|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Palmovka - Dělnická
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Z megaprojektu rekonstrukce celého úseku tak byl k realizaci v roce 2012 vybrán úsek tratě v Dělnické ulici o délce 400 metrů a úsek mezi zastávkou Libeňský most a křižovatkou dolní Palmovka, kde došlo k repanelizaci velkoplošných panelů BKV. Realizaci zajistila jednotka Dopravní cesta Tramvaje.
Na holešovické straně byl úsek mezi křižovatkou Dělnická a Jankovcovou ulicí před Libeňským mostem zrekonstruován systémem w-tram v původní poloze. V daném rozsahu stavby nebylo bohužel možné bezbariérové zpřístupnění zastávek Maniny. Do Dělnické ulice, na výjezdu ze zastávky Maniny, bylo osazeno vzdálené rádio pro detekci tramvají ke světelně řízené křižovatce Dělnická x Komunardů, na níž byl upraven software a doplněna výzvová návěstidla. Zároveň byla v koleji směr Libeňský most opraven úsek s omezenou rychlostí 20 km/h na předmostí v části již zachovávaného úseku tvořeného velkoplošnými panely BKV.
Klíčovou byla koordinace prací Dopravního podniku s pracemi Pražské teplárenské na rekonstrukci teplovodu, který je uložen pod jižní vozovkou. Jednání o koordinaci obou staveb probíhala od roku 2011. Složitou logistiku přitom pocítili nejen zhotovitelé, ale i místní uživatelé komunikace, kterým se na několik týdnů zhoršila možnost přístupu k objektům, a jejichž trpělivost byla pro realizaci nezbytná.
Na libeňské straně pak byl, jak jsme se již zmínili, repanelizován velkoplošnými panely BKV úsek Libeňský most - Palmovka o celkové délce cca 750 metrů jednokolejně.
Kromě hlavních prací byl během výluky vyměněn vrchol křižovatky Dělnická od Libeňského mostu, který však byl napojen pouze na trať k Ortenovu náměstí. Zároveň došlo k výměně výhybkové konstrukce na dolní Palmovce.
V samém závěru akce pak byl o víkendu 1. a 2. září 2012 ještě vyměněn vrchol křižovatky Dělnická od Pražské tržnice, který byl již samozřejmě propojen s vrcholem od Dělnické ulice. To však již byl na trati přes Libeňský most obnoven provoz k Ortenovo náměstí.
Dlužno poznamenat, že dopravní opatření již bylo uzpůsobeno novému linkovému vedení, plánovanému organizací Ropid společně se zavedením
sítě nových metropolitních linek od 3. září. Asi aby si Pražané zvykli. Jedinou odlišností tak bylo opačné řetězení linek 14 a 24 na
Ortenově náměstí, kdy výlukový stav přiváděl na Ortenovo náměstí linku 24 od Dělnické a linku 14 od Výstaviště, zatímco v základním stavu
od září 2012 je to přesně naopak.
Dopravní opatření v I. etapě 24.7.-31.8.2012:
Dopravní opatření v II. etapě 1.9.-3.9.2012: |
Rekonstrukce tratě v Dělnické ulici .:::. 17. srpna 2012 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |