Trať Želivského - Vinice

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Želivského - Vinice



Dovolujeme si Vás upozornit, že s ohledem na provedené rekonstrukce to tady vypadá zase trošku jinak. Usilovně pracujeme na úpravách.

Když Elektrické podniky přebíraly v roce 1897 provoz Vinohradské elektrické dráhy, zavázaly se vystavět mezi prvními novými úseky tramvajovou trať od Flory k Evangelickým hřbitovům, které jsou umístěny na pozemku proti dnešnímu krematoriu Strašnice.

Souprava novotou zářících vozů T3M2-DVC ev.č.8009+8051 vypravená vozovnou Hloubětín na třetí pořadí linky 19 vyčkává u křižovatky Želivského na signál volno pro odbočení k zastávce Mezi Hřbitovy. | 17.1.1997
Vůz T3M ev.č.8052 vypravený na linku 11 vyčkává na křižovatce Želivského na signál volno | 19.5.2007
Vůz Škoda 14T ev.č.9114 vypravený na linku 26 se strašnickým pořadím a motolským řidičem u křižovatky Želivského, aneb akce prohoz, kdy řidiči vozovny Motol měli ověřit v praxi nářky a stížnosti řidičů vozovny Strašnice, že s vozy 14T není možné dodržet jízdní řády linek. O tom, jak to dopadlo vypovídá převedení vozů 14T ze Strašnic do Motola. | 11.5.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6594+6511 vypravená na linku 11 stanicuje v zastávce Želivského, v prostoru před zábradlím bývala druhá zastávková kolej ve směru k vozovně Strašnice | 17.9.2003
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7114+7115 vypravená na linku 26 stanicuje v zastávce Želivského | 28.7.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9017 vypravený na linku 3 vjíždí do zastávky Želivského, v tmavém pruhu asfaltu v pravé části fotografie bývala druhá zastávková kolej Želivského z centra | 25.7.2004
Souprava vozů T3M ev.č.8058+8059 vypravená na linku 4 vjíždí do zastávky Želivského | 28.7.2004
Souprava vozů T6A5 ev.č.8667+8668 vypravená na linku 12 vjíždí do zastávky Želivského | 25.5.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8214+8215 vypravená na linku 11 zachycená pod zastávkou Želivského | 17.9.2003
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8259+T3R.P ev.č.8564 vypravená na linku 26 stoupá k zastávce Želivského | 20.11.2010
Souprava vozů T3M ev.č.8012+8025 vypravená na linku 26 stoupá k zastávce Želivského | 16.11.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7240+7241 vypravená na linku 39 klesá Vinohradskou ulicí k zastávce Vinohradské hřbitovy | 27.8.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9016 vypravený na 111. pořadí linky 11 stanicuje v zastávce Vinohradské hřbitovy | květen 1996
Oblékni se na cestu do Timbuktoo hlásá reklama na soupravě vozů T3 ev.č.6637+T3SUCS ev.č.7045 vypravené na linku 11 a stanicující v zastávce Vinohradské hřbitovy, trošku černohumorné reálie... | listopad 2002
Setkání dvanáctky a jedenáctky u Vinohradských hřbitovů, aneb souprava vozů T6A5 ev.č.8635+8636 vypravená na linku 12 a souprava vozů T3R.P ev.č.8241+8240 na lince 11 | 28.7.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7144+7145 vypravená na linku 26 stoupá podél Vinohradských hřbitovů do stejnojmenné zastávky | 25.7.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9004 vypravený na linku 4 stoupá Vinohradskou ulicí do zastávky Vinohradské hřbitovy | 27.8.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7046+T3 ev.č.6708 vypravená na linku 11 klesá Vinohradskou ulicí k zastávce Krematorium Strašnice | 25.7.2005
Vůz T3R.P ev.č.8409 vypravený na linku 11 klesá k zastávce Krematorium Strašnice | 29.5.2004
