|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce tratě na náměstí Republiky
Výstavba rozsáhlého obchodně-administrativního centra Palladium uprostřed Prahy v bývalém barokním komplexu
klášterních budov kapucínů, později přebudovaném v kasárna Jiřího z Poděbrad, prostoru jízdáren a vybudování pěší
zóny na náměstí Republiky si vyžádala zastavení provozu tramvají po tramvajové trati vedoucí Revoluční ulicí přes
náměstí Republiky ke křižovatce Havlíčkova.
Během této letos zahájené a nejdéle trvající výluky tramvajové trati v termínu od 13. května až 16. září 2006 byla provedena přeložka tramvajové trati v prostoru náměstí Republiky a přilehlých úsecích vyvolaná stavbou komerčního centra Palladium. Během stavby byl kompletně změněn uliční prostor náměstí Republiky, jež se stalo nově pěší zónou. Ostré tramvajové oblouky, nahradily pozvolnější, umístěné nyní blíže bloku domů přiléhajícím k obchodnímu domu Kotva. Konstrukci tramvajové tratě tvořenou panely BKV nahradila v úseku od ulice Na Poříčí po prostor před obchodním domem Kotva klasická konstrukce na betonových pražcích. Po vytěžení panelů BKV v Revoluční ulici od úrovně konce zastávky Dlouhá třída směr Letenský tunel po obchodní dům Kotva a následném odfrézování podkladní asfaltové vrstvy se na místě objevila zachovalá betonová deska původní konstrukce tramvajové tratě. Výborný stav umožňoval její zakomponování do nové konstrukce tratě, kdy v tomto úseku jsou na ní dobetonovány v pražcových vzdálenostech malé „hrobečky“, které slouží k výškovému vyrovnání kolejnic tramvajové trati. Na nich je položena a pevně upevněna žebrová podkladnice k níž je pružnými svěrkami Skl upevněna stojanová žlábková kolejnice typu NT1. K samotnému směrovému vyrovnání byly použity rozebíratelné rozchodnice, upevněné po cca 2 metrech. Po jejich montáži byl nejprve vytyčen přesný směr, následně došlo k výškovému urovnání trati pomocí dobetonování „hrobečků“ mezi rozchodnicemi a umístění podkladnic. Teprve až poté došlo k definitivnímu uchycení podkladnice k betonové desce. Nově je také celá trať vybavena prvky snižující hlučnost vzniklou tramvajovým provozem. Těleso tramvajové trati je uzavřeno pomocí betonových prefabrikátů typu L na němž je umístěná pryžoplastová rohož do odhlučněné vany. Následně jsou na štěrkovém podloží umístěny betonové pražce typu TB93, osazené stojinovou žlábkovou kolejnicí, s bezpodkladnicovým uchycením pomocí pružných svěrek Skl. Samozřejmostí je osazení kolejnic bokovnicemi snižujícími hluk a vibrace. Novinkou je také osazení oblouků mazníky snižující opotřebování kol a kolejnic. Po použití ve smyčce Černokostelecká, barrandovské trati a obloucích tratě v Chotkově ulici, jde o čtvrté využití v Praze. Zákryt tramvajové tratě tvoří žulová dlažba.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |