Úprava prostoru zastávek Nádraží Holešovice

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Úprava prostoru zastávek
Nádraží Holešovice


Souprava vozů T3 ev.č.6882+6883 vypravená na linku 34 míří Partyzánskou ulicí k původní zastávce Nádraží Holešovice | 7.6.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6842+6982 vypravená na linku 17 opustila původní zastávku Nádraží Holešovice a míří na Výstaviště | 11.11.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8524+8525 vypravená na linku 17 vjíždí obloukem do původní zastávky Nádraží Holešovice | 18.4.2008
Souprava vozů T3 ev.č.6865+6814 vypravená na linku 17 stanicuje v původní zastávce Nádraží Holešovice | 11.11.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8452+8453 vypravená na linku 14 stanicuje v původní zastávce Nádraží Holešovice | 11.11.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8334+8335 vypravená na linku 17 stanicuje v původní zastávce Nádraží Holešovice | 18.4.2008
Souprava vozů T3R.P ev.č.8467+8466 vypravená na linku 14 stanicuje v původní zastávce Nádraží Holešovice | 11.11.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8396+8397 vypravená na linku 17 vjíždí do původní zastávky Nádraží Holešovice | 28.3.2010
Souprava vozů T3R.P ev.č.8548+8549 vypravená na linku 14 stanicuje v zastávce Nádraží Holešovice | 13.9.2010
Souprava vozů T3R.P ev.č.8550+8551 vypravená na linku 20 vjíždí do nové zastávky Nádraží Holešovice | 9.6.2010
Souprava vozů T6A5 ev.č.8601+8602 vypravená na linku 14 vjíždí do původní zastávky Nádraží Holešovice, soupravu řídí legendární motolský řidič, pan Jan Hašek, který již bohužel není mezi námi a jeho humor motolákům chybí... | 11.11.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8362+8363 vypravená na linku 17 vjíždí do nové zastávky Nádraží Holešovice | 31.3.2010
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9051 na cvičné jízdě stanicuje v zastávce Nádraží Holešovice | 1.6.2010
Souprava vozů T3 ev.č.6867+6866 vypravená na linku 17 vjíždí do původní zastávky Nádraží Holešovice | 11.11.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8474+8475 vypravená na linku 17 vjíždí do původní zastávky Nádraží Holešovice | 28.3.2010
Vůz Škoda 14T ev.č.9134 vypravený na linku 14 opouští podjezd pod holešovickým nádražím a vjíždí do prostoru zastávky Nádraží Holešovice, donedávna byla v tomto místě traťová kolej pro směr z centra | 31.3.2010
Vůz Škoda 14T ev.č.9113 vypravený na linku 20 stanicuje v zastávce Nádraží Holešovice | 9.6.2010
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9078 vypravený na linku 17 opouští podjezd pod holešovickým nádraží ještě v původní dispozici směrem k tramvajovému mostu | 28.3.2010
Bývalo to na počátku 19. století takové pěkné místo. Ulice lemovaly pětipatrové činžovní domy a bylo v nich možné spatřit prodavače vycházející ze svých krámků a sledující manipulaci s tramvajovými vozy. V 70. letech minulého století přišel radikální řez a většina domů byla zbořena. Vyrostlo zde nádraží Holešovice a tramvajová trať byla prodloužena a převedena na druhý břeh pomocí trojského tramvajového mostu. V dubnu 2010 se stavební stroje do těchto míst vrací znovu - rekonstruuje se zastávkový prostor Nádraží Holešovice.

V roce 2012 má být otevřen nový Trojský most. Ten na své konstrukci kromě tramvajových kolejí bude mít též pruhy pro automobily, jelikož se má stát nejen spojnicí Holešovic s tunelovým komplexem Blanka, ale má po něm být vedena i autobusová doprava do pražské ZOO. Původní uspořádání tramvajových zastávek a přilehlé křižovatky toto neumožňovalo, proto se přistoupilo k úpravě zastávkového prostoru.

Jako vhodný termín pro rekonstrukční práce posloužila tramvajová výluka v Tróji, probíhající od 29. března 2010, při které byla zřízena provizorní jednokolejná trať. Segregovaný zastávkový prostor podél objektu elektrárny v Holešovicích tvořený trati klasické konstrukce na betonových pražcích se zákrytovými panely vedený západním podjezdem železniční tratě byl snesen, odbagrována zemní pláň a provedeny nezbytné přeložky inženýrských sítí.

