Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje 27.1.2007

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Skládání tramvaje Škoda 14T ev.č.9117
na pražské koleje 27.1.2007


Záplavy sněhu uvěznily zličínské železniční nádraží a spojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy. | 27.1.2007 Záplavy sněhu uvěznily zličínské železniční nádraží a spojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy. | 27.1.2007 Záplavy sněhu uvěznily zličínské železniční nádraží a spojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy, odklízet jej museli všichni, jenž měli ruce a získali hrabla. | 27.1.2007 Záplavy sněhu uvěznily zličínské železniční nádraží a spojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy, odklízet jej museli všichni, jenž měli ruce a získali hrabla. | 27.1.2007 Záplavy sněhu uvěznily zličínské železniční nádraží a spojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy, odklízet jej museli všichni, jenž měli ruce a získali hrabla. | 27.1.2007
Záplavy sněhu uvěznily zličínské železniční nádraží a spojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy, odklízet jej museli všichni, jenž měli ruce a získali hrabla. | 27.1.2007 Záplavy sněhu uvěznily zličínské železniční nádraží a spojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy, odstraňování sněhu od čelní rampy šlo velmi ztěžka. | 27.1.2007 Souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714 přijela k nádraží Praha-Zličín jako první, tramvaj Škoda 14T ev.č.9117 zatím dělí od Zličína zasněžená železniční trať. | 27.1.2007 Souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714 přijela k nádraží Praha-Zličín jako první, tramvaj Škoda 14T ev.č.9117 zatím dělí od Zličína zasněžená železniční trať. | 27.1.2007 Až po půl deváté se na kladenském zhlaví nádraží Praha-Zličín objevuje lokomotiva 740 534-3 přivážející tramvaj Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007
Až po půl deváté se na kladenském zhlaví nádraží Praha-Zličín objevuje lokomotiva 740 534-3 přivážející tramvaj Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007 Až po půl deváté se na nádraží Praha-Zličín objevuje lokomotiva 740 534-3 přivážející tramvaj Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007 Až po půl deváté se na nádraží Praha-Zličín objevuje lokomotiva 740 534-3 přivážející tramvaj Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 ložený na třech plošinových vozech na nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007 Až po půl deváté se na nádraží Praha-Zličín objevuje lokomotiva 740 534-3 přivážející tramvaj Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007
Vůz Škoda 14T ev.č.9117 ložený na třech plošinových vozech na nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 ložený na třech plošinových vozech na nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 ložený na třech plošinových vozech na zličínské nádraží přivezla lokomotiva 740 534-3. | 27.1.2007 Lokomotiva 740 534-3 a na třech plošinových vozech ložený vůz Škoda 14T ev.č.9117 na nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007 Na třech plošinových vozech ložený vůz Škoda 14T ev.č.9117 na nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007
Na třech plošinových vozech ložený vůz Škoda 14T ev.č.9117 na nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007
V pořadí již sedmý vůz typu Škoda 14T určený pro Prahu dorazil do Prahy velmi krátce po předání vozu 9116, který přijel do Prahy 23. ledna 2007. Pražské koleje tak uvítaly 27. ledna 2007 už letošní druhý vůz, nesoucí budoucí evidenční číslo 9117.
Stejně jako v předešlých případech se přeprava vozu Škoda 14T z plzeňské Škody Transportation uskutečnila po železnici v režii soukromého dopravce Viamont a.s.. Vůz budoucího ev.č.9117 byl 26.ledna 2007 ve 22:00 naložen v areálu Škody Transportation s pomocí portálových jeřábů na plošinové vozy Smmp, a ve 3:30 následujícího dne se vlaková souprava vydala do Prahy. Předávka na pražskou kolejovou síť proběhla opět na kusé předávací koleji nádraží Praha - Zličín.
