Letošní rekonstrukční sezona se délkou harmonogramu vrchní stavby Dopravního podniku řadí k těm
nejdelším v historii. Důkazem budiž i tak trochu vtěsnaná výměna oblouků ve smyčce
Olšanské hřbitovy umístěná před konec
rekonstrukce modřanské tratě a zahájení rekonstrukce na
náměstí Bratří Synků.
Výluka tramvajového provozu trvala necelý týden od 15. do 22. října. Samotné stavební práce započaly
již v noci ze 14. na 15. října 2011. Během noční směny zaměstnanci Rassostavu odkryli žulovou dlažbu
na vjezdu i výjezdu z obratiště a paliči nařezávali kolejovou konstrukci tak, aby byla co nejrychleji
rozmontovaná. V průběhu soboty 15. října již byly na své místo umístěny a „sešity“ obě výhybky na vjezdové
části smyčky a ke konci dne i rozvezeny kolejnice oblouků na očištěné dřevěné pražce. V neděli probíhala
demontáž výjezdové části, návoz materiálu a uchycování konstrukce na vjezdové části.
V průběhu týdne za pomoci krátkodobých uzavírek jízdních pruhů byly vyměněny také vjezdové a výjezdové
oblouky smyčky.
Při opravě obratiště došlo k výměně všech 4 čepových výhybek o poloměru 20m do odbočné větve za
blokové výměny stejného poloměru. Obě rozjezdové výhybky do i z obratiště jsou nově vybaveny elektrickým
přestavníkem, ovládaným s pomocí trolejových kontaktů. Přímý úsek v prostoru odstavných kolejí tvořený
velkoplošnými panely BKV zůstal beze změny.
Dopravní opatření:
Linka 5 prodloužena přes Želivského a Nákladové nádraží Žižkov do smyčky Vápenka.
|