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9082 vypravený na cvičnou jízdu stoupá Vinohradskou ulicí k Vinohradským hřbitovům | 24.6.2008
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7138+7139 vypravená na linku 26 vjíždí do zastávky Krematorium Strašnice | 29.5.2004
Vůz T6A5 ev.č.8724 vypravený na linku 7 stanicuje v zastávce Krematorium Strašnice | 30.3.2003
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7069+7066 vypravená na linku 26 stanicuje v zastávce Krematorium Strašnice | 29.5.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9031 vypravený na odkloněnou linku 4 klesá k zastávce Vozovna Strašnice | 27.8.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7040+7041 vypravená na linku 11 míří k zastávce Vozovna Strašnice | 27.8.2004
Vůz T6A5 ev.č.8621 vypravený na linku 4 stoupá k zastávce Krematorium Strašnice | 25.7.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7072+7073 vypravená na odkloněnou linku 3 míří k zastávce Vozovna Strašnice | 25.7.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9018 vypravený na linku 4 právě opustil zastávku Vozovna Strašnice, na čele vozu je zásuvka pro spojení s vozem KT8D5 ev.č.9045 | 27.8.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7162+7163 vypravená na linku 26 stanicuje v zastávce Vozovna Strašnice, v pozadí ještě rostou stromy, dnes již věžáky... | 10.10.1995
Vůz KT8D5 ev.č.9022 vypravený na linku 11 stanicuje v zastávce Vozovna Strašnice | říjen 1995
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7246+7247 vypravená na linku 26 stanicuje v zastávce Vozovna Strašnice | 3.11.2009
Vůz KT8D5 ev.č.9030 s BUSE transparenty na cvičné jízdě v zastávce Vozovna Strašnice | 3.11.2009
Vůz KT8D5 ev.č.9039 vypravený na linku 19 stanicuje v zastávce Vozovna Strašnice | 4.5.2004
Vůz T3M ev.č.8034 vypravený na linku 11 vyčkává u křižovatky Vinice na signál volno | 4.5.2002
Vůz T3SUCS ev.č.7022 vypravený na linku 11 opustil křižovatku Želivského a vjíždí do stejnojmenné zastávky, překonává místo, kde odbočovala druhá zastávková kolej | 29.5.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7064+7065 vypravená na linku 11 projíždí obloukem traťové koleje u zastávky Želivského pod rozestavěným hotelem Don Giovanni | 1995
Vůz KT8D5 ev.č.9010 vypravený na linku 35 vjíždí do prostoru zastávek Želivského | 17.9.2003
Vůz T3R ev.č.8205 hradí v zastávce Želivského pravidelný spoj linky 19 | 17.9.2003
Prototypový vůz T6A2 ev.č.0026 vjíždí do zastávky Želivského, na snímku je patrná ještě zatrolejovaná a provozní levá staniční kolej zastávky Želivského, včetně označníku zastávky, který dnes nahradil reklamní stojan | jaro 1992
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7140+7141 vypravená na linku 26 stanicuje v zastávce Želivského | 25.5.2005
Vůz T3R.P ev.č.8372 vypravený na linku 6 opustil zastávku Želivského a míří dál po své trase v jejímž cíli tehdy ještě byl vratný trojúhelník Laurová... | 29.8.2005
V podstatném úseku tramvajové tratě vrcholí dokončovací práce po rekonstrukci do velkoplošných panelů BKV, koncert tří trolejářských automobilů v místě přechodu klasického svršku do panelů u zastávek Želivského je toho důkazem | 30.11.1983
Souprava vozů T3M ev.č.8090+8091 vypravená na linku opustila klasický svršek s asfaltovým krytem v zastávce Želivského a vjíždí na velkoplošné panely BKV k zastávce Vinohradské hřbitovy | 28.7.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9037 vypravený na linku 3 klesá Vinohradskou ulicí od zastávky Želivského k zastávce Vinohradské hřbitovy | 25.7.2004
