|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9120
|
Jubilejním desátým vozem z plzeňské Škody Transportation předaným na pražskou kolejovou síť se stal vůz s budoucím ev.č. 9120.
Stejně jako v předešlém případě došlo k předání vozu na kusé předávací koleji nádraží Praha Zličín.
Přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation se uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s.. Vůz budoucího ev.č.9120 byl 21. února 2007 ve 22:00 naložen v areálu Škody Transportation za pomoci portálových jeřábů na plošinové vozy Smmp a ve 3:30 následujícího dne se vlaková souprava vydala do Prahy. Vlakovou soupravu složenou již standardně ze tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejichž ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel, vedla motorová lokomotiva firmy Viamont a.s. ev.č. 740 534-3. Souprava dorazila na třetí kolej od staniční budovy nádraží Praha-Zličín v 7 hodin a 7 minut. Po zběžné kontrole nákladu po příjezdu byly plošinové vozy s tramvají Škoda 14T ev.č.9120 přemístěny k předávací rampě, kde byly v 7:15 ukotveny a mohlo dojít odvěšení lokomotivy od soupravy. Až v 7:39 dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8707+8708, určená k vytažení vozu. Po uvolnění kotevních prvků, demontáži popruhů a uvolnění pantografu mohlo dojít k oživení a vyzkoušení nové tramvaje. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje proběhl velice hladce a rychle v 7:55. Následně byla vyzkoušena funkce kolejnicové brzdy a po oživení se ověřila provozuschopnost vozidla. Díky pohotovým dispečerům byla linka 9 odkláněna již v dostatečném předstihu na vnitřní kolej smyčky Sídliště Řepy, přestože se zde stále vyskytovaly vlaky linky 7. V cca 8:15 se vůz vlastní silou přesunul na vnější kolej smyčky a záhy se za doprovodu krycího vlaku a vozu technické kontroly přepravil vlastní silou do motolské vozovny. Již v 9:50 se vůz vydal do Opravny tramvají Ústředních dílen, kde úspěšně vykonal technicko-bezpečnostní zkoušku. Odtud se ještě krátce zastavil ve vozovně Motol a v 15:20 se přemístil do své domovské vozovny Strašnice. |
||||