|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ultrarychlá oprava Chotkovy ulice 2012
Stavební práce na Letné během výstavby silničního tunelového komplexu Blanka vyvolaly, počínaje rokem 2008, enormní provozní
zatížení tramvajové tratě Chotkovy sady - Malostranská, kde byly původně provozovány pouze linky 18, 20, 22 a 23. Změny
linkového vedení od září 2012, spočívající v posílení významu páteřních linek a jejich svazků, trať ještě zatížily přidáním
linek 8 a 12 v trvalém stavu.
Dopravní podnik proto musel nenadálou situaci řešit a zahájit včas opravné práce. Výluka tramvajového provozu proběhla, co se týče rozsahu opravovaných částí, neuvěřitelně rychle. Práce byly rozděleny do dvou etap. V první, probíhající od soboty 20. října (0:30 h) do pondělí 29. října 2012 (0:30 h), byl tramvajový provoz obousměrně přerušen v úseku Malostranská–Chotkovy sady. Již v noci z pátku na sobotu provedla firma Rassostav rozkrytí dlažby na většině úseků tak, aby již druhý den ráno mohlo dojít k odvážení vytěžených kolejových konstrukcí a v dalších dnech navážení nového materiálu. V pondělí již probíhala na koleji do centra zpětná zádlažba a práce se přesunuly zejména do prostoru kolejového rozvětvení pod lávkou, kde proběhla výměna výhybek křižovatky Chotkovy sady s pružnými jazyky za nové, tentokráte blokové. Výměna kolejových oblouků křižovatky z roku 1995 neprobíhala tak snadno, jak by si vrchní stavba přála. Spousta pružných upevňovadel Vossloh byla částečně zabetonována, případně silně poškozena korozí. V současnosti montovaná upevňovadla by měla být již v antikorozní úpravě. Nechme se tedy za pár let překvapit, v jakém se budou nacházet stavu. Stejně jako korodují upevňovadla, korodují i drážky v pražcích TB92V, pro které toto bude jistě první a poslední výměna kolejové konstrukce a příště již budou muset být vyndány. Zkušební jízda vozem pro kontrolu trakčního vedení byla provedena v neděli 28. října v odpoledních hodinách, od pondělí se již na přímý směr křižovatky Chotkovy sady vrátily pravidelné linky a započala druhá etapa výluky.
Opravu trati provedla v horní částí Chotkových sadů (křižovatka s přilehlými složenými oblouky) vrchní stavba svými vlastními silami, za oblouky u hotelu Hoffmeister, stejně oblouky v Jelením příkopu byla zodpovědná firma Subterra a.s..
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |