Středa 13. září 2006 se zapíše do historie jako den, kdy se skoro po půlroční pauze vrátil tramvajový vůz na trať
vedoucí od Letenského tunelu skrze Revoluční ulici a náměstí Republiky na křižovatku Havlíčkova.
Právě v tento den byl celý úsek trolejově propojen. Nejprve byl vodivě spojen trolejový styk v ulici Na Poříčí,
následně došlo i k propojení trolejí na druhé straně - přesněji za křižovatkou Revoluční a Dlouhé. Po nezbytném
pročištění kolejnicových žlábků od všudy přítomného štěrku a odstranění mobilních železných zábran již nic nebránilo
tomu, aby mohl být celý úsek projet
měřícím tramvajovým vozem T3 ev.č.5521, přezdívaný pomeranč.
Přestože byl pracovní vůz
5521 přistaven na určeném místě - tedy křižovatce ulic
Dlouhá a Revoluční již v 8 hodin, kdy měla zkušební jízda původně započít, vzhledem ke spoustě nedodělků se samotná zkušební
jízda vozu
5521 uskutečnila až přesně v 10 hodin. Nejprve byl projet směr
od křižovatky
Letenský tunel ke křižovatce
Havlíčkova, při kterém bylo zjištěno mírné odsazení troleje od ideální stopy
na cca 3 převěsech. Do doby, než byly převěsy upraveny, byl vůz odstaven v sousedství křižovatky
Havlíčkova. Následně se zkušební jízda opakovala. Po úspěšném projetí se
pomeranč na křižovatce
Havlíčkova otočil a jízda se uskutečnila i v opačném směru.
O tom, jak probíhala první část zkušební jízdy vypovídají více fotografie - Pražské tramvaje byly při tom.