|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednokolejka namísto křižovatky Vinice
Když byla v roce 1973 naplánována rekonstrukce křižovatky Vinice,
znamenající faktické odříznutí Ústředních dílen od kolejové sítě,
bylo jasné, že jde o nepřijatelný stav.
Proto byla vyprojektována a v průběhu března 1973 zrealizována provizorní jednokolejná trať nahrazující alespoň přímý směr křižovatky, spojovala tedy Vinohradskou a Černokosteleckou ulici. Kolej, která byla v provozu mezi 26. březnem a 7. červnem byla uložená na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži, a do traťových kolejí byla zapojena pomocí vratných čepových výhybek. Kolejová konstrukce po více jak desetiletí provozu dožila a tak se v roce 1991 uskutečnila další rekonstrukce křižovatky Vinice. Zahájena byla 29. května úplnou uzavírkou křižovatky a tratí na Černokostelecké a Vinohradské ulici, během níž byla na severním okraji křižovatky Vinice opět zřízena provizorní jednokolejná trať, podobná té z předchozí rekonstrukce v roce 1973, avšak delší. Opětovným důvodem k jejímu zřízení byla snaha o minimalizaci dopadů na tramvajovou dopravu a zachování provozu alespoň v přímém směru mezi Vinohradskou a Černokosteleckou ulicí. Stejně tak i udržení provozu Ústředních dílen. Provoz na jednokolejné trati umístěné na vozovce byl zahájen 4. června 1991 a ukončen 15. srpna 1991. Protože však ještě muselo dojít k napojení přilehlých tratí na zrekonstruovanou křižovatku Vinice, plný provoz ve všech traťových větvích byl obnoven až 20. září 1991.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |