|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Výměna oblouku Škrétova v roce 2011
Dodávky sériových vozů Škoda 15T ForCity, pokračující v roce 2011 v rychlém sledu za sebou, vyvolávají
mimo jiné také úpravy co největšího možného počtu tramvajových tratí, pojížděných linkami, na
něž by vozy Škoda 15T ForCity měly být nasazeny. Jedno z těchto problémových míst dosud bránících nasazení
vozů Škoda 15T ForCity na linku 11, se donedávna nacházelo mezi zastávkami Muzeum a I. P. Pavlova.
Práce na výměně oblouku Škrétova byly zahájeny v pondělí 7. března 2011 přípravnými pracemi a opravné práce rozděleny do dvou výlukových etap - jedné noční a jedné denní. Přípravné práce spočívaly v odstranění vrchního lehkého asfaltového zákrytu a očištění kolejnic od zbytného štěrku za plného provozu tramvají a pokračovaly až do dopoledních hodin ve středu 9. března. Pozorný pozorovatel si při pohledu na přiložené fotografie všimne jedné zajímavosti- celý původní oblouk je zde položen tzv. "na boso" - tj. rozchod je zajištěn pouze pomocí rozpor a oblouk není ukotven k pražcům ani podkladní betonové desce, je pouze usazen na zhutnělý podklad. Novější návazná část, přiléhající ke křižovatce s Anglickou, je ukotvena pomocí plastových svěrek do betonových pražců. Výměnou prošel pouze oblouk v uvedeném směru, tedy od Muzea k I.P.Pavlova. Aby nebyl tramvajový provoz omezen a jelikož daným místem neprojíždí žádná noční linka, využilo se této výhody k naplánování stavebních prací v noční výluce z 9. na 10. března s mírným přesahem do podvečerního provozu. Během noci proběhla výměna konstrukce a s ranním výjezdem již spoje využívaly novou konstrukci. Stejně jako v předchozím případě je jízdní dráha opět položena na boso, aby však nedocházelo k nežádoucím pohybům konstrukce, jsou na vybraných místech vně oblouku umístěny lehké kotvící prvky korigující pulzující pohyb konstrukce a zachování oblouku ve správné poloze. V sobotu 12. března pokračovaly práce denní výlukou z důvodu nutné úpravy povrchů vozovek a jejich frézování i ve druhé koleji, sloužící za účelem zajištění potřebného průjezdného profilu pro vozy Škoda 15T ForCity. Výluky se též využilo k dalším doplňkovým údržbovým pracím jako jsou broušení kolejnic v přilehlých úsecích a revize srdcovek na křižovatce Tylovo náměstí. Jelikož vlivem teplotní roztažnosti docházelo v minulosti k pohybu neupevněných kolejnicových pásů a následně deformacím asfaltového krytu tramvajového tělesa, který se musel neustále opravovat, tvoří kryt v nové podobě pouze jemný štěrk. Pozitivním efektem je vizuální vzkaz pro řidiče automobilů jedoucí Škrétovou, že po tramvajovém tělese se opravdu nejezdí a již si tudy nemohou zkracovat cestu směrem k Vinohradské. Stavba byla pokryta z vlastních zdrojů Dopravního podniku a provedena v režii vrchní stavby pod vedením Tomáše Šilhana a pracovníků party Ondřeje Masopusta. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |