Přeložka Nádraží Veleslavín I.

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Přeložka Nádraží Veleslavín I.


Stavební práce na prodloužení trasy metra A pražského metra se dotýkají nejen tramvajových zastávek Horoměřická, ale omezují dopravu i jinde na Evropské třídě. Tentokráte zaměříme svou pozornost na tramvajovou trať v blízkosti zastávek Nádraží Veleslavín.

Vznikající přeložka u zastávek Nádraží Veleslavín, v popředí se rodí přesunuté zastávky. | 16.5.2012
Vznikající přeložka u zastávek Nádraží Veleslavín, v sousedství snášené původní tratě. | 16.5.2012
Vznikající přeložka u zastávek Nádraží Veleslavín. | 16.5.2012
Vznikající přeložka u zastávek Nádraží Veleslavín v pohledu do prostoru přesunutých zastávek. | 16.5.2012
Vznikající protioblouky přeložky u zastávek Nádraží Veleslavín v pohledu k Divoké Šárce. | 16.5.2012
Vznikající přeložka u zastávek Nádraží Veleslavín v těsné blízkosti snášené původní tratě. | 16.5.2012
Vznikající přeložka u zastávek Nádraží Veleslavín v pohledu k Divoké Šárce. | 16.5.2012
Prostor po snesené původní trati v blízkosti přeložky Nádraží Veleslavín. | 17.5.2012
Protioblouky přeložky Nádraží Veleslavín před zastávkami. | 17.5.2012
Pohled z tělesa původní tratě u zastávek Nádraží Veleslavín. | 17.5.2012
Vznikající přeložka Nádraží Veleslavín I. | 17.5.2012
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7176+7177 vypravená na linku 8 najíždí na první přeložku u zastávek Nádraží Veleslavín ve směru do centra. | 3.6.2012
Vůz Škoda 14T ev.č.9141 vypravený na linku 20 projíždí první přeložkou u zastávek Nádraží Veleslavín. | 22.5.2012
Souprava vozů T6A5 ev.č.8677+8678 vypravená na linku 26 překonává prostor první přeložky u zastávek Nádraží Veleslavín. | 22.5.2012
Výstavba vestibulu stanice metra Nádraží Veleslavín, a s tím související výstavba podchodu v otevřené jámě, který spojí blízké tramvajové zastávky, si vyžádala v květnu 2012 přeložku tramvajové trati v Evropské ulici. Před započetím prací na vlastní přeložce tramvajové trati stavbaři nejprve provedli přeložky trolejového vedení, silnoproudých, slaboproudých a trakčních kabelů. Zároveň vybudovali opěrnou stěnu při severní části Evropské ulice, aby uvolnili prostor pro rozšíření ulice o jeden jízdní pruh. Na přelomu dubna a května 2012 pak proběhla výstavba samotné přeložky.

Napojení tramvajové tratě proběhlo v termínu od 12. do 21. května 2012. Po dobu výluky byla nad zastávkou Bořislavka do centra umístěna levá kolejová spojka Californien, umožňující obracení obousměrných tramvajových vozů KT8D5 a KT8D5.RN2P. Přerušení tramvajového provozu v úseku Bořislavka – Divoká Šárka bylo koordinováno s propojením přeložky Horoměřická II. ve shodném termínu.

Výstavbu přeložky doprovázela úprava tramvajových zastávek v obou směrech. Vstřícně mírně posunuté a upravené původní zastávce ve směru z centra přibyla sestřička ve směru do centra. Obě zastávky jsou bezbariérově přístupné s návazností na posunutý přechod pro chodce u křížení s Vokovickou ulicí.

Ani samotná tramvajová výluka se neobešla bez komplikací. Dne 13. května 2012 došlo vlivem dynamických účinků při průjezdu vozů po povrchové spojce k jejímu uvolnění a tramvajový vůz KT8D5.RN2P ev.č. 9057 zde pantografem krátce po 20 hodině zavadil o trolejové převěsy, které utrhl a sebe poničil, čímž znemožnil obracení vlaků. S ohledem na rozsah poškození byl provoz na spojce přerušen až do ranního výjezdu následujícího dne.

Od začátku října 2012 probíhala příprava kolejové konstrukce pro přeložku na již hotový strop jižní části podchodu předznamenávající konec existence první generace přeložky. Po dobu výluky od středy 10. října do soboty 20. října 2012 došlo k samotnému vyloučení tramvajového provozu a jeho převedení na jižní přeložku Nádraží Veleslavín II.

Dopravní opatření během výstavby:
  • linka 2 zrušena.
  • linky 20 a 51 z Vítězného náměstí odkloněny do obratiště Podbaba.
  • linka 25 z Hradčanské odkloněna na Bořislavku.
  • linka 26 z Hradčanské odkloněna na Vypich.
  • linka 36 zkrácena do zastávky Bořislavka.
  • V trase Dejvická – Divoká Šárka zavedena náhradní autobusová doprava X-26 v denním provozu. (Vybrané spoje jedou pouze v trase Dejvická – Nádraží Veleslavín.)
  • V trase Vítězné náměstí - Divoká Šárka zavedena náhradní autobusová doprava X-51 v nočním provozu.

  • www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021