Trať Myslíkova - Mánes

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Myslíkova - Mánes



Dovolujeme si Vás upozornit, že s ohledem na provedené rekonstrukce to tady vypadá zase trošku jinak. Usilovně pracujeme na úpravách.

Vůz KT8D5 ev.č.9024 na lince 3 v Myslíkově ulici
Souprava vozů T3 ev.č.6604+6605 na lince 22 v Myslíkově ulici
Vůz KT8D5 ev.č. 9043 na lince 3 v Myslíkově ulici
Souprava vozů T6A5 ev.č.8631+8632 na lince 16 v Myslíkově ulici
Souprava vozů T3 ev.č.6712+6713 na lince 24 v Myslíkově ulici
Vůz T6A5 ev.č.8707 na lince 21 v Myslíkově ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9019 na lince 3 v Myslíkově ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9020 na lince 3 v Myslíkově ulici
Souprava vozů T3R.P ev.č.8231+8230 na lince 3 v Myslíkově ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9025 vypravený na linku 3 v Myslíkově ulici
Souprava vozů T3 ev.č.6851+6852 na lince 24 v Myslíkově ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9036 na lince 3 v Myslíkově ulici
Vůz T3R.P ev.č.8212 na lince 21 v Myslíkově ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9025 na lince 3 v Myslíkově ulici
Třebaže první kolejové vozidlo - pražská koňka projela podstatnou částí Myslíkovy ulice 28. června 1883, kdy byl zahájen provoz na trati Těšnov - Smíchov, koleje v ní byly položeny již od roku 1881. Tehdy totiž pražská obec využila dláždění této komunikace a stavbu budoucího úseku koňky provedla na vlastní náklady a se značným předstihem raději sama. Snažila se tak vyhnout dalšímu rozkopání čerstvě dokončené dlažby. Převzetí tohoto úseku pražskou koňkou bylo stanovenou smlouvou z roku 1882. Tramvajová trať v původní Myslíkově ulici však nedosáhla až úrovně dnešního nábřeží a křižovatky Mánes. Odbočovala totiž do Náplavní ulice a teprve poté dosáhla nábřeží. Trať následně převzaly Elektrické podniky a celou ji elektrifikovali k 18. prosinci 1900. K 30. říjnu 1907 byla zrušena návazná část tramvajové tratě v Náplavní ulici a byla přeložena do nově prodloužené Myslíkovy ulice až na nábřeží. V souvislosti s novou organizací automobilové dopravy v centru Prahy byla tramvajová trať v Myslíkově ulici 1. září 1931 zrušena a všechny zde provozované linky byly převedeny přes Karlovo náměstí do souběžné Resslovy ulice. Tato změna se však příliš neosvědčila a tak se v roce 1939 tramvajová doprava dočkala prodloužení své sítě o obnovenou trať v Myslíkově ulici. Provoz zde byl opět zahájen 1. září. V současné době tramvajové koleje nejvíce využívají pražští taxikáři, kteří si zde vytvořili své snad centrální stanoviště a parkují přímo na kolejích.

Cestu po tramvajové trati začneme na křižovatce se Spálenou ulicí zastávkami Myslíkova. Následuje přímý úsek, který se posléze mění v mírný pravotočivý oblouk, zcela kopírující podobu Myslíkovy ulice. Následuje další přímý úsek ke světelné křižovatce, s Masarykovým nábřežím. Samotný závěr tramvajové tratě spočívá v prudkém levém oblouku, jímž se trať slučuje s tratí vedenou po nábřeží.

Celá trať je klasické stavby na pražcích s krytem žulovou dlažbou. Její stav se však více než žalostný, třebaže je Myslíkovou od 26. srpna 2002 opět trvale vedena tramvajová linka 21. Rekonstrukce se trať zřejmě hned tak nedočká. Ostatně její "zapadlost" je možná tím faktem, který ji - na rozdíl od ostatních tratí v centru - uchránil před rekonstrukcí svršku na panely BKV.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Myslíkova - stálá nácestná zastávka ve směru z centra, občasná nácestná zastávka ve směru do centra.

Provozované linky na popisované trati:
Před plánovanou změnou linkového vedení v roce 1998 probleskovaly informace, že do Myslíkovy ulice bude z dopravně přetíženého Karlova náměstí převedena linka 3. Na některých mapách vydaných Dopravním podnikem je více než patrné dodatečné odstraňování jejího již zaneseného průběhu trasy z této ulice. Jenže ke změně nakonec nedošlo, a trať se své pravidelné linky dočkala až od 26. srpna, kdy se na její koleje nejprve obousměrně, následně již jen ve směru z centra vrátila linka 21. S ohledem na časté rekonstrukce v jejím okolí je trať navíc často využívána k odklonům tramvajových linek. V nočním provozu se zde pravidelně můžeme setkat se sólo vozem nočního záložního vlaku, který v zastávce Myslíkova ve směru od Jiráskova náměstí vyčkává na případný operativní výjezd za pravidelný noční vlak.

Fotocesta po trati Myslíkova - křižovatka Mánes
Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes
Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes
Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes Tramvajová trať Myslíkova - křižovatka Mánes

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021