|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce smyčky
|
Dne 17 září 2012 došlo k zahoření posledního přestavníku Öerlikon (EMP1) v pražské kolejové síti, který se nacházel na rozjezdové výhybce ve smyčce Kubánské náměstí. Současně byl zrušen i příslušný vnitropodnikový předpis týkající se těchto výhybek. Výhybka od té doby byla provizorně opravena a řidiči ji museli ručně přestavovat.
Od 1. listopadu 2012 započala rekonstrukce tramvajové trati. Ta začíná u kolejového rozvětvení křižovatky Kubánské náměstí, obsahuje tedy i vjezdovou část a prostor stejnojmenné nástupní zastávky. Již třetí den výluky se na vjezdové části buduje odvodnění budoucí tratě a ve smyčce probíhají zemní práce a odstraňování pražců z původní rozjezdové výhybky. Velkoplošné panely BKV zde již chyběly úplně. Původně zde byly uloženy ve štěrkovém loži, což se pozitivně projevilo na stavu tramvajové tratě a samotných panelů. Dešťová voda se díky vrstvě štěrku pohybovala a vsakovala ve spodnějších vrstvách, nedocházelo tak zde ke klasickým poruchám a značné podmáčení tratě nebylo na první pohled zřetelné. Stejně tak absence pojíždění panelů motorovými vozidly jim dává značnou šanci na jejich další využití, obzvláště jedná-li se o krátké panely vhodné pro časté opravy tratí s oblouky o malých poloměrech.
V sobotu 10. listopadu již leží na svém místě zaštěrkovaná vjezdová část a je připravená na pondělní podbíjení. V koleji u zastávkového ostrůvku jsou nově využity speciální kratší betonové pražce B03 o délce 220 cm, aby nemuselo dojít k úpravě hrany zastávkového ostrůvku. Na svém místě je již usazena i nová radiově ovládaná rozjezdová výhybka s pružnými jazyky. V samotném obratišti dochází k rozhrnování štěrkového lože a budování odvodnění.
Po rekonstrukci obsahuje vjezdová část mírně upravenou geometrii zvětšením poloměru vjezdového oblouku. Zákryt kolejiště v obratišti nově tvoří drobný štěrk, v prostoru vozovky litý asfalt.
K obnovení pravidelného provozu dochází ve středu 28. listopadu 2012.
Smyčka Kubánské náměstí .:::. 7. listopadu 2012 | ||||
Smyčka Kubánské náměstí .:::. 10. listopadu 2012 | ||||
Dopravní opatření během rekonstrukce: |