Jelikož v novém stavu vedou protisměrné koleje každá jiným podjezdem, bylo nutné upravit i návazné úseky tramvajové tratě. Na straně příslušející ke křižovatce Partyzánská x U elektrárny došlo k vyosení tratě východním směrem cca o 4 metry směrem k Vrbenského ulici a kompletní rekonstrukci křižovatky reflektující nové směrové poměry. Za nimi je trať nově vedena stále středem komunikace a v místě původních oblouků jsou zřízený zastávkové ostrůvky. Ty jsou plně bezbariérové a na první pohled zaujme jejich umístění mezi v poloze více odsazené od podjezdu železniční trati Praha - Ústí nad Labem. Rampy z ostrůvků jsou vyústěny ke světelné křižovatce s Vrbenského ulicí, tudíž je zajištěna bezpečnost chodců na přechodech.

Za podjezdem železniční trati je tramvajová trať levými oblouky provizorně napojena do stávajícího pokračování trati na předpolí trojského tramvajového mostu. V místě bývalých křížových kolejových přejezdů je zřízena provizorní sjezdová výhybka, která je již součástí jednokolejné přeložky končící na druhé straně řeky, převádějící tramvajovou dopravu přes již postavený tubus tunelu Blanka.

Trať je zřízena klasickou konstrukcí žlábkové kolejnice NT1 upevněných pomocí pružných svorek Vossloh na betonové pražce B03. Po zaštěrkování a podbití byl mezipražcový prostor vybetonován až po hlavu kolejnice a na něm zřízen asfaltový koberec jako kryt tratě.V místě provizorního napojení na Trojský most je ponechán otevřený kolejový svršek. Sjezdová výměna je opatřena pružnými jazyky a je umístěna na drážkovaných pražcích TB92V.

Oproti všem slibům zastupitelům města a stavitelům komplexu Blanka, je velikou škodou, že není nově uspořádaná zastávka vybudována jako sdružená bus + tram. Přestupní vazba hrana x hrana by se po zprovoznění Trojského mostu jistě stala velkým přínosem pro preferenci hromadné dopravy a zpříjemněním přestupní vazby rodičů s dětmi zejména při cestách do pražské ZOO. I když jak jsme se dočetli, zastupitelé Městské části Praha 7 nyní budou prosazovat výstavbu lanové dráhy od stanice metra Nádraží Holešovice do ZOO...