Bohatá sněhová nadílka vlaku zkomplikovala značně cestu, protože bylo nutné vyčkat na odstranění sněhových závějí z železniční tratě u Hostivic. Vlaková souprava složená standardně ze tří plošinových vozů typu Smmp (84 54 4633 904-1, 84 54 4633 903-7, 84 54 4633 902-5), které jsou vzájemně pevně propojeny a jejich ložné plochy uzpůsobeny pro převoz kolejových vozidel, v čele s motorovou lokomotivou 740 534-3, náležící přepravci, firmě Viamont a.s. dorazila na nádraží Praha-Zličín až krátce po půl deváté ráno. Motorová lokomotiva 740 534-3, již přivezla předchozí tramvaj Škoda 14T ev.č.9116 a úspěšně tak nahradila zapůjčenou motorovou lokomotivu 740 469-2.
Zličínské nádraží sužovaly v celém kolejišti neodklízené záplavy sněhu, jehož výšku ještě umocnil vítr, který jej navál k čelu rampy předávací koleje. Již v pátek 26. ledna 2007 byli na kusou předávací kolej vysláni pracovníci vrchní stavby Dopravního podniku Praha, aby kolej připravili na dnešní akci. Z kolejiště Českých drah bohužel nikdo sníh neodstranil, proto pracovníci firmy Viamont, a.s. po příjezdu vlaku vyrazili vstříc sněhové nadílce s hrábly a košťaty, aby odstranili sníh z výkolejky, výhybky i okolí předávací koleje a zajistili tak bezpečné složení vozu. Na místě byli opět i pracovníci vrchní stavby Dopravního podniku, kteří dočišťovali od předchozího dne opět zasněženou kusou předávací kolej.
Po dvaceti minutách od příjezdu na nádraží Praha-Zličín lokomotiva 740 534-3 posunula naloženou tramvaj Škoda 14T ev.č.9117 k rampě kusé předávací koleje, kde proběhlo ukotvení vagónů k rampě. Již v 8:15 dorazila na místo souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714, určená k vytažení vozu. Po oživení a vyzkoušení funkce kolejnicové brzdy nové tramvaje (ještě na železničních vozech) započalo v 9:45 její vytahování. Samotný přesun vozu Škoda 14T na pražské koleje byl opět dílem okamžiku.
Při následném pokusu o oživení vozu se však nedařilo elektricky zdvihnout pantograf do pracovní polohy na trolej, pokusy o nouzové mechanické zdvižení také nedopadly úspěšně. Bylo proto nutné vypnout napájení troleje na kusé předávací koleji a pracovník Škody Transportation s pomocí skládacího žebříku vylezl na střechu vozu, kde přimrzlý pantograf mechanicky uvolnil. V 10:05 se vůz vlastní silou přesunul na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy a v cca 10:15 se za hustého sněžení přepravil vlastní silou do domovské motolské vozovny.
Skládání nových vozů Škoda 14T na pražské koleje pokaždé přináší něco nového, takže doufejme, že ani příjezd vozu ev.č.9118 nebude výjimkou a Pražské tramvaje nabídnou svým čtenářům opět sadu zajímavých fotografií.
Lokomotiva 740 534-3 posunuje na třech plošinových vozech ložený vůz Škoda 14T ev.č.9117 na nádraží Praha-Zličín k rampě předávací koleje. | 27.1.2007
Lokomotiva 740 534-3 posunuje na třech plošinových vozech ložený vůz Škoda 14T ev.č.9117 na nádraží Praha-Zličín k rampě předávací koleje. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 ložený na třech plošinových vozech na nádraží Praha-Zličín posunuje k předávací rampě lokomotiva 740 534-3. | 27.1.2007
Vůz Škoda 14T ev.č.9117 ložený na třech plošinových vozech na nádraží Praha-Zličín posunuje k předávací rampě lokomotiva 740 534-3. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 ložený na třech plošinových vozech na nádraží Praha-Zličín posunuje k předávací rampě lokomotiva 740 534-3. | 27.1.2007
Připojovací plošinových vozů k čelní rampě předávací koleje u nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007 Připojovací plošinových vozů k čelní rampě předávací koleje u nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007
Připojovací plošinových vozů k čelní rampě předávací koleje u nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007 Připojovací plošinových vozů k čelní rampě předávací koleje u nádraží Praha-Zličín. | 27.1.2007
Na spřáhlo vozu T6A5 ev.č.8713 je nutné nasadit redukci na hlavu pražského typu. | 27.1.2007 Na spřáhlo vozu T6A5 ev.č.8713 je nutné nasadit redukci na hlavu pražského typu. | 27.1.2007
Souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714 vyčkává na zahájení vytahování vozu Škoda 14T ev.č.9117 z plošinových vozů na pražské koleje. | 27.1.2007 Během přepravy není na plošinových vozech vytvořena kolejová dráha pro přesun vozu, je vytvořena až po připojení vozů k čelní rampě předávací koleje u nádraží Praha-Zličín s pomocí kolejnicových mezikusů. | 27.1.2007
Během přepravy není na plošinových vozech vytvořena kolejová dráha pro přesun vozu, je vytvořena až po připojení vozů k čelní rampě předávací koleje u nádraží Praha-Zličín s pomocí kolejnicových mezikusů. | 27.1.2007 Během přepravy není na plošinových vozech vytvořena kolejová dráha pro přesun vozu, je vytvořena až po připojení vozů k čelní rampě předávací koleje u nádraží Praha-Zličín s pomocí kolejnicových mezikusů. | 27.1.2007
Probíhá odstraňování upevňovacích popruhů vozu Škoda 14T ev.č.9117 na plošinových vozech. | 27.1.2007 Zodpovědní pracovníci vynášejí z vozu T6A5 ev.č.8713 propojovací tyč, sloužící k vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007
Spojovací tyč určená k vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje je nejprve upevněna na spřáhlo čtrnácttéčka. | 27.1.2007 Spojovací tyč je poté na druhém konci nazdvižena do úrovně spřáhla vozu T6A5 ev.č.8713, s nímž je následně ke spojovací tyči najížděno, aby došlo ke spojení. | 27.1.2007 Spojovací tyč je poté na druhém konci nazdvižena do úrovně spřáhla vozu T6A5 ev.č.8713, s nímž je následně ke spojovací tyči najížděno, aby došlo ke spojení. | 27.1.2007 Spojovací tyč je poté na druhém konci nazdvižena do úrovně spřáhla vozu T6A5 ev.č.8713, s nímž je následně ke spojovací tyči najížděno, aby došlo ke spojení. | 27.1.2007 Spojovací tyč je poté na druhém konci nazdvižena do úrovně spřáhla vozu T6A5 ev.č.8713, s nímž je následně ke spojovací tyči najížděno, aby došlo ke spojení. | 27.1.2007
Spojovací tyč spojila soupravu vozů T6A5 ev.č.8713+8714 s vozem Škoda 14T ev.č.9117 a vytahování může být zahájeno. | 27.1.2007 Souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714 zahájila vytahování vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje. | 27.1.2007 Souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714 zahájila vytahování vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje. | 27.1.2007 Vytahování vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 bylo zahájeno, podvozek středního článku právě překonává spojení dvou plošinových vozů. | 27.1.2007 Vytahování vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 pokračuje centimetr po centimetru. | 27.1.2007
Vytahování vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 pokračuje centimetr po centimetru. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 byl úspěšně vytažen na pražské koleje soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 byl úspěšně vytažen na pražské koleje soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714. | 27.1.2007 Po vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 jeden z fandů vytvořil do zasněženého čela provizorní nápis s evidenčním číslem vozu. | 27.1.2007 Po vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 je odstraněna spojovací tyč. | 27.1.2007
