|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Křižovatka Vozovna Hloubětín
Když v 90. letech minulého století pokračovala ve východní části Prahy výstavba nových silničních komunikací zejména na
tzv. průmyslovém polookruhu, dospěla až ke křižovatce Kbelské a Poděbradské ulice. Jeho další výstavba vedená Kbelskou
ulicí však vyžadovala její zásadní přestavbu a rozšíření spojenou se zrušením
tamní tramvajové tratě.
Zároveň však byla nutná výstavba nové tratě, aby bylo nadále zajištěno napojení vozovny Hloubětín na ostatní kolejovou síť.
Provoz na přeložce tramvajové tratě mezi Kolbenovou (Fučíkovou) a Poděbradskou ulicí na západní straně vozovny Hloubětín byl zahájen 2. července 1987. Trať s otevřeným svrškem byla postavena nezávisle na okolních komunikacích. Protože však vozovna Hloubětín stále nebyla připojena novým vjezdem ke kolejové síti, jezdilo se do i z vozovny stále po jižní části tratě ve Kbelské ulici od smyčky (Starý) Hloubětín. Nové napojení vozovny Hloubětín, provedené dvoukolejným trojúhelníkem bylo dokončeno, po přestavbě kolejové harfy 24. srpna téhož roku. K tomuto datu byla zrušena i zbývající část tratě ve Kbelské ulici... Vjezdový trojúhelník do vozovny Hloubětín moc dlouho nevydržel, již na přelomu července a srpna 1989 (tedy po pouhých dvou letech provozu) byl vyměněn, protože ten předchozí neumožňoval potkávání vozů KT8D5, které byly kupodivu právě do Hloubětína dodávány... Během dvou let byly postupně na trojúhelníku u vozovny Hloubětín zřízeny radiově ovládané výhybky u rozjezdových výhybek na vjezdu do vozovny. Ve směru od Nového Hloubětína byla výhybka zřizována mezi 1. a 2. prosincem 2008. Druhá výhybka se instalace elektrického ovládání dočkala až mezi 21. a 22. lednem 2010. Zapojeno však bylo až 29. dubna 2010.
Křižovatka je vybavena 3 rozjezdovými výhybkami, přimž pouze tam na vrcholu od vozovny Hloubětín je ručně přestavovatelná
s čepovými jazyky. Výhybky umožňující vjezd do vozovny jsou po opravě radiově ovladatelné s pružnými jazyky, ev.č.654 od Nového Hloubětína
a ev.č.671 od Starého Hloubětína. Trojice sjezdových výhybek je s čepovými jazyky. Křižovatka je klasické konstrukce
a její kryt tvoří žulové dlažební kostky.
V běžném provozu je pojížděn přímý směr mezi zastávkami Starý Hloubětín - Nový Hloubětín, manipulačně pro výjezdy a zátahy z a do vozovny jsou používány oba oblouky.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |