Jednokolejka namísto křižovatky Vinice

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Jednokolejka namísto křižovatky Vinice


Když byla v roce 1973 naplánována rekonstrukce křižovatky Vinice, znamenající faktické odříznutí Ústředních dílen od kolejové sítě, bylo jasné, že jde o nepřijatelný stav.

Dvounápravový vůz ev.č.2182 vypravený na linku 16 projíždí jednokolejnou tratí v prostoru rekonstruované křižovatky Vinice. | 10.5.1973
Jednokolejnou tratí podél křižovatky Vinice projíždí k zastávce Vozovna Strašnice sólo vůz T3 ev.č.6595 vypravený na linku 16. | 6.5.1973
Jednokolejnou trať u zastávky Vozovna Strašnice opoustila souprava vozů T3 ev.č.6336+6363 vypravená na linku 11. | 30.6.1991
Jednokolejnou tratí podél křižovatky Vinice projíždí souprava vozů T3 vypravená na linku 11. | 6.5.1973
Vůz KT8D5 ev.č.9017 vypravený na linku 38 vjíždí do prostoru jednokolejné tratě u zastávky Vinice. | 12.6.1991
Celkový pohled na jednokolejnou trať s vozy KT8D5 ev.č.9046 a ev.č.9044 vypravenými na linku 38 a míjejícími se u zastávky Vinice. | 12.6.1991

Proto byla vyprojektována a v průběhu března 1973 zrealizována provizorní jednokolejná trať nahrazující alespoň přímý směr křižovatky, spojovala tedy Vinohradskou a Černokosteleckou ulici. Kolej, která byla v provozu mezi 26. březnem a 7. červnem byla uložená na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži, a do traťových kolejí byla zapojena pomocí vratných čepových výhybek.

Kolejová konstrukce po více jak desetiletí provozu dožila a tak se v roce 1991 uskutečnila další rekonstrukce křižovatky Vinice. Zahájena byla 29. května úplnou uzavírkou křižovatky a tratí na Černokostelecké a Vinohradské ulici, během níž byla na severním okraji křižovatky Vinice opět zřízena provizorní jednokolejná trať, podobná té z předchozí rekonstrukce v roce 1973, avšak delší.

Opětovným důvodem k jejímu zřízení byla snaha o minimalizaci dopadů na tramvajovou dopravu a zachování provozu alespoň v přímém směru mezi Vinohradskou a Černokosteleckou ulicí. Stejně tak i udržení provozu Ústředních dílen.

Provoz na jednokolejné trati umístěné na vozovce byl zahájen 4. června 1991 a ukončen 15. srpna 1991. Protože však ještě muselo dojít k napojení přilehlých tratí na zrekonstruovanou křižovatku Vinice, plný provoz ve všech traťových větvích byl obnoven až 20. září 1991.

Jednokolejnou trať u zastávky Vozovna Strašnice opouští souprava vozů T3 ev.č.6402+6403 vypravená na linku 19. | 12.6.1991 Vůz KT8D5 ev.č.9008 vypravený na linku 38 projíždí jednokolejnou tratí k zastávce Vozovna Strašnice. | 12.6.1991 Ke konci jednokolejné tratě u zastávky Vozovna Strašnice se právě blíží vůz KT8D5 ev.č.9028 vypravený na linku 38. | 12.6.1991 Celkový pohled na jednokolejnou trať k zastávce Vozovna Strašnice s vozem KT8D5 ev.č.9023 vypraveným na linku 38. | 12.6.1991 Vůz KT8D5 ev.č.9004 vypravený na linku 38 vjíždí u zastávky Vinice na jednokolejnou trať. | 12.6.1991
Konec jednokolejné tratě u zastávky Vinice s míjejícími se vozy KT8D5 ev.č.9004 a ev.č.9025 vypravenými na linku 38. | 12.6.1991


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021