Nádraží Holešovice .:::. 31. března 2010
Pohled na podjezd pod železniční tratí, levá část patřila tramvajím, pravá vozovce | 31.3.2010 Snášení původních kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 31.3.2010 Snášení původních kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 31.3.2010 Snášení původních kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 31.3.2010 Snášení původních kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 31.3.2010
Snášení původních kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 31.3.2010 Vytěžené zádlažbové panely | 31.3.2010 Snášení původních kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 31.3.2010 V levé části podjezdu vozovka, v pravé tramvajová trať, brzy minulost... | 31.3.2010 Dvoukolejná tramvajová trať od provizorního tramvajového mostu obloukem mířila pod jednu polovinu mostu pod holešovickým nádražím | 31.3.2010
Nádraží Holešovice .:::. 1. dubna 2010
Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010 Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010 Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010 Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010 Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010
Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010 Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010 Likvidace kolejiště v okolí zastávek Nádraží Holešovice | 1.4.2010 Konec rekonstruovaného úseku před křižovatkou Elektrárna Holešovice | 1.4.2010 Vytrhané kolejnice odjíždí na korbě nákladního automobilu | 1.4.2010
Nádraží Holešovice .:::. 7. dubna 2010
Zlikvidované kolejiště v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 7.4.2010 Zlikvidované kolejiště v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 7.4.2010 Zlikvidované kolejiště v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 7.4.2010 Likvidované oblouky ze zastávky Nádraží Holešovice na tramvajový most | 7.4.2010 Likvidované oblouky ze zastávky Nádraží Holešovice na tramvajový most | 7.4.2010
Nádraží Holešovice .:::. 11. dubna 2010
Konec rekonstruovaného úseku u zastávky Nádraží Holešovice v pohledu od křižovatky Elektrárna Holešovice | 11.4.2010 Příprava prostoru pro výstavbu přeložky tramvajové tratě v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 11.4.2010 Příprava prostoru pro výstavbu přeložky tramvajové tratě v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 11.4.2010 Příprava prostoru pro výstavbu přeložky tramvajové tratě v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 11.4.2010 Příprava prostoru pro výstavbu přeložky tramvajové tratě v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 11.4.2010
Každá tramvajová kolej nově využije jinou polovinu podjezdu pod železniční tratí | 11.4.2010 Zlikvidovaný oblouk od zastávek Nádraží Holešovice k tramvajovému mostu | 11.4.2010 Až do dubna jen tramvajová část podjezdu pod holešovickým nádražím | 11.4.2010 Až do dubna jen tramvajová část podjezdu pod holešovickým nádražím | 11.4.2010 Konec rekonstruovaného úseku u zastávky Nádraží Holešovice v pohledu od tramvajového mostu | 11.4.2010
Nádraží Holešovice .:::. 17. dubna 2010
Výstavba přeložky tramvajové tratě v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 17.4.2010 Výstavba přeložky tramvajové tratě v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 17.4.2010 Výstavba přeložky tramvajové tratě v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 17.4.2010 Od tramvajové tratě opuštěný podjezd pod holešovickým nádražím | 17.4.2010 Konec rekonstruovaného úseku v pohledu od křižovatky Elektrárna Holešovice | 17.4.2010
Nádraží Holešovice .:::. 19. / 22. / 26. dubna 2010
Trošku nám tu chybí koleje... | 19.4.2010 Pohled na prostor někdejších zastávek Nádraží Holešovice z nadhledu, pan MOpowy se nám vydrápal až do kolejiště... | 22.4.2010 Betonové zpevnění podloží pod budoucí tramvajovou tratí | 26.4.2010 Betonové zpevnění podloží pod budoucí tramvajovou tratí | 26.4.2010 Čerstvě položené koleje u křižovatky Elektrárna Holešovice | 26.4.2010
Nádraží Holešovice .:::. 5. května 2010
Betonování mezikolejnicového prostoru vznikající přeložky tramvajové tratě | 5.5.2010 Betonování mezikolejnicového prostoru vznikající přeložky tramvajové tratě, v popředí je vidět vznikající vozovka | 5.5.2010 Betonování mezikolejnicového prostoru vznikající přeložky tramvajové tratě | 5.5.2010 Dokončovaná část přeložky tramvajové tratě v pohledu ke křižovatce Elektrárna Holešovice s oknem Davida Káté Čeňka | 5.5.2010 Pokládání kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 5.5.2010
Pokládání kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 5.5.2010 Pokládání kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 5.5.2010 Pokládání kolejí v prostoru zastávek Nádraží Holešovice | 5.5.2010 Z důvodu zřizování jednokolejné tramvajové tratě je třeba vytrhat ještě část kolejí ve směru k tramvajovému mostu | 5.5.2010 Z důvodu zřizování jednokolejné tramvajové tratě je třeba vytrhat ještě část kolejí ve směru k tramvajovému mostu, extrémně dlouhé dřevěné pražce se pod kolejí nachází z minulosti, kde v tomto místě byla dvojitá křížová kolejová spojka | 5.5.2010
Z důvodu zřizování jednokolejné tramvajové tratě je třeba vytrhat ještě část kolejí ve směru k tramvajovému mostu, extrémně dlouhé dřevěné pražce se pod kolejí nachází z minulosti, kde v tomto místě byla dvojitá křížová kolejová spojka | 5.5.2010 Z důvodu zřizování jednokolejné tramvajové tratě je třeba vytrhat ještě část kolejí ve směru k tramvajovému mostu | 5.5.2010 Z důvodu zřizování jednokolejné tramvajové tratě je třeba vytrhat ještě část kolejí ve směru k tramvajovému mostu | 5.5.2010 Z důvodu zřizování jednokolejné tramvajové tratě je třeba vytrhat ještě část kolejí ve směru k tramvajovému mostu | 5.5.2010 Zatím opuštěný podjezd pod holešovickým nádražím | 5.5.2010
Nádraží Holešovice .:::. 7. / 10. května 2010
Vznikající prostor zastávek Nádraží Holešovice | 7.5.2010 Vznikající prostor zastávek Nádraží Holešovice | 7.5.2010 Oblouk přivádějící tramvajovou trať z podjezdu pod železniční tratí k tramvajovému mostu je provizoriem do dokončení výstavby nového Trojského mostu v ose podjezdu | 10.5.2010 Oblouk přivádějící tramvajovou trať z podjezdu pod železniční tratí k tramvajovému mostu je provizoriem do dokončení výstavby nového Trojského mostu v ose podjezdu | 10.5.2010 Každý směr tramvajové tratě nyní nově využívá jinou část podjezdu pod holešovickým nádražím | 10.5.2010
Každý směr tramvajové tratě nyní nově využívá jinou část podjezdu pod holešovickým nádražím | 10.5.2010 Vznikající prostor zastávek Nádraží Holešovice | 10.5.2010 Za vznikajícími zastávkami Nádraží Holešovice je již patrné nové vedení tramvajové tratě, kdy každý směr využívá jinou část podjezdu pod železniční tratí | 10.5.2010 Vznikající prostor zastávek Nádraží Holešovice | 10.5.2010 V levé části vzniká ostrůvek tramvajové zastávky Nádraží Holešovice, vpravo je zřetelná dlažba zálivu budoucí zastávky autobusové | 10.5.2010
Nádraží Holešovice .:::. 28. května 2010
Dokončený oblouk od tramvajového mostu přivádí nyní každou kolej pod jinou část podjezdu pod holešovickým nádražím | 28.5.2010 Dokončené zastávky Nádraží Holešovice v Partyzánské ulici | 28.5.2010 Dokončené zastávky Nádraží Holešovice v Partyzánské ulici | 28.5.2010


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024