Křižovatka Olšanské náměstí

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Olšanské náměstí


Vůz T3SUCS ev.č.7276 lince 5 v prostoru křižovatky Olšanské náměstí
Vůz KT8D5 ev.č.9032 v prostoru křižovatky Olšanské náměstí
Souprava vozů T3 ev.č.6977+6955 na lince 9 v prostoru křižovatky Olšanské náměstí
Souprava vozů T3M ev.č.8044+8034 na lince 26 na křižovatce Olšanské náměstí
Když byla 31. prosince 1883 uvedena do provozu další trať koňky z Křížovnické ulice na Žižkov, byla součástí jejího ukončení vložená výhybka pro plánované pokračování k Olšanským hřbitovům, v dnešním názvosloví tramvajových zastávek spíše však k Olšanskému náměstí. Prodloužení však bylo zrealizováno až o deset let později a technická revize byla vykonána 26. dubna 1893. O čtyři roky později se již přímo na dnešní Olšanské náměstí vydala elektrická tramvaj, součást okružní tramvajové tratě Praha - Žižkov - Královské Vinohrady, nejstarší trať Elektrických podniků. Do provozu byla v úseku Flora - Bulhar - Německé divadlo (dnešní Státní Opera) uvedena 18. září 1897. 25. června téhož roku tomu však předcházelo ještě zprovoznění vinohradské části tratě z Flory přes náměstí Míru k Německému divadlu. Trať koňky i trať elektrické tramvaje zůstaly kolejově odděleny, a teprve poté, co byla síť koňky odkoupena Elektrickými podniky a k 28. říjnu 1901 došlo k elektrifikaci i žižkovské trati koňky, byly obě tratě propojeny 29 metrů dlouhou spojovací kolejí. Po zahájení provozu na směrově vhodnější trati elektrické dráhy dnešní Koněvovou ulicí od Bulhara na Ohradu byl 4. prosince 1910 vyřazen žižkovský úsek někdejší koňky z provozu, jako oficiální důvod byly uváděny nepříznivé sklonové poměry a duplicita s novou tratí elektrické tramvaje na Ohradu. Původně měla být trať ihned fyzicky zlikvidována, ale nakonec zůstala zachována a využívala se jen k příležitostným jízdám. Ke zrušení tratě koňky došlo 28. dubna 1912, ale ze statistik kolejové sítě byl tento úsek vyřazen až v roce 1927. 28. října 1928 bylo na dnešním Olšanském náměstí zřízeno krátké, následně odbočující prodloužení v trase pozdější tratě v Olšanské ulici, sloužící jako obratiště. K jeho zrušení došlo 1. července 1936, tedy ke stejnému datu, k němuž byl zahájen provoz na nové trati v Olšanské ulici.

Křižovatka je vybavena 1 rozjezdovou elektromagnetickou výhybkou s pružnými jazyky ev.č. 319 od Olšanského náměstí a 1 sjezdovou výhybkou s pružnými jazyky. Křižovatka je klasické konstrukce a její kryt tvoří žulové dlažební kostky.

V běžném provozu jsou pojížděny oba směry křižovatky - jak přímý mezi zastávkami Olšanské náměstí - Olšanská, tak i oblouky mezi zastávkami Olšanské náměstí - Flora.

Fotocesta po křižovatce
Křižovatka Olšanské náměstí Křižovatka Olšanské náměstí


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024