|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Úprava prostoru zastávek
|
V roce 2012 má být otevřen nový Trojský most. Ten na své konstrukci kromě tramvajových kolejí bude mít též pruhy pro automobily, jelikož se má stát nejen spojnicí Holešovic s tunelovým komplexem Blanka, ale má po něm být vedena i autobusová doprava do pražské ZOO. Původní uspořádání tramvajových zastávek a přilehlé křižovatky toto neumožňovalo, proto se přistoupilo k úpravě zastávkového prostoru.
Jako vhodný termín pro rekonstrukční práce posloužila tramvajová výluka v Tróji, probíhající od 29. března 2010, při které byla zřízena provizorní jednokolejná trať. Segregovaný zastávkový prostor podél objektu elektrárny v Holešovicích tvořený trati klasické konstrukce na betonových pražcích se zákrytovými panely vedený západním podjezdem železniční tratě byl snesen, odbagrována zemní pláň a provedeny nezbytné přeložky inženýrských sítí.
Jelikož v novém stavu vedou protisměrné koleje každá jiným podjezdem, bylo nutné upravit i návazné úseky tramvajové tratě. Na straně příslušející ke křižovatce Partyzánská x U elektrárny došlo k vyosení tratě východním směrem cca o 4 metry směrem k Vrbenského ulici a kompletní rekonstrukci křižovatky reflektující nové směrové poměry. Za nimi je trať nově vedena stále středem komunikace a v místě původních oblouků jsou zřízený zastávkové ostrůvky. Ty jsou plně bezbariérové a na první pohled zaujme jejich umístění mezi v poloze více odsazené od podjezdu železniční trati Praha - Ústí nad Labem. Rampy z ostrůvků jsou vyústěny ke světelné křižovatce s Vrbenského ulicí, tudíž je zajištěna bezpečnost chodců na přechodech.
Za podjezdem železniční trati je tramvajová trať levými oblouky provizorně napojena do stávajícího pokračování trati na předpolí trojského tramvajového mostu. V místě bývalých křížových kolejových přejezdů je zřízena provizorní sjezdová výhybka, která je již součástí jednokolejné přeložky končící na druhé straně řeky, převádějící tramvajovou dopravu přes již postavený tubus tunelu Blanka.
Trať je zřízena klasickou konstrukcí žlábkové kolejnice NT1 upevněných pomocí pružných svorek Vossloh na betonové pražce B03. Po zaštěrkování a podbití byl mezipražcový prostor vybetonován až po hlavu kolejnice a na něm zřízen asfaltový koberec jako kryt tratě.V místě provizorního napojení na Trojský most je ponechán otevřený kolejový svršek. Sjezdová výměna je opatřena pružnými jazyky a je umístěna na drážkovaných pražcích TB92V.
Oproti všem slibům zastupitelům města a stavitelům komplexu Blanka, je velikou škodou, že není nově uspořádaná zastávka vybudována jako sdružená bus + tram. Přestupní vazba hrana x hrana by se po zprovoznění Trojského mostu jistě stala velkým přínosem pro preferenci hromadné dopravy a zpříjemněním přestupní vazby rodičů s dětmi zejména při cestách do pražské ZOO. I když jak jsme se dočetli, zastupitelé Městské části Praha 7 nyní budou prosazovat výstavbu lanové dráhy od stanice metra Nádraží Holešovice do ZOO...