Přeložka Horoměřická II.

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Přeložka Horoměřická II.


V únoru roku 2011 proběhla výstavba prvního provizoria Horoměřická v krátké cca desetidenní výluce. Při této výluce byla přeložena v části Evropské ulice tramvajová trať do prostoru severní vozovky tak, aby v jižní části mohly být zřízeny výstupy z podchodu vestibulu metra na tramvajové zastávky.

Jako první část vznikající přeložky Horoměřická II. se objevily ve vozovce velkoplošné panely BKV u zastávek Horoměřická, prozrazující budoucí trasování. | 20.2.2012
Vznikající přeložka Horoměřická II. | 7.5.2012
Vznikající přeložka Horoměřická II. | 7.5.2012
Napojování přeložky Horoměřická II. v pohledu od zastávek Horoměřická. | 13.5.2012
Napojování přeložky Horoměřická II. v pohledu od zastávek Horoměřická. | 14.5.2012
Pokládka velkoplošných panelů BKV, které napojí přeložku Horoměřická II. v pohledu od zastávky Sídliště Červený Vrch. | 14.5.2012
Napojování přeložky Horoměřická II. v pohledu k zastávce Sídliště Červený Vrch z prostoru snesené tramvajové tratě. | 14.5.2012
Sólo vůz T3R.PV ev.č.8157 vypravený na linku 36 klesá Evropskou ulicí podél místa budoucího napojení přeložky Horoměřická II. | 10.5.2012
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8253+T3R.PV ev.č.8159 vypravený na linku 26 klesá Evropskou ulicí podél místa budoucího napojení přeložky Horoměřická II. | 10.5.2012
Sourava vozů T3R.PV ev.č.8164+8185 vypravená na linku 20 klesá Evropskou ulicí podél protisměrné dočasné zastávky Horoměřická místem, kde byly v těsné blízkosti čtyři tramvajové koleje nové a původní tratě. | 10.5.2012
Vůz Škoda 14T ev.č.9142 vypravený na linku 20 vjíždí do prostoru dočasné zastávky Horoměřická v místě, kde se koleje přeložky Horoměřická II. přiblížily k původní poloze tramvajové tratě. | 10.5.2012
Souprava vozů T6A5 ev.č.8608+8648 vypravená na linku 26 opouští přeložku Horoměřická II. a vrací se před zastávkou Sídliště Červený Vrch do stálé polohy tramvajové tratě. | 22.5.2012
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7182+7183 vypravená na linku 22 klesá přeložkou Horoměřická II. od zastávky Sídliště Červený Vrch. | 22.5.2012
Souprava vozů T3R.P ev.č.8346+8347 vypravená na linku 20 najíždí na přeložku Horoměřická II. v prostoru budoucích výstupů z vestibulu stanice metra. | 22.5.2012
Stavební práce na vestibulu budoucí stanice metra Bořislavka (původně Červený Vrch) v oblasti tramvajových zastávek Horoměřická na jaře 2012 postoupily natolik, že bylo možné pro následující období využít pro svedení automobilového i tramvajového provozu již hotovou jižní polovinu rozšířené vozovky na Evropské třídě.

Během měsíce dubna započala ve vší tichosti za ohradou výstavba nové přeložky, opět tvořené velkoplošnými panely BKV. V termínu od 12. do 21. května 2012 proběhla krátká tramvajová výluka pro přepojování tramvajové tratě na nově vytvořenou přeložku Horoměřická II., která je výrazně delší a klikatější, než její předchůdkyně a umístěna na opačné straně komunikace než dosavadní.

Již v první den výluky byly sneseny troleje na většině úseku stávající přeložky a probíhalo odstraňování velkoplošných panelů BKV z problematických míst. Automobilový provoz byl sveden v každém směru do jednoho pruhu a ve směru do centra již využíval prostor nové přeložky.

Po dobu výluky byl nad zastávkou Bořislavka do centra umístěn levý kolejový přejezd Californien, umožňující obracení obousměrných tramvajových vozů KT8D5(.RN2P). Přerušení tramvajového provozu v úseku Bořislavka – Divoká Šárka se ještě využilo k propojení přeložky Nádraží Veleslavín I.

Ani samotná tramvajová výluka se neobešla bez komplikací. Dne 13. května došlo vlivem dynamických účinků při průjezdu vozů po povrchové spojce k jejímu uvolnění a tramvajový vůz KT8D5.RN2P ev.č.9057 zde pantografem krátce po 20 hodině zavadil o trolejové převěsy, které utrhl a sebe poničil, čímž znemožnil obracení vlaků. S ohledem na rozsah poškození byl provoz na spojce přerušen až do ranního výjezdu následujícího dne.

Dopravní opatření během výstavby:
  • linka 2 zrušena.
  • linky 20 a 51 z Vítězného náměstí odkloněny do obratiště Podbaba.
  • linka 25 z Hradčanské odkloněna na Bořislavku.
  • linka 26 z Hradčanské odkloněna na Vypich.
  • linka 36 zkrácena do zastávky Bořislavka.
  • V trase Dejvická – Divoká Šárka zavedena náhradní autobusová doprava X-26 v denním provozu. (Vybrané spoje jedou pouze v trase Dejvická – Nádraží Veleslavín.)
  • V trase Vítězné náměstí - Divoká Šárka zavedena náhradní autobusová doprava X-51 v nočním provozu.

  • www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024