Křižovatka Ohrada

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Ohrada

Zveřejněná podoba křižovatky Ohrada neodpovídá stávajícímu stavu. Na úpravě usilovně pracujeme!

Souprava vozů T3R.P ev.č.8448+8449 na lince 12 v křižovatce Ohrada
Souprava vozů T3R.PV ev.č.8169+8170 na lince 20 v křižovatce Ohrada
Vůz T3SU ev.č.7002 na lince 25 v křižovatce Ohrada
Souprava vozů T3R.PV ev.č.8151+8152 na lince 20 v křižovatce Ohrada
Souprava vozů T3 ev.č.6957+6871 na lince 10 v křižovatce Ohrada
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7205+7267 na lince 12 v křižovatce Ohrada
Až do 27. června 1977 byla v prostoru dnešní tramvajové křižovatky Ohrada umístěna její předchůdkyně. Šlo o klasickou křižovatku trojúhelníkového typu, jejíž přímý směr však na rozdíl od dnešního stavu - kdy je ve směru zastávek Biskupcova - Krejcárek - vedl od zastávky Ohrada směrem do Koněvovy ulice.

Původní křižovatka, vlastně jen průběžné koleje vedoucí Koněvovou ulicí k dnešní křižovatce Vápenka, byly do křižovatky vloženy (ještě bez stavebního povolení) v červnu roku 1910. Teprve až skoro o 30 let později, přesněji 7. října 1937, vznikla na Ohradě tramvajová křižovatka, zprovozněná v souvislosti s výstavbou nové tramvajové tratě vedené ulicí Jana Želivského. Kolejový trojúhelník vydržel na svém místě i po 27. červnu 1977, kdy byla tramvajová trať vedená Koněvovou a Husitskou ulicí k Bulharu zrušena. Křižovatka tak ztratila své opodstatnění, přesto v zemi zůstalo její torzo až do roku 1982, kdy prošla zásadní rekonstrukcí. V místě bývalé křižovatky se objevily pouze oblouky mezi zastávkami Biskupcova a Ohrada.

Přišel však rok 1990 a s ním uvádění do provozu zbrusu nové tramvajové trati vedené přes Krejcárek. Tato stavba si vyžadovala také nové dispoziční řešení křižovatky Ohrada, umožňující její napojení na ostatní síť, která byla zahájena 2.července 1990. Součástí této výluky byla i rekonstrukce smyčky Spojovací. Nová křižovatka byla dokončena 1. září téhož roku a 23. listopadu 1990 byl zahájen provoz i v dosud nepojížděných směrech na novou tramvajovou trať přes Krejcárek.

Křižovatka je vybavena pouze elektricky ovládanými výhybkami s čepovými jazyky. Výhybka od Krejcárku je označena ev.č. 092, od Ohrady ev.č. 046, a od Biskupcovy ev.č. 085. Kryt křižovatky tvoří pouze žulové dlažební kostky.

V pravidelném provozu jsou pojížděny všechny směry křižovatky. Přímý mezi zastávkami Biskupcova - Krejcárek, pravé oblouky mezi zastávkami Biskupcova - Ohrada i levé oblouky mezi zastávkami Ohrada - Krejcárek.

Fotocesta po křižovatce Ohrada
Křižovatka Ohrada Křižovatka Ohrada Křižovatka Ohrada Křižovatka Ohrada



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024