Vůz T3M ev.č.8039 vypravený na linku 4 klesá Vinohradskou ulicí k zastávce Vinohradské hřbitovy | 25.7.2004
V zastávce Vinohradské hřbitovy stanicuje vůz T3R.P ev.č.8354 vypravený na linku 19 | 20.11.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7044+7045 vypravená na linku 11 stanicuje v zastávce Vinohradské hřbitovy | duben 1993
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7042+T3 ev.č.6716 vypravená na linku 26 stanicuje v zastávce Vinohradské hřbitovy | 25.7.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8434+8435 vypravená na linku 12 stoupá k zastávce Vinohradské hřbitovy | 25.7.2005
Souprava vozů T3M ev.č.8073+8090 vypravená původně na linku 19 odjíždí od zastávky Vinohradské hřbitovy se staženým sběračem druhého vozu s technickou závadou na opravu | 17.9.2003
Souprava vozů T3M ev.č.8057+8095 vypravená na linku 11 míří k zastávce Vinohradské hřbitovy | 28.7.2004
Souprava vozů T3R.P ev.č.8240+8241 vypravená na linku 11 stoupá prostorem křižovatky s Počernickou ulicí k zastávce Vinohradské hřbitovy, třeba zde jednou opravdu najdeme také kolejovou křižovatku a odbočnou tramvajovou trať... | 25.7.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6708+T3SUCS ev.č.7046 vypravená na linku 11 klesá k zastávce Vozovna Strašnice | 25.7.2005
Vůz T3M2-DVC ev.č.8076 vypravený na linku 19 opustil zastávku Krematorium Strašnice | 30.3.2003
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7062+7063 vypravená na výlukovou linku 39 stanicuje v zastávce Krematorium Strašnice | 27.8.2004
Souprava vozů T3R.P ev.č.8362+8363 vypravená na linku 12 stanicuje v zastávce Krematorium Strašnice | 25.7.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7092+7107 vypravená na linku 26 projíždí světelně řízenou křižovatkou před zastávkou Krematorium Strašnice | 25.7.2005
Souprava vozů T6A5 ev.č.8695+8696 vypravená na linku 4 projíždí traťovým úsekem u zastávky Vozovna Strašnice | 27.8.2004
Jó, to tu mobilní operátor Oskar ještě byl... aneb souprava vozů T6A5 ev.č.8649+8650 vypravená na linku 12 míjí sídlo tohoto operátora u zastávky Vozovna Strašnice | 25.7.2005
Vůz T3SUCS ev.č.7052 vypravený na linku 11 klesá k zastávce Vozovna Strašnice | 29.5.2004
Souprava vozů T6A5 ev.č.8661+8662 vypravená na odkloněnou linku 12 míří k zastávce Vozovna Strašnice | 29.5.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7083+7120 vypravená na linku 26 vjíždí do zastávky Vozovna Strašnice | 29.5.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9003 vypravený na linku 35 stanicuje v zastávce Vozovna Strašnice | 25.9.2003
Pracovní vůz T3 ev.č.5523 sloužící k přimazávání trolejí vjíždí do zastávky Vozovna Strašnice | léto 1993
Vůz Škoda 14T ev.č.9162 vypravený na linku 11 stanicuje v zastávce Vozovna Strašnice | 3.11.2009
Souprava vozů T3R.PV ev.č.8151+8152 vypravená na linku 10 stanicuje v zastávce Vozovna Strašnice | 23.5.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9005 vypravený na linku 3 vyčkává na signál volno na křižovatce Vinice | 25.7.2004
Pracovní vůz T3 ev.č.5552 sloužící k manipulaci s kobyliskými vozy vjíždí do zastávky Vozovna Strašnice | 3.12.1996
Projekt byl schválen Ministerstvem železnic v roce 1898 a o rok později byla pro provozování tratě dokonce udělena licence. Elektrické podniky však byly "vyčerpány" zejména elektrifikací koňky, a tak opakovaně žádaly o prodloužení stavební lhůty. Přestože jim bylo vyhověno, jak již to tak bývá, trať se v podobě z roku 1898 nikdy nerealizovala.

V roce 1906 byl Elektrickými podniky vypracován zcela nový projekt tratě Muzeum - Flora - Vinohradské hřbitovy, který byl předložen Ministerstvu železnic 27. září 1906. Nová trať měla být mezi muzeem a Florou dvoukolejná, ve zbývající části jednokolejná se třemi výhybnami.

A protože v průběhu téhož roku byla u Františka Ringhoffera objednána dodávka 42 nových osobních motorových vozů, bylo nutné podstatně zvětšit deponovaní kapacitu a technické zázemí pro jejich odstavování. Plány jsou plány, leč realizace je již věc jiná. Vozovna plánovaná na samý konec tratě u Vinohradských hřbitovů měla stát v místě, kde se dnes nachází strašnické krematorium. Měla mít čtyři lodě po pěti kolejích, každou z kolejí pro pět vozů. Celková kapacita vozovny měla tedy být sto vozů. V rozpočtu stavby tratě se ale zatím počítalo, podobně jako později v případě motolské vozovny. se stavbou jen jedné poloviny.

Jenže ještě dříve, než došlo k projednání projektu, nabídli strašničtí zastupitelé v závěru roku 1906 pražské městské radě jiný pozemek, který se nacházel na území Strašnic. Díky prodloužení tramvajové tratě o cca 560 metrů samozřejmě narostly stavební náklady, které ale byly vyváženy bezplatným získáním pozemku, navíc takto prodloužená trať byla schopna zajistit dopravní obslužnost většího území. Z tohoto důvodu se Elektrické podniky k nabídce vyslovily kladně a když se 6. května 1907 konala politická pochůzka ohledně projektované tratě, byla při ní stavba vozovny za Vinohradskými hřbitovy odvolána s tím, že se pracuje na projektu prodloužení tratě až do Strašnic i s novou vozovnou. Projekt byl dokončen 13. června a politická pochůzka proběhla 26. května téhož roku.

Stavba tramvajové tratě podle původního projektu do zastávky Vinohradské hřbitovy byla zahájena 28. května 1907, pokládka kolejí byla ukončena 13. září, teprve 4. října bylo dokončeno trolejové vedení a 17. října byl na trati ihned po proběhlé zkušební jízdě zahájen pravidelný provoz.

V červnu 1908 probíhala stavba prodloužení tratě od Vinohradských hřbitovů do vznikající vozovny Strašnice. Celá dnešní Vinohradská ulice byla od Flory až po Strašnice užší než dnes, ve své podstatě zabírala prostor dnešní pouhé vozovky z centra, proto i prodloužený úsek byl jednokolejný s výhybnou u Evangelických hřbitovů. Na křižovatce s dnešní Starostrašnickou ulicí kolej odbočila vpravo a na silnici se ve výhybce před vraty vozovny větvila do dvou základních svazků kolejové harfy o pěti a deseti kolejích.

Zdvoukolejňování tramvajové tratě se opravdu táhlo roky. Ač byla 13. července 1912 uvedena do provozu druhá kolej v úseku Flora - Židovské hřbitovy, stavba druhé koleje k vozovně Strašnice byla projektována teprve v dubnu 1917. Jelikož díky válce musely Elektrické podniky poměrně zásadně omezit rozsah provozu tramvají, byla stavba odložena. Místní šetření se uskutečnilo až v září 1918 a stavba proběhla mezi 13. červnem a 30. srpnem 1919. Užívání druhé koleje bylo zahájeno 22. září, přestože zkouška proběhla až dodatečně 15. listopadu. V zastávce Vinohradské hřbitovy byla ponechána druhá kolej výhybny, která zůstala zachována jako třetí kolej. Protože zde byl zároveň vložen kolejový přejezd, bylo možné kolej využívat v případě potřeby k operativnímu obracení a odstavování vlaků. U Židovských hřbitovů (dnešní stanice Želivského) byla od 5. září 1924 zprovozněna kolejová odbočka, sloužící jako obratiště.

V roce 1931 probíhala zásadní přestavba a rozšiřování Vinohradské třídy mezi Florou a Vinicí, spočívající v přeložení tramvajové tratě na zvýšené těleso ve středu vozovky. Mezi Židovskými hřbitovy a Vinicí byla zatím ponechána jen jižní vozovka, takže tramvajové těleso bylo fakticky při okraji komunikace, severní vozovka byla dokončena až po druhé světové válce. Během této rekonstrukce zanikla třetí kolej u Vinohradských hřbitovů, jejíž náhradou vznikla kolejová odbočka u staveniště krematoria. Odbočovala z hlavní tratě dvoukolejně, pouze posledních 18 metrů bylo jednokolejných. Nové obratiště bylo uvedeno do provozu 1. listopadu 1931, nad rámec projektu rekonstrukce tratě. Proto bylo nutné k němu vykonat samostatnou pochůzku, která se uskutečnila až 5. srpna 1932. Pozemek na němž byla umístěna se stal předmětem sporu mezi obcí a soukromnicí, proto nebylo stavební povolení uděleno. Teprve po určení vlastnictví, skutečným majitelem byla opravdu obec, bylo 11. října 1933 uděleno stavební povolení k provozu na dva roky provozované odbočce…

V červnu 1932 předložila správní rada Elektrických podniků projekt odbočné koleje na Černokostelecké ulici, ve své podstatě přímého pokračování tratě od Vinohradských hřbitovů, které mělo sloužit jako obratiště na vlastním tělese ve středu vozovky. Dne 20. září 1933 byl projekt odvolán a zrealizován byl až od 3. listopadu 1936, kdy byl pro obratiště využit počátek rozestavěné dvoukolejné tratě tratě po Černokostelecké ulici k zastávce Nové Strašnice. Po zprovoznění tratě od 7. března 1937 zůstal nadále za křižovatkou Vinice levý kolejový přejezd, využívaný k odstavování vlečných vozů. Od 7. října 1937 byla na křižovatce Želivského dvoukolejným trojúhelníkem napojena tramvajová trať k Ohradě, jejíž součástí se stala odbočka sloužící jako obratiště z roku 1924.

V roce 1944 byla zrušena kolejová odbočka u strašnického krematoria, zřejmě se tak stalo z úsporných důvodů, protože v té době chyběl kolejový materiál i pro pouhou údržbu tratí.

V roce 1949 byl na křižovatce Vinice zprovozněn dvoukolejný oblouk od vozovny k Černokostelecké, který usnadnil vyjíždění a zatahování strašnických vlaků do tohoto směru. V pravidelném provozu začal být využíván až od roku 1961. Mezi 23. listopadem 1964 a 1. únorem 1965 proběhla kompletní rekonstrukce celého traťového úseku, po níž byly tramvajové koleje umístěny na železobetonových pražcích ve štěrkovém loži, v průběhu března ještě probíhalo pokládání živičného krytu během sedlových výluk tratě.

Ke konci března 1973 začala rekonstrukce křižovatky Vinice, během níž byla na severní vozovku postavena provizorní jednokolejná trať na dřevěných pražcích ve štěrkovém loži, ústící do traťových kolejí pomocí vratných čepových výhybek, propojující Vinohradskou a Černokosteleckou ulici až do 7. června. Dvoukolejný provoz byl v přímém úseku obnoven o tři dny později.

