|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9115
|
Dodávka tramvají Škoda 14T určených pro Prahu nadále pokračuje.
po předání vozu 9114, který přijel do Prahy 22. prosince 2006,
dorazil 28. prosince 2006 (mezi svátečními dny) pátý vůz, nesoucí budoucí evidenční číslo 9115. Jde o poslední vůz
tohoto typu předaný v roce 2006.
Stejně jako v předešlém případě se přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s.. Vůz budoucího ev.č.9115 byl 27.prosince 2006 ve 22:00 naložen v areálu Škody Transportation s pomocí portálových jeřábů na plošinové vozy Smmp, a ve 4:30 následujícího dne se vlaková souprava vydala do Prahy. Předávka na pražskou kolejovou síť proběhla opět na kusé předávací koleji nádraží Praha - Zličín. Náklad přivezla v mrazivém počasí, s jinovatkou pokrývající nejen samotný vůz, ale vše v okolí v hlavní roli, pět minut před sedmou hodinou vlaková souprava složená standardně z motorové lokomotivy 740.469-2 a tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejich ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel. Shodou nešťastných okolností došlo v železniční stanici Praha - Zličín k poruše zabezpečovacího zařízení a přesun vlakové soupravy k rampě u kusé předávací koleje, komplikovaný ručním přestavováním obvykle dálkově stavěných železničních výhybek zabral více než dvě hodiny. Následně proběhlo ukotvení vagónů k rampě. Až v 9:38 dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8611+8612, určená opět k vytažení vozu. Po oživení a vyzkoušení funkce kolejnicové brzdy nové tramvaje ještě na železničních vozech započalo v 9:51 její vytahování. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje byl již dílem okamžiku. S ohledem na nízkou teplotu a využití kapacity baterie vozu Škoda 14T v průběhu jeho oživování k předvytápění tramvaje, došlo k jejímu vybití, což značně omezovalo následné oživení na pražských kolejích. Přesto se vůz před 11 hodinou přepravil vlastní silou do motolské vozovny. V odpoledních hodinách se vůz přemístil do areálu Opravny tramvají Ústředních dílen, kde v 16 hodin úspěšně absolvoval technicko-bezpečnostní zkoušku. Poté se vrátil zpět do vozovny Motol. |
||||