Smyčka Vozovna Kobylisy

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Smyčka Vozovna Kobylisy


Souprava vozů T3 ev.č.6873+6875 na lince 5 a vůz KT8D5 ev.č.9027 na lince 31
Vůz T3 ev.č.6142 na lince 14
V roce 1940 byla v místě pozdější smyčky postavena odbočná kolej vedoucí ke skládce, zřízené na místě bývalé pískovny. Vyprazdňovaly se tu speciální tramvajové vozy, které čistily kolejové žlábky. 18. srpna 1967 zahájila provoz samotná smyčka, která byla podle tehdejší koncepce vybavena pracovní jámou pro opravování vadných vlaků na vnitřní koleji u výstupní zastávky. Zřízena byla i další odstavná kusá kolej. Původní odbočná kolej na skládku byla upravena, napojena na smyčku a zkrácena. Používala ji pak zejména vrchní stavba - byla tu jedna ze skládek použitých kolejnic. Kolej byla v roce 1988 odpojena a pečlivě zadlážděna. Během rekonstrukce smyčky v roce 1990 byla odpojena a zcela snesena druhá kusá kolej z roku 1967. Od té doby činí deponovací kapacita smyčky (bez možnosti průjezdu pro ostatní vlaky) 20 vozů typu T.

Vůz KT8D5 ev.č.9017 na lince 31
Souprava vozů T3 ev.č.6841+6753 na lince 17
Smyčka samotná bezprostředně přiléhá ke kolejové křižovatce, jejíž druhá větev míří do vozovny Kobylisy. Do smyčky míří ze zmíněné křižovatky prudký pravý oblouk, následuje výstupní zastávka a ručně přestavovaná výhybka s čepovými jazyky na levé oblouky vnitřní a vnější koleje smyčky. Zatímco výstupní zastávka je na společné koleji, nástupní zastávky má každá z kolejí samostatné. V nástupních zastávkách je zřízeno bezpečnostní zastavovací místo, z nějž se tramvajové vlaky rozjíždějí se zařazeným jízdním stupněm. Bezprostředně za nástupními zastávkami následuje sjezdová čepová výhybka a levý oblouk ke kolejové křižovatce Vozovna Kobylisy.

Smyčka je vybudována klasickou stavbou, vjezdové oblouky jsou zadlážděny žulovými kostkami, oblouky smyčky jsou kryty asfaltovým povrchem. Přímé části smyčky u výstupní a nástupních zastávek jsou vybudovány z panelů BKV.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Vozovna Kobylisy - 1 výstupní a 2 nástupní zastávky.

Provozované linky na popisované smyčce:
Dlouhou dobu vnitřní kolej smyčky "vlastnila" linka 14, vnější patřila lince 5. Obě byly provozované v sólo vozech. Od změny linkového vedení v roce 1998 smyčku linka 14 opustila, na vnější koleji manipulovala dvojicemi obsazovaná linka 5 a vnitřní kolej patří lince 25. V nočním provozu byla na vnější koleji ke spatření linka 53. Od další změny změny linkového vedení nočních linek k 1. září 2001 je zde ukončena linka 55. V roce 2003 se do smyčky vrátila linka 14 (nyní již ve dvojicích) a manipuluje na vnější koleji, na místo linky 5 .

Fotocesta po smyčce Vozovna Kobylisy
Smyčka Vozovna Kobylisy Smyčka Vozovna Kobylisy Smyčka Vozovna Kobylisy Smyčka Vozovna Kobylisy


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021