Novou podobu trati přinesl rok 1981, kdy byla na Želivského vybudována nová stejnojmenná stanice metra, napojující zde celou východní oblast na centrum města. Vzniká zde "tramvajové nádraží", obdobně jako již dříve na Hradčanské, které je otevřeno ještě před zprovozněním metra. Třetí staniční kolej slouží od 18. listopadu 1981 a jejím účelem je oddělit odjezdy souprav ve směru Černokostelecká od těch, které míří do Strašnic a dále do Hostivaře. V plném provozu se tak děje od 19. prosince po zahájení provozu metra.

Zatím poslední změnu konstrukce tratě přinesl rok 1983, kdy byla tramvajová trať rekonstruována v úseku Želivského - Vinice metodou velkoplošných panelů BKV s blokovou kolejnicí B1.

V roce 1991 proběhla obdobná rekonstrukce křižovatky Vinice jako v roce 1973, s velmi podobnými dopravními opatřeními, jen s tím rozdílem, že jednokolejná trať byla v provozu přes dva měsíce mezi 4. červnem a 15. srpnem.

V letech 1987 a 1990 dochází k prodloužení metra o další stanice Strašnická a Skalka, a tak funkce tramvajového nádraží Želivského začíná postrádat smysl. Dne 22. dubna 1992 byla zrušena odpojením výhybek třetí staniční kolej Želivského (nevyužívala se již už od roku 1987), na svém místě v asfaltu nadále zůstávala až do října roku 1999, kdy byla vytrhána a nahrazena živičnou vrstvou.

Již od devadesátých let probíhá projednávání případné výstavba tramvajové tratě v Počernické ulici, která by se napojovala dvoukolejným trojúhelníkem v prostoru mezi zastávkami Vinohradské hřbitovy a Krematorium Strašnice. Podrobněji bylo vedení tramvajové trati Počernickou ulicí prověřeno v roce 1995. Studie, zpracovaná projektovým ústavem PÚDIS Praha, a. s., potvrdila dopravní přínosy daného záměru i odpovídající šířkové předpoklady Počernické ulice k středovému vedení tramvajové tratě a umístění odpovídajícího počtu zastávek. Bohužel vše zatím zůstává jen na stolech projektantů.

Většina tramvajové tratě je vybudována metodou velkoplošných panelů BKV, dvě výjimky nalezneme v okrajových úsecích tratě. Ve spodní části je pouze posledních cca 25 metrů traťové koleje před křižovatkou Vinice v námi sledovaném směru klasické konstrukce s asfaltovým zákrytem. Na opačném konci je přímá kolej od křižovatky Želivského k prostoru výstupů z metra zřízena velkoplošnými panely BKV, jde o prodlouženou část koleje, z níž byla odstraňována výhybka na střední zastávkovou kolej, v prostoru zastávek Želivského následuje klasická stavba koleje s asfaltovým zákrytem, pocházející ještě období zahájení provozu stanice metra, tato konstrukce končí u vyústění ulice Pod Židovskými hřbitovy, kde začínají velkoplošné panely BKV. Protisměrná kolej ve směru ke křižovatce Želivského je od tohoto místa celá klasické konstrukce.

