Trať Újezd - Národní divadlo

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Újezd - Národní divadlo


Souprava vozů T3R.P ev.č.8306+8307 na lince 21 na Újezdě
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7001+7002 na lince 22 u zastávky Újezd
Souprava vozů T6A5 ev.č.8712+8676 vypravená na linku 23 ve Vítězné ulici
Vůz KT8D5 ev.č.9045 vypravený na linku 9 přejíždí most Legií
Souprava vozů T3 ev.č.6796+6797 na lince 14 přejíždí most Legií
Vůz T6A5 ev.č.8717 hradí pravidelné pořadí linky 23 jako vlak X23
Vůz T3 ev.č.6798 na lince 14 právě zastavil v zastávce Újezd
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7256+7232 na lince 9 u zastávky Újezd
Vůz T3R.P na lince 36 vjíždí na most Legií
Souprava vozů T3R.P ev.č.8211+8212 vypravená na linku 17 na mostě Legií
Souprava vozů T3SU ev.č.7006+T3 ev.č.6670 vypravená na linku 22 přejíždí most Legií
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7201+T3 ev.č.6545 na výlukové lince 39 na mostě Legií
Když byl 23. září 1875 zahájen provoz na prvním úseku pražské koňky, mohli cestující jen smutně sledovat, jak trať končí u Národního divadla u tehdejšího Řetězového mostu. Důvodem, proč nebyly koleje položeny i přes most na Malou Stranu a následně Smíchov (s čímž počítal původní projekt), nebyla obava o nosnost Řetězového mostu, přes který ostatně běžně jezdily omnibusy. Důvodem byla příliš nízká dřevěná podlaha tohoto mostu, do níž nebylo možné uložit kolejnice. A tak cestující museli přes Řetězový most pěšky. Od 16. května 1876 již mohli po překonání mostu nastoupit do dalšího vozu koňky. Téhož dne totiž byla uvedena do provozu nová trať koňky vedená od Řetězového mostu přes Újezd a Anděl až k Západnímu nádraží (dnešní nádraží Praha - Smíchov). Neudržitelná situace s Řetězovým mostem přivedla město k rozhodnutí o výstavbě nového mostu na jeho místě. Stavba mostu císaře Františka I. (dnešního mostu Legií) započala v březnu 1898 a most byl uveden do provozu 14. června 1901. O tři dny později byl zahájen provoz elektrické dráhy na mostě samotném i zbývajícím úseku v dnešní Vítězné ulici až ke křižovatce Újezd.

Cestu po tramvajové trati začneme na křižovatce ulic Vítězné a Újezd, kde trať začíná. Cesta bude poměrně jednotvárná. Bezprostředně za křižovatkou Újezd je umístěna na přilehlém chodníku v protisměru jediná zastávka celé tratě - Újezd. Trať vede středem Vítězné ulice až k mostu Legií, po němž překročí řeku Vltavou a Střelecký ostrov v jejím středu. Od malostranského břehu Vltavy trať po mostě Legií stoupá až ke středu mostu, kde začne opět klesat až ke křižovatce křižovatce Národní třídy, mostu Legií a Smetanova s Rašínovým nábřežím u Národního divadla, kde trať končí.

Celá trať je vybudována metodou velkoplošných panelů BKV, pouze část kolejí přiléhajících ke křižovatce Újezd je uložena na příčných pražcích a kryta žulovou dlažbou.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Újezd - nácestná zastávka ve směru z centra před křižovatkou Újezd

Provozované linky na popisované trati:
V denním provozu jsou po trati vedeny linky 6, 9, 22 a 23, v nočním provozu pak linky 57 a 58.

Fotocesta po trati Újezd - Národní divadlo
Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo
Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo Tramvajová trať Újezd - Národní divadlo

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021