Po vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje se nedařilo elektricky zdvihnout pantograf, bylo proto nutné pokusit se o mechanické zdvižení, ani to se však nezdařilo.... | 27.1.2007 Po vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje se nedařilo zdvihnout pantograf, došlo proto k vypnutí napájení troleje nad předávací kolejí, na bok vozu byl upevněn žebřík a pracovník Škody Transportation vylezl na střechu vozu zjistit, v čem je problém. | 27.1.2007 Po vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje se nedařilo zdvihnout pantograf, došlo proto k vypnutí napájení troleje nad předávací kolejí, na bok vozu byl upevněn žebřík a pracovník Škody Transportation vylezl na střechu vozu zjistit, v čem je problém. | 27.1.2007 Po vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje se nedařilo zdvihnout pantograf, došlo proto k vypnutí napájení troleje nad předávací kolejí, na bok vozu byl upevněn žebřík a pracovník Škody Transportation vylezl na střechu vozu zjistit, v čem je problém. | 27.1.2007 Po vytažení vozu Škoda 14T ev.č.9117 na pražské koleje se nedařilo zdvihnout pantograf, došlo proto k vypnutí napájení troleje nad předávací kolejí, na bok vozu byl upevněn žebřík a pracovník Škody Transportation vylezl na střechu vozu zjistit, v čem je problém. | 27.1.2007
Sláva, podařilo se, pantograf jen přimrzl :-). | 27.1.2007 Pantograf vozu Škoda 14T ev.č.9117 je na troleji, můžeme ze střechy dolů. | 27.1.2007 Podařilo se, vůz Škoda 14T ev.č.9117 má pantograf na troleji!. | 27.1.2007 Na předávací koleji Zličín probíhá oživování vozu Škoda 14T ev.č.9117 po přetažení z plošinových vozů. | 27.1.2007 Na předávací koleji Zličín probíhá oživování vozu Škoda 14T ev.č.9117 po přetažení z plošinových vozů. | 27.1.2007
Vůz Škoda 14T ev.č.9117 opouští vlastní silou předávací kolej a vjíždí na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 opouští vlastní silou předávací kolej a vjíždí na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 opouští vlastní silou předávací kolej a vjíždí na vnější kolej smyčky Sídliště Řepy. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 manipuluje na vnější koleji smyčky Sídliště Řepy, ještě stále je označen evidenční číslem vyvedeným ve sněhu. | 27.1.2007 Tak vyčistit výhybku, aby jí bylo možné přestavit na vnější kolej smyčky a vydat se s vozem Škoda 14T ev.č.9117 do motolské vozovny, a hlavně, hlavně odstranit sníh z čela - to číslo tam přece zodpovědní pánové nemohou nechat, co na to, že sníh by za chvíli roztál.... | 27.1.2007
Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol krycí vlak tvořený soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 a za ním jedoucím vozem Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007 Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol krycí vlak tvořený soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 a za ním jedoucím vozem Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007 Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol krycí vlak tvořený soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 a za ním jedoucím vozem Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007 Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol krycí vlak tvořený soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714 a za ním jedoucím vozem Škoda 14T ev.č.9117. | 27.1.2007 Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol vůz Škoda 14T ev.č.9117 jedoucí za krycím vlakem u vozů T6A5 ev.č.8713+8714. | 27.1.2007
Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol vůz Škoda 14T ev.č.9117, již s umáznutým evidenčním číslem vepsaným do sněhu na jeho čele, jedoucí za krycím vlakem u vozů T6A5 ev.č.8713+8714. | 27.1.2007 Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol vůz Škoda 14T ev.č.9117 jedoucí za krycím vlakem u vozů T6A5 ev.č.8713+8714. | 27.1.2007 Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol vůz Škoda 14T ev.č.9117 jedoucí za krycím vlakem u vozů T6A5 ev.č.8713+8714. | 27.1.2007 Souprava vozů T3SUCS ev.č.7234+7235 vypravená na linku 9 míjí u zastávky Motol vůz Škoda 14T ev.č.9117 vyčkávající na signál volno pro odbočení do vozovny Motol z Plzeňské ulice za soupravou vozů T6A5 ev.č.8713+8714. | 27.1.2007 Vůz Škoda 14T ev.č.9117 vyčkává na signál volno pro odbočení do vozovny Motol. | 27.1.2007


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024