Naši cestu po tramvajové trati ve Vinohradské ulici, v níž je vedena takřka v přímce zahájíme na křižovatce s ulicemi Jana Želivského a Votická. Kolej v námi sledovaném přímém směru je tvořena velkoplošnými panely BKV a míří do prostoru zastávek Želivského, kde již je trať klasické konstrukce. Zastávky jsou zřízeny u stanice metra, která byla nějaký čas koncovou a z tohoto důvodu zde vzniklo tzv. tramvajové nádraží, umožňující rozptýlení cestujícího do různých směrů navazující tramvajové dopravy na rozdílná nástupiště. Námi sledovaný směr se tedy prodere mezi dvěma výstupy z metra, protisměrná kolej se od naší značně vzdálila, její nástupiště je totiž zřízeno na okraji, a mezi touto a kolejí v našem směru bylo ještě jedno nástupiště s třetí kolejí. Za prostorem zastávek se obě koleje k sobě sbližují do běžné osové vzdálenosti. Na křižovatce s ulicí Pod Židovskými hřbitovy je světelná křižovatka od níž trať pokračuje ve velkoplošných panelech BKV. Ve středu Vinohradské ulice na zvýšeném tělese mineme Hollarovo náměstí a budovu rádia Svobodná Evropa a přiblížíme se k zastávce Vinohradské hřbitovy. Za nimi trať pokračuje stále v klesání přímým úsekem, zleva se připojuje Počernická ulice, kde se jednou možná dočkáme výstavby nové tramvajové tratě. Před další světelně řízenou křižovatkou s ulicí Za Strašnickou vozovnou prochází tramvajová trať zastávkami Krematorium Strašnice. Zvýšené těleso ve středu vozovky přivádí v klesání tramvajovou trať do prostoru zastávek Vozovna Strašnice, za nimiž na křižovatce ulic Vinohradské, Černokostelecké, Na Palouku a Starostrašnické naši cestu ukončíme.

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Želivského
    - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Želivského, respektive Mezi Hřbitovy, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky v ulici Vinohradská, 70 metrů před křižovatkou s ulicí Jana Želivského, 4 m před schodištěm do podchodu stanice metra, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Želivského
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vinohradské hřbitovy, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky v ulici Vinohradská, 57 metrů před křižovatkou s ulicí U Vinohradské nemocnice, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Vinohradské hřbitovy
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Želivského, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Vinohradská, 175 metrů za křižovatkou s ulicí Počernická, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Vinohradské hřbitovy
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Krematorium Strašnice, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Vinohradská, 100 metrů před křižovatkou s ulicí Počernická, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Krematorium Strašnice
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vinohradské hřbitovy, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Vinohradská, 118 metrů před křižovatkou s ulicí Počernická, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Krematorium Strašnice
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vozovna Strašnice, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Vinohradská, 7 metrů před křižovatkou s ulicí Za strašnickou vozovnou, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Vozovna Strašnice
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Krematorium Strašnice, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Vinohradská, 109 metrů za křižovatkou s ulicí Na Palouku, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Vozovna Strašnice
    - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Vinice respektive Nad Primaskou, výstupní zastávka pro vlaky zatahující do vozovny Strašnice, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky ulice Vinohradská, 45 metrů před křižovatkou s ulicí Starostrašnická, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    V celém úseku tratě jsou vedeny denní linky 11, 19 a 26, které v nočním provozu nahrazuje linka 51.

    Fotocesta po trati Želivského - Vinice
    Dvoukolejná tramvajová trať u křižovatky Vinice, kolej ve směru Vinice pokračuje přímým úsek tvořeným velkoplošnými panely BKV, protisměrná kolej se protioblouky vrací do běžné osové vzdálenosti Dvoukolejná tramvajová trať u zastávky Želivského se zvětšenou osovou vzdáleností vyvolanou před lety zřízenou střední staniční kolejí Dvoukolejná tramvajová trať u zastávky Želivského se zvětšenou osovou vzdáleností vyvolanou před lety zřízenou střední staniční kolejí Dvoukolejná tramvajová trať u zastávky Želivského se zvětšenou osovou vzdáleností vyvolanou před lety zřízenou střední staniční kolejí Traťová kolej se přibližuje k zastávce Želivského
    Traťová kolej se přibližuje k zastávce Želivského Traťová kolej vstupuje mezi dvěma výstupy ze stanice metra Želivského do prostoru stejnojmenné zastávky Prostor zastávky Želivského, na sousedním nástupišti odbavovaly cestující tramvaje ve stejném směru jízdy Prostor zastávky Želivského, na sousedním nástupišti odbavovaly cestující tramvaje ve stejném směru jízdy Traťová kolej opouští zastávku Želivského z centra
    Traťová kolej opouští zastávku Želivského Pohled od zastávky Želivského na sbližující se koleje k zastávce Vinohradské hřbitovy, tmavá část asfaltu ve středu snímku zřetelně označuje polohu střední staniční koleje Traťová kolej opustila zastávku Želivského, protisměrná kolej se naopak oddaluje, respektive v našem pohledu sbližuje Sbližující se, případně oddalující se traťové koleje pod zastávkou Želivského Tramvajová trať v běžné osové vzdálenosti pokračuje k zastávce Vinohradské hřbitovy
    Dvoukolejná tramvajová trať přechází do konstrukce svršku z velkoplošných panelů BKV Otočíme se do protisměru a traťová kolej se vzdaluje protioblouky od své kolegyně, tmavá část asfaltu ve středu snímku jednoznačně odhaluje prostor, jímž byla vedena střední staniční kolej Traťová kolej se stačí levý obloukem do prostoru zastávky Želivského Traťová kolej se stačí levý obloukem do prostoru zastávky Želivského, ve středu snímku je vidět prostor po protisměrné koleji Traťová kolej se stačí levý obloukem do prostoru zastávky Želivského
    Traťová kolej se před zastávkou Želivského napřimuje Prostor zastávky Želivského Prostor zastávky Želivského Prostor zastávky Želivského Prostor zastávky Želivského, kolej se přibližuje mezi dva výstupy z metra
    Traťová kolej opouští zastávku Želivského a dvojicí protioblouků ve složení levý a pravý se sbližuje s protisměrnou kolejí Traťová kolej se dvojicí protioblouků ve složení levý a pravý se sbližuje s protisměrnou kolejí u křižovatky Želivského Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať tvořená velkoplošnými panely BKV klesá k zastávce Vinohradské hřbitovy, v levé části snímku okrajově spatříme objet budovy rádia Svobodná Evropa
    Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy, vpravo se objevuje jejich ohradní zeď Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy
    Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Vinohradské hřbitovy
    Tramvajová trať se přibližuje k zastávkám Vinohradské hřbitovy Prostor zastávek Vinohradské hřbitovy Prostor zastávek Vinohradské hřbitovy Prostor zastávek Vinohradské hřbitovy Tramvajová trať opustila prostor zastávek Vinohradské hřbitovy a pokračuje k zastávce Krematorium Strašnice
    Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Krematorium Strašnice, zvýšený chodník na pravé straně jasně ukazuje původní niveletu Vinohradské ulice Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Krematorium Strašnice Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Krematorium Strašnice a míjí křižovatku s Počernickou ulicí v levé části fotografie Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Krematorium Strašnice Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Krematorium Strašnice
    Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Krematorium Strašnice Tramvajová trať klesá ve středu Vinohradské ulice k zastávce Krematorium Strašnice Tramvajová trať se přibližuje k zastávkám Krematorium Strašnice Prostor zastávek Krematorium Strašnice Prostor zastávek Krematorium Strašnice
    Prostor zastávek Krematorium Strašnice Tramvajová trať opustila zastávku Krematorium Strašnice a překračuje světelně řízenou křižovatku Tramvajová trať na zvýšeném tělese ve středu Vinohradské ulice tvořená velkoplošnými panely BKV klesá k zastávce Vozovna Strašnice Tramvajová trať na zvýšeném tělese ve středu Vinohradské ulice tvořená velkoplošnými panely BKV klesá k zastávce Vozovna Strašnice Tramvajová trať na zvýšeném tělese ve středu Vinohradské ulice tvořená velkoplošnými panely BKV klesá k zastávce Vozovna Strašnice
    Prostor zastávek Vozovna Strašnice Prostor zastávek Vozovna Strašnice Prostor zastávek Vozovna Strašnice, pravá traťová kolej se vzdaluje od protisměrné a přechází do klasické konstrukce Tramvajová trať mezi zastávkou Vozovna Strašnice a křižovatkou Vinice Závěrečný úsek tramvajové tratě před křižovatkou Vinice


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021