|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Provizorní oblouky namísto
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Ač bylo zprovoznění propojení tratě na ulici Milady Horákové od Letenské pláně
s Badeniho plánováno na září 2009,
vlekoucí se stavební činnost, nedodržování termínu a neustálé změny harmonogramu staveb jej odsunuly až na
listopad 2009.
Protože prostorem křižovatky Hradčanská prochází rozhraní staveb tunelového komplexu Blanka,
nebylo možné opětovně křižovatku zprovoznit najednou. Plánovaný cca půlroční provoz mezi Badeniho ulicí a Letenskou plání by si v případě
pokládky pouhé pojížděné části kolejové konstrukce vyžádal zbytečné ojetí výhybek a kolejových křížení, včetně omezení rychlosti
průjezdu tramvají oproti širé trati. Došlo proto k netradičnímu řešení v podobě propojení obou tratí provizorními
prostými oblouky.
V průběhu měsíce září 2009 je zasypáváno staveniště a pláň zemního tělesa je upravována pro provizorní
tramvajovou trať. Dne 20. října 2009 jsou do štěrku ukládány první pražce společně s pár metry kolejnic.
V pátek 30. října vznikají z panelů provizorní zastávky Hradčanská v Badeniho ulici a následujícího dne je
opětovně propojena kolejová konstrukce na obou koncích.
Ověřovací jízda je provedena 2. listopadu 2009 měřícím vozem T3 ev.č.5521, který prověřil správnost instalace trolejového vedení a zajistil sjízdnost traťového úseku. S ranním výjezdem 3. listopadu 2009 se na Letenskou pláň a do Badeniho ulice vrátily po více než roční pauze tramvajové linky 1, 15 a 26, linka 8 zůstávala nadále odkloněna přes Malostranskou a Čechův most a linka 25 byla ukončena v obratišti Špejchar.
Provizorium si žilo svým životem až do 31. května 2010, kdy stavební práce na tunelu pokročily natolik, že mohly být zahájeny stavební práce na definitivním kolejovém rozvětvení na Hradčanské. Již následujícího dne byla rozebrána kolejová pole a probíhala postupná likvidace provizorních zastávek Hradčanská v Badeniho ulici. K 6. červnu byly na místo již dovezeny nové výměny a součásti kolejové konstrukce a zahájeny stavební práce na zemním tělese pod budoucí křižovatkou. Ke stejnému dni dorazila z Drážďan podbíječka a