Cvičný vůz T3 ev.č.5504

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Cvičný vůz T3 ev.č.5504


Stále narůstající potřeba tramvajových vozů typu T3 zcela vyčleněných z běžného provozu a určených pro výcvik nových řidičů tramvají, případně školení a přezkušování stávajících řidičů, stála také u zrodu cvičného vozu, který obdržel ev.č.5504. Společně s dalšími pěti vozy 5502, 5503, 5505, 5506 a 5507 byl zařazen do stavu v roce 1985.

Cvičný vůz T3 ev.č.5504 projíždí obloukem na náměstí Republiky, místo od té doby naprosto změnilo svou tvář... | 30.7.1997
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 projíždí manipulační kolejí Hládkov | 1997
Souprava cvičných vozů ev.č.5504+5514 na Hradčanské | 6.2.2004}
Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5504+5513 opouští při jízdě na Malostranské náměstí kolejovou splítku v Letenské ulici | 27.1.2005
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 vjíždí do splítky v Letenské ulici | 1.12.2005
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 manipuluje v zastávce Palmovka na Sokolovské ulici | 26.5.2006
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve smyčce Dlabačov | 13.6.2008
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 spřažený do soupravy s běžným provozním vozem T3 ev.č.6912 projíždí křižovatkou Újezd | 6.11.1997
Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5504+5514 v Antonínské ulici před zastávkou Strossmayerovo náměstí | 15.4.2003
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve společnosti prototypového vozu T3G ev.č.8200 vypraveného na záložní vlak vozovny Strašnice ve smyčce Olšanské hřbitovy | 23.11.2004
Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5504+5517 u zastávky Nádraží Holešovice | 3.11.2005
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 při výjezdu ze splítky v Letenské ulici míjí na uvolnění splítky vyčkávající soupravu vozů T6A5 ev.č.8689+8690 vypravenou na linku 20 | 1.12.2005
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve smyčce Dlabačov | 13.6.2008
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve smyčce Dlabačov | 13.6.2008
K přestavbě byl vybrán vůz typu T3 ev.č.6196, který byl vyroben společně v sérii s vozy T3 ev.č.6172 až 6302 zařazenými do provozu v průběhu roku 1963.

Přestavby vozu se opět ujali vlastními silami pracovníci Dopravního podniku v Ústředních dílnách Hostivař.

Rozsah oprav vozové skříně byl obdobný jako u každé jiné velké prohlídky. Pro odlišení od ostatních provozních vozidel získal vůz nový unifikovaný lak určený cvičným vozům. Jedná se de facto o inverzní kombinaci ke standardnímu provedení laku, kdy spodní část vozidla je natřena barvou ze slonové kosti a vrchní část je tvořena rudou barvou, končící až v oblině střechy. Na předním čele červená přesahuje až pod světlomety. Podokenní částí prochází zdobný proužek v barvě slonové kosti. Na bocích vozidla je nátěr doplněn výrazným písmenem C doplněným o nápis cvičný vůz v červené barvě.

Stejně jako exteriér vozidla se dočkal jiného barevného schématu, došlo i v interiéru k menším úpravám. Ve voze byla odstraněna zástěna stanoviště řidiče a na prostorově rozšířený vyvýšený stupínek v čelní části kabiny bylo na stejné úrovni s řidičovým doplněno v pravé části druhé sedadlo, určené pro instruktora jízdy. Společně s ním byl instalován i druhý brzdový pedál, vycházející z koncepce pedálů vozů T3, jímž může instruktor v případě nouze vůz zastavit. Aby měl instruktor dostatečný výhled a přehled o dění podél vozidla, bylo do střešní obliny nad znehybnělým předním křídlem vsazeno do pravé bočnice druhé zpětné zrcátko.

Přední dveře zůstaly zachovány, byla jim však znehybněna první dvě křídla, aby mohlo dojít k již zmíněnému prostorovému rozšíření zvýšeného stupínku, daní za něj je však výrazné zúžení vstupního prostoru. V prostoru nevyužívaného dveřního křídla byl po pravé ruce instruktora instalován simulační panel. Obsahuje tlačítka zvonce, světelné houkačky, záchranné brzdy a dále je zde umístěn přepínač, umožňující simulovat některé provozní závady, které by měl frekventant kurzu umět diagnostikovat a případně i opravit.

Střední dveře vozu zůstaly zachovány, pouze byly znehybněny ve schodišťové části vestavěnou skříní pro umístění drobných věcí, jako například kabelu mnohočlenného řízení, silničních kuželů na trénování odhadu průjezdného profilu apod.

Zbylý interiér neprošel žádnou úpravou odlišující jej od sériově dodaných vozů. V otevřeném prostoru zůstaly zachovány původní sedačky pro cestující - tzv. skořápky a rovněž nebyly instalovány stolečky pro výcvikové pomůcky frekventantů.

V průběhu roku 2011 již vůz jen postával ve vozovně Pankrác a následně došlo v červenci k jeho odstrojení, spočívajícím také v kompletní demontáži zasklení oken. Poslední cestu ke šrotaci vůz absolvoval 15. července 2011...

Proměny cvičného vozu T3 ev.č.5504 během času...
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve smyčce Dlabačov | 13.6.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve smyčce Dlabačov | 13.6.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve společnosti prvního cvičného vozu T3R.P ev.č.5516 ve smyčce Dlabačov | 13.6.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5504 určený do pozice řízeného vozu v soupravě s cvičným vozem T3 ev.č.5511 ve smyčce Královka | 8.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5504 určený do pozice řízeného vozu v soupravě s cvičným vozem T3 ev.č.5511 ve smyčce Královka | 8.10.2008
Cvičný vůz T3 ev.č.5504 ve společnosti cvičných vozů T3 ev.č.5513, 5509 a provozního vozu T3R.P ev.č.8300 ve vozovně Pankrác | 15.4.2009 Celkový pohled na ovládací panel řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5504 | 14.1.2011 Celkový pohled na stanoviště řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5504 s přidaným brzdovým pedálem instruktora a jeho závadovým panelem | 14.1.2011 Levá část panelu řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5504 s terminálem Apexu, přepínačem směru jízdy a přepínači topení salonu a stanoviště řidiče, včetně mechanické páky pískovače | 14.1.2011 Ke znehybněnému křídlu dveří přistavěný závadový panel instruktora cvičného vozu T3 ev.č.5504 | 14.1.2011
Závadový panel instruktora cvičného vozu T3 ev.č.5504 moc možností jak vyzkoušet um žáka neskýtal | 14.1.2011 Tři pedály cvičného vozu T3 ev.č.5504, brzdový a jízdní řidiče a brzdový instruktora | 14.1.2011 Celkový pohled na ovládací pult na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5504 | 6.5.2006 Stanoviště řidiče a instruktora cvičného vozu T3 ev.č.5504 | 14.1.2011 Stanoviště řidiče a instruktora cvičného vozu T3 ev.č.5504 | 14.1.2011
Pohled na zadní plošinu cvičného vozu T3 ev.č.5504 | 26.5.2006 V prostoru středních dveří cvičného vozu T3 ev.č.5504 je dosazena dřevěná skříňka na výukové pomůcky, která zároveň zabraňuje otevření středních dveří | 26.5.2006 Celkový pohled na střední dveře cvičného vozu T3 ev.č.5504 znehybněné skříňkou umístěnou na schodiště | 26.5.2006 Zadní plošina cvičného vozu T3 ev.č.5504 | 26.5.2006 Pohled do takřka neupraveného interiéru cvičného vozu T3 ev.č.5504 ze zadní plošiny | 19.1.2009


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021