Rekonstrukce tratě na náměstí Republiky

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Rekonstrukce tratě na náměstí Republiky


Výstavba rozsáhlého obchodně-administrativního centra Palladium uprostřed Prahy v bývalém barokním komplexu klášterních budov kapucínů, později přebudovaném v kasárna Jiřího z Poděbrad, prostoru jízdáren a vybudování pěší zóny na náměstí Republiky si vyžádala zastavení provozu tramvají po tramvajové trati vedoucí Revoluční ulicí přes náměstí Republiky ke křižovatce Havlíčkova.

Během této letos zahájené a nejdéle trvající výluky tramvajové trati v termínu od 13. května až 16. září 2006 byla provedena přeložka tramvajové trati v prostoru náměstí Republiky a přilehlých úsecích vyvolaná stavbou komerčního centra Palladium. Během stavby byl kompletně změněn uliční prostor náměstí Republiky, jež se stalo nově pěší zónou. Ostré tramvajové oblouky, nahradily pozvolnější, umístěné nyní blíže bloku domů přiléhajícím k obchodnímu domu Kotva.

Konstrukci tramvajové tratě tvořenou panely BKV nahradila v úseku od ulice Na Poříčí po prostor před obchodním domem Kotva klasická konstrukce na betonových pražcích. Po vytěžení panelů BKV v Revoluční ulici od úrovně konce zastávky Dlouhá třída směr Letenský tunel po obchodní dům Kotva a následném odfrézování podkladní asfaltové vrstvy se na místě objevila zachovalá betonová deska původní konstrukce tramvajové tratě. Výborný stav umožňoval její zakomponování do nové konstrukce tratě, kdy v tomto úseku jsou na ní dobetonovány v pražcových vzdálenostech malé „hrobečky“, které slouží k výškovému vyrovnání kolejnic tramvajové trati. Na nich je položena a pevně upevněna žebrová podkladnice k níž je pružnými svěrkami Skl upevněna stojanová žlábková kolejnice typu NT1.

K samotnému směrovému vyrovnání byly použity rozebíratelné rozchodnice, upevněné po cca 2 metrech. Po jejich montáži byl nejprve vytyčen přesný směr, následně došlo k výškovému urovnání trati pomocí dobetonování „hrobečků“ mezi rozchodnicemi a umístění podkladnic. Teprve až poté došlo k definitivnímu uchycení podkladnice k betonové desce.

Nově je také celá trať vybavena prvky snižující hlučnost vzniklou tramvajovým provozem. Těleso tramvajové trati je uzavřeno pomocí betonových prefabrikátů typu L na němž je umístěná pryžoplastová rohož do odhlučněné vany. Následně jsou na štěrkovém podloží umístěny betonové pražce typu TB93, osazené stojinovou žlábkovou kolejnicí, s bezpodkladnicovým uchycením pomocí pružných svěrek Skl. Samozřejmostí je osazení kolejnic bokovnicemi snižujícími hluk a vibrace. Novinkou je také osazení oblouků mazníky snižující opotřebování kol a kolejnic. Po použití ve smyčce Černokostelecká, barrandovské trati a obloucích tratě v Chotkově ulici, jde o čtvrté využití v Praze. Zákryt tramvajové tratě tvoří žulová dlažba.

Trať na náměstí Republiky a přilehlém okolí .:::. 20. července 2006
Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006
Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006
Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 20.7.2006
Trať na náměstí Republiky a přilehlém okolí .:::. 7. srpna 2006
Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006
Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 7.8.2006
Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 7.8.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 7.8.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 7.8.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 7.8.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 7.8.2006
V těsném sousedství tramvajové tratě je umístěn výjezd z podzemních garáží. | 7.8.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 7.8.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 7.8.2006 Složené dilatační kolejnice s podkladnicemi přivařenými k rozchodnicím čekají na své použití. | 7.8.2006 Složené dilatační kolejnice s podkladnicemi přivařenými k rozchodnicím čekají na své použití. | 7.8.2006
Trať na náměstí Republiky a přilehlém okolí .:::. 3. září 2006
Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 3.9.2006 Na již zadlážděnou vozovku byla navezena vrstva sutě a na ní byly uloženy panely tvořící dočasnou vozovku pro pojíždění nákladními automobily - nemělo by dojít k poškození čertvě uložené dlažby. | 3.9.2006 Na již zadlážděnou vozovku byla navezena vrstva sutě a na ní byly uloženy panely tvořící dočasnou vozovku pro pojíždění nákladními automobily - nemělo by dojít k poškození čertvě uložené dlažby. | 3.9.2006 Na již zadlážděnou vozovku byla navezena vrstva sutě a na ní byly uloženy panely tvořící dočasnou vozovku pro pojíždění nákladními automobily - nemělo by dojít k poškození čertvě uložené dlažby. | 3.9.2006 Nedokončená zádlažba v okolí mazníků oblouků. | 3.9.2006
Na již zadlážděnou vozovku byla navezena vrstva sutě a na ní byly uloženy panely tvořící dočasnou vozovku pro pojíždění nákladními automobily - nemělo by dojít k poškození čertvě uložené dlažby. | 3.9.2006 Na již zadlážděnou vozovku byla navezena vrstva sutě a na ní byly uloženy panely tvořící dočasnou vozovku pro pojíždění nákladními automobily - nemělo by dojít k poškození čertvě uložené dlažby. | 3.9.2006 Na již zadlážděnou vozovku byla navezena vrstva sutě a na ní byly uloženy panely tvořící dočasnou vozovku pro pojíždění nákladními automobily - nemělo by dojít k poškození čertvě uložené dlažby. | 3.9.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 3.9.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 3.9.2006
Zadlažděné krabice u kolejnic skrývají mazníky kolejnic, které mají snížit opotřebovaní tratě v obloucích. | 3.9.2006 V rekonstruované části tratě na náměstí Republiky byly použity železobetonové pražce. | 3.9.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 3.9.2006 Rekonstrukce tramvajové tratě v oblasti náměstí Republiky. | 3.9.2006 Upevnění kolejnice, obalené pryžovými bokovnicemi, pomocí podkladnice na původní betonovou desku. | 3.9.2006
Práce nad zřizováním přechodovým dilů kolejnic klasické konstrukce s dilatačními spárami na kolejnice v panelech BKV. | 3.9.2006 Upevnění kolejnice, obalené pryžovými bokovnicemi, pomocí podkladnice na původní betonovou desku. | 3.9.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 3.9.2006 Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 3.9.2006 Upevnění kolejnice, obalené pryžovými bokovnicemi, pomocí podkladnice na původní betonovou desku. | 3.9.2006
Zcela unikátní je využití betonové desky původní konstrukce tratě pro upevnění kolejnic rekonstruované tratě. | 3.9.2006 Přechodové díly s dilatačními kolejnicemi a odvodňovači. | 3.9.2006 Přechodové díly s dilatačními kolejnicemi a odvodňovači. | 3.9.2006 Složené podkladnice přivařené k rozchodnicím se již použití zřejmě nedočkají. | 3.9.2006 Přechodové díly s dilatačními kolejnicemi a odvodňovači. | 3.9.2006


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024