|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9119
|
Pražské tramvajové koleje přivítaly 16. února 2007 celkově devátý vůz typu
Škoda 14T, nesoucí budoucí evidenční číslo 9119.
Tento vůz je již sedmý, z devíti dosud předaných pražských vozů Škoda 14T,
který byl do Prahy přepraven po železnici. Jelikož se prototypový vůz ev.č.9111 v pátek 9. února, po železnici
do plzeňské Škody Transportation vrátil, k vykonání úprav na sériové
provedení, ač byl do Prahy přivezen na silničním návěsu, zůstává nyní vůz ev.č.9112 jediným pražským vozem
Škoda 14T, jenž zatím neokusil ložnou plochu železničních vagonů.
Stejně jako v předešlých případech se přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s.. Vůz budoucího ev.č.9119 byl 15. února 2007 ve 22:00 naložen v areálu Škody Transportation za pomoci portálových jeřábů na plošinové vozy Smmp a ve 3:30 následujícího dne se vlaková souprava vydala do Prahy. Předávka na pražskou kolejovou síť proběhla opět na kusé předávací koleji nádraží Praha - Zličín. Vlakovou soupravu složenou již standardně ze tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejichž ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel, vedla motorová lokomotiva firmy Viamont a.s. ev.č. 740 534-3. Souprava dorazila na druhou kolej od staniční budovy nádraží Praha-Zličín přesně v 7 hodin. Již v 7:11 byly plošinové vozy s tramvají Škoda 14T ev.č.9119 ukotveny k rampě předávací koleje, došlo k odvěšení lokomotivy od soupravy a jejímu následnému poodjetí. Dvacet pět minut po sedmé ráno dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8605+8606, určená k vytažení vozu. Po uvolnění kotevních prvků, demontáži popruhů a uvolnění pantografu mohlo dojít k oživení a vyzkoušení nové tramvaje, včetně zkoušky funkce kolejnicové brzdy (to vše stále ještě na železničních vozech). Po instalaci redukce spřáhla na soupravu T6A5 a propojení obou tramvajových vozů pomocí vyztužené tyče opatřené spřáhly pražského typu, započalo v 7:43 vytahování vozu. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje byl dílem okamžiku a pražské koleje krátce před osmou přivítaly i devátý vůz. Jelikož vše proběhlo velice hladce a rychle, nebylo možné kusou předávací kolej ihned opustit kvůli obsazenosti smyčky Sídliště Řepy vlaky linek 7, 9 a 10. Nastalo tak opětovné čekání na poslední spoj linky 7 (odjezd ze smyčky v 8:28), aby mohla být vnitřní kolej využita k obracení vlaků linky 9. V cca 8:38 se vůz vlastní silou přesunul na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy a v cca 8:43 se za doprovodu krycího vlaku a vozu technické kontroly přepravil vlastní silou do své domovské motolské vozovny. Odpoledne se vůz vydal do areálu Opravny tramvají Ústředních dílen, kde úspěšně vykonal technicko-bezpečnostní zkoušku. Odtud se v cca 14:00 navrátil zpět do vozovny Motol. |
||||