Vlaky zatahují do
vozovny Hloubětín z obou traťových směrů od Nového i Starého Hloubětína
jedním vjezdem s využitím kolejového trojúhelníku
křižovatky Vozovna Hloubětín. Po průjezdu
vjezdovými vraty jede řidič vždy vlevo, okolo haly depa po objízdné koleji až před světelnou signalizaci tvořenou
pražcovým návěstidlem a světelně zobrazeným číslem koleje (26 nebo 27), na kterou vlak dále pokračuje do haly denního ošetření.
Při signálu
VOLNO a zobrazení čísla koleje řidič pokračuje v jízdě podle postavené vlakové cesty. Ze zablokování
příslušného kolejového obvodu a směru postavené výhybky systém stavění vlakové cesty vyhodnotí situaci a vyšle signál
pro otevření vjezdových vrat do haly. Pokud je však příslušná kolej v hale obsazena předešlou tramvají, vrata se neotevřou
a řidiči je prostřednictvím pražcového návěstidla umístěného po pravé straně koleje dán signál
STŮJ.
Po uvolnění obsazené koleje pražcové návěstidlo zhasne a vjezdová vrata se automaticky otevřou. Vlak po průjezdu halou
denního ošetření pokračuje dále po objízdné koleji přes sjezdové výhybky z kolejové harfy a poté vpravo do manipulačního
prostoru na kolej souběžnou s vjezdovou kolejí, aby byl umožněn průjezd pro vyjíždějící vlaky z vozovny.
Po přestavení výhybek pro směr jízdy vzad řidič pokračuje zpětným pohybem po kolejové harfě až do prostoru haly depa.
V případě, že na pražcovém návěstidle umístěném na objízdné koleji je zobrazen signál „STŮJ“, případně je vlaková cesta
postavena na kolej 28 (tedy do haly podúrovňového soustruhu), řidič zastaví před vyznačenou STOP-čárou a spojí s obsluhou
haly denního ošetření.
Číslo koleje, na kterou má řidič tramvaje zatáhnout vlak, se dozví na stanovišti denního ošetření.
V případě výjezdu vlaku na trať zjistí řidič ve výpravně čísla vozů, určených na dané pořadí linky,
včetně čísla koleje, na níž jsou odstaveny.
Po standardní kontrole před výjezdem vyjíždí přes kolejovou harfu k vrátnici. Zde musí důsledně zkontrolovat postavení poslední rozjezdové
výhybky před opuštěním areálu vozovny, která je sice trvale postavena na výjezd po pravé koleji, ale v případě jakékoliv manipulace může dojít
k tomu, že se vyjíždějící vlak ocitne v protisměru. Řidič po průjezdu výjezdovými vraty zvolí ručním přestavením výhybky na kolejovém
trojúhelníku křižovatky Vozovna Hloubětín směr další jízdy vlaku (vlevo Starý Hloubětín, vpravo Nový Hloubětín).
|
|
|
|
|
Vjezd a výjezd vozovny Hloubětín |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|