky tomu má Praha nyní nejsplátovanější tramvajovou trať snad i v dějinách.

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024