Smyčka Radlice

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Smyčka Radlice


Součástí 16. června 1927 zprovozněné tramvajové trati vedené od křižovatky Radlické a Křížové ulice po Radlické ulici byla také koncová dvoukolejná smyčka. V provozu byla až do 1. listopadu 1983, kdy byl zastaven provoz na celé tramvajové trati a úsek Laurová - Radlice byl snesen. Důvodem byla připravovaná výstavba nové kapacitní komunikace do Jinonic a Stodůlek a s tím spojená likvidace původní romantické zástavby okolo Radlické ulice. Smyčka samotná mohla tedy teoreticky zůstat v provozu i nadále, jenže nebylo by jak k ní dopravit tramvaje, které nyní končí na zhruba 300 metrů vzdáleném trojúhelníku Laurová.

Zatímco dvounápravový vůz přijíždí do smyčky Radlice, vůz T1 z ní naopak vyjíždí Souprava vedená motorovým vozem ev.č.2180 Souprava vedená motorovým vozem ev.č.2180 na lince 6 ve společnosti vozu T1, zřejmě ev.č.5058 na lince 14 Souprava vedená motorovým vozem ev.č.2180 na lince 6 ve společnosti vozu T1, zřejmě ev.č.5058 na lince 14














Fotografie: © Miroslav Křehlík

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021