Cvičný vůz T3 ev.č.5506

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Cvičný vůz T3 ev.č.5506


Stále narůstající potřeba tramvajových vozů typu T3 zcela vyčleněných z běžného provozu a určených pro výcvik nových řidičů tramvají, případně školení a přezkušování stávajících řidičů, stála také u zrodu cvičného vozu, který obdržel ev.č.5506. Společně s dalšími pěti vozy ev.č.5502, 5503, 5504, 5505 a 5507 byl zařazen do stavu v roce 1985.

Cvičný vůz T3 ev.č.5506 fotografovaný na vnitřní koleji smyčky Nádraží Braník ještě v období, kdy nevadilo, že jim instruktoři dávali ženská jména, nesl označení Máňa | 7.10.1997
Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5506+5511 odstavená na předjízdné koleji před výjezdem z vozovny Motol | 29.6.2000
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 odstavený na 24.koleji vozovny Motol ve společnosti sněhového pluhu T3 ev.č.5403 a cvičného vozu T3 ev.č.5511 | 5.1.2002
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 projíždí obloukem křižovatky Senovážné náměstí k Masarykovu nádraží | 17.12.2003
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 stoupá Svatovítskou ulicí od Vítězného náměstí na Prašný most | 12.5.2004
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 odstavený ve společnosti cvičného vozu T3 ev.č.5518 na vnější koleji smyčky Královka | 27.2.2007
Pohled na střešní partie cvičného voz T3 ev.č.5506 odstaveného na vnější koleji smyčky Královka | 27.2.2007
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 uhání co noha začínajícího řidiče dá v sousedství Karlova mostu ke Karlovým lázním | 7.4.1999
Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5506+5505 pod dohledem dlouholetého instruktora, pana Karla Tovary, vyráží ze zastávky Průběžná směrem ke Strašnické | 16.7.2001
Souprava cvičných vozů T3 ev.č.5506+5511 vyjíždí ze zastávky Anděl na Plzeňské ulici | 17.6.2002
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 projel křižovatkou Hradčanská a míří k stejnojmenné zastávce | 21.1.2004
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 opustil zastávku Hradčanská | 29.12.2006
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 opustil zastávku Malovanka a přijíždí ke stejnojmenné křižovatce | 27.2.2007
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 na vnější koleji smyčky Královka | 27.2.2007
K přestavbě byl vybrán vůz typu T3 ev.č.6215, který byl vyroben v roce 1963 společně v sérii s vozy T3 ev.č.6172 až 6302.

Přestavby vozu se ujali vlastními silami pracovníci Dopravního podniku v Ústředních dílnách Hostivař, mající již zkušenosti ze vzorové úpravy vozu T3 ev.č.6190, na první cvičný vůz ev.č.5501 v roce 1982. Rozsah oprav vozové skříně byl obdobný jako u každé jiné velké prohlídky. Pro odlišení od ostatních provozních vozidel získal vůz nový unifikovaný lak určený cvičným vozům. Jedná se de facto o inverzní kombinaci ke standardnímu provedení laku, kdy spodní část vozidla je natřena barvou ze slonové kosti a vrchní část je tvořena rudou barvou, končící až v oblině střechy. Na předním čele červená přesahuje až pod světlomety. Podokenní částí prochází zdobný proužek v barvě slonové kosti. Na bocích vozidla je nátěr doplněn výrazným písmenem C doplněným o nápis cvičný vůz v červené barvě. V minulosti byl červený proužek v zadní části vozu přerušen dvojicí oblých písmen dp značící zkratku Dopravní podnik.

Stejně jako exteriér vozidla se dočkal jiného barevného schématu, došlo i v interiéru k menším úpravám. Ve voze byla odstraněna zástěna stanoviště řidiče a na prostorově rozšířený vyvýšený stupínek v čelní části kabiny bylo na stejné úrovni s řidičovým doplněno v pravé části druhé sedadlo, určené pro instruktora jízdy. Společně s ním byl instalován i druhý brzdový pedál, vycházející z koncepce pedálů vozů T3, jímž může instruktor v případě nouze vůz zastavit.

Po přestavbě vozu v roce 1985 zůstaly zachovány střední dveře, u předních byla znehybněna první dvě křídla, aby mohlo dojít k již zmíněnému prostorovému rozšíření zvýšeného stupínku, daní za něj je však výrazné zúžení vstupního prostoru. V prostoru nevyužívaného dveřního křídla byl po pravé ruce instruktora instalován základní simulační panel.

Střední dveře vozu zůstaly zachovány, pouze byly znehybněny ve schodišťové části vestavěnou skříní pro umístění drobných věcí, jako například kabelu mnohočlenného řízení, silničních kuželů na trénování odhadu průjezdného profilu apod.

Zbylý interiér neprošel nejprve žádnou úpravou odlišující jej od sériově dodaných vozů. V otevřeném prostoru zůstaly zachovány původní sedačky pro cestující - tzv. skořápky a rovněž nebyly instalovány stolečky pro výcvikové pomůcky frekventantů.

V roce 1997 se cvičný vůz T3 ev.č.5506 dočkal dovybavení na podobu standardního cvičného vozu. Došlo k odstranění středních dveří, nahrazení přední půlky prvních dveří oknem, které zlepšuje výhled instruktora, rozšíření simulačního panelu instruktora. Zároveň byl interiér rozdělen přepážkou na dvě nestejně velké části v rozsahu cca 1/3 + 2/3 plochy, jako je obvyklé v dalších cvičných vozech, která má za účel snížení hlučnosti motorgenerátoru a lepší tepelnou pohodu posádky vozidla. Frekventanti se dočkali i tolik oblíbených stolečků pro odložení svých pomůcek.



Proměny cvičného vozu T3 ev.č.5506 během času...
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 na vnější koleji smyčky Královka | 27.2.2007 Cvičný vůz T3 ev.č.5506 odstavený na vnitřní koleji smyčky Vápenka | 7.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5506 odstavený na vnitřní koleji smyčky Vápenka | 7.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5506 odstavený na vnitřní koleji smyčky Vápenka | 7.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5506 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Nádraží Hostivař | 7.10.2008
Cvičný vůz T3 ev.č.5506 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Nádraží Hostivař | 7.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5506 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Nádraží Hostivař | 7.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5506 ve výstupní zastávce smyčky Radlická | 7.10.2008 Cvičný vůz T3 ev.č.5506 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Radlická | 7.10.2008 Logo pražského Dopravního podniku v sousedství ladně vyvedeného označení Cvičný vůz na voze T3 ev.č.5506 | 7.10.2008
I na zmenšených předních dveřích cvičného vozu T3 ev.č.5506 zůstal zachovaný elegantní oblouček původního rámu dveří | 7.10.2008 Na zadních dveřích cvičného vozu T3 ev.č.5506 zůstaly zachovány elegantní obloučky rámu dveří | 7.10.2008 Čelní část cvičného vozu T3 ev.č.5506 v prostoru předních dveří, u kterých došlo k náhradě předního křídla oknem | 7.10.2008 Zadní část interiéru cvičného vozu T3 ev.č.5506 v pohledu k zadní plošině za přepážkou | 7.10.2008 Interiér zadní části cvičného vozu T3 ev.č.5506 v pohledu k přepážce rozdělující vůz na dvě nestejně velké části | 7.10.2008
V prostoru po zaslepených středních dveřích je umístěna dřevěná bedna pro ukládání drobných věcí, jako například kabelu mnohočlenného řízení, silničních kuželů na trénování odhadu průjezdného profilu apod. | 7.10.2008 Odpojovač baterie je umístěný v podnožce poslední sedačky | 7.10.2008 Odpojovač baterie je umístěný v podnožce poslední sedačky | 7.10.2008 Propojovací kabel mnohočlenného řízení mezi vozy T3 je standardní součástí výbavy | 7.10.2008 K zamezení otevření dveří slouží umně vyrobené profily ve tvaru písmene H | 7.10.2008
Čelní část vozu T3 ev.č.5506 se sedadly řidiče a instruktora, nechybí ani označovač jízdenek a zobrazovač aktuálního času a tarifního pásma, aby byla simulace provozu dokonalá | 7.10.2008 Čelní část cvičného vozu T3 ev.č.5506 v pohledu od stanoviště řidiče k přepážce názorně zobrazuje rozmístění sedadel a stolků | 7.10.2008 V přední části vozu jsou umístěny běžné sedačky z vozů T3 doplněné stolky, v levé části v sestavě jedné sedačky, v plechových krabicích před stolky se ukrývají zásobníky písku, skryté v běžných vozech T3 pod sedáky | 7.10.2008 V přední části vozu jsou umístěny běžné sedačky z vozů T3 doplněné stolky, v pravé části v sestavě dvou sedaček, známé spíše z vozů T3SU | 7.10.2008 V lištách umístěných v podhledech cvičného vozu T3 ev.č.5506 sloužících v běžné tramvaji k informování cestujících, jsou umístěné výukové materiály pro nové řidiče | 7.10.2008
Celkový pohled na stanoviště řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506, včetně třech pedálů - brzdy a jízdy pro žáka a brzdy pro instruktora | 7.10.2008 Ovládací prvky na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506 | 7.10.2008 Příposlechový reproduktor a tzv. mušle, neboli mikrofon na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506 v části určené pro instruktora | 7.10.2008 Terminál palubního počítače odbavovacího a informačního systému pro cestující společně s tzv.mušlí, neboli mikrofonem na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506 | 7.10.2008 Celkový pohled na stanoviště řidiče v přední části vozu se sedadlem instruktora a panelem v pravé části pro simulování závad vozu | 7.10.2008
Panel složený ze světelných diod umístěný v čele panelu instruktora umožňujícího simulovat na voze některé závady, zobrazuje provozní režimy vykonávané žákem - řidičem, jako např.navolený směr jízdy, použití zvonce atp. | 7.10.2008 Po pravé ruce instruktora je v místě zaslepené půlky dveří umístěn simulační panel s přepínači, díky němuž může instruktor na voze nasimulovat některé běžné technické závady | 7.10.2008 Po pravé ruce instruktora je v místě zaslepené půlky dveří umístěn simulační panel s přepínači, díky němuž může instruktor na voze nasimulovat některé běžné technické závady | 7.10.2008 Za plechovými dvířky se skrývají pojistky cvičného vozu T3 ev.č.5506 na 24V a 600V, tato podoba umístění pojistek se již dostala do naprosté menšiny, vozy T3SU a T3SUCS již mají pojistky na 600V umístěny v odpojovači-uzemňovači na jiném místě stanoviště řidiče | 7.10.2008 Pojistky cvičného vozu T3 ev.č.5506 jsou umístěné zcela standardně jako u vozů T3 v pravé dolní části pod ovládacím panelem, v horní části, ukryté pod plexisklovým krytem jsou pojistky na 600V, v dolní části na 24V | 7.10.2008
Boční ovládací panel na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506, na němž se volí vytápění kabiny, prostoru pro cestující a směr jízdy tramvajového vozu je shodný s ostatními provozními vozy T3 | 7.10.2008 Brzdový a jízdní pedál na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506 je doplněn samostatným pedálem brzdy pro instruktora | 7.10.2008 Kanystr s tekutinou pro ostřikovač čelního skla cvičného vozu T3 ev.č.5506 je umístěn za sedadlem řidiče | 7.10.2008 Stanoviště řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506 s pravěkým sedadlem, na němž žáci poznají, že řidiči tramvají nemají pohodlná sedadla od nepaměti | 7.10.2008 Stanoviště řidiče a instruktora v čele cvičného vozu T3 ev.č.5506 | 7.10.2008
Na stanovišti řidiče v cvičném vozu T3 ev.č.5506 jsou umístěny přihrádky s materiály důležitými pro výuku adeptů na řidiče tramvaje | 7.10.2008 Na stanovišti řidiče cvičného vozu T3 ev.č.5506 je umístěno takové množství zpětných zrcátek, že se jim o nich může běžným řidičům jen zdát | 7.10.2008 Pohled do čelní části cvičného vozu T3 se zaslepenou polovinou dveří, která byla nahrazena oknem | 7.10.2008 Zásobník písku se běžně skrývá pod sedákem pro cestující, v cvičném voze T3 ev.č.5506 sedák chybí, aby nepřekážel stolkům, ale zásobník písku musel zůstat na svém místě | 7.10.200 Tak jaké závady je na cvičném voze T3 ev.č.5506 schopen instruktor kurzistům nasimulovat? | 7.10.2008

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021