|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Třetí staniční kolej Želivského
Když byla v roce 1978 v prostoru zastávky Hradčanská v souvislosti s výstavbou
stejnojmenné stanice metra zřízena vícekolejná nástupiště, záhy se zjistilo, že jde o ideální tah. Pro každý směr
tramvajové dopravy jedno nástupiště, oddělující proudy cestujících přestupujících z metra na tramvaje.
Jenže výhybka na střední kolej následovala bezprostředně za sjezdovou výhybkou křižovatky Želivského, navíc na střední kolej vedl velmi nepříjemný oblouk. Elektrické ovládání výhybky bývalo často mimo provoz a řidičům se moc nechtělo vracet se do dřevních tramvajových dob a uprostřed rušní křižovatky běhat přestavovat výhybku ručně. No a tak většina vlaků využívala pouze pravou staniční kolej. Výhybka proto na svém místě chřadla a chřadla až uchřadla úplně a 22. dubna 1992 byla střední staniční kolej zrušena. Odpojená a bez výhybek však na svém místě v asfaltu vydržela až do října roku 1999, kdy byla vytrhána.
A tak má Praha další dopravní raritu. Z podchodu vestibulu stanice metra Želivského ústí tři schodiště na tramvajové
zastávky. To prostřední nás sice vyvede na nástupní ostrůvek, ale chybí zde to nejpodstatnější - tramvajové koleje.
A místo zastávkového sloupku se tyčí informační stojan s mapou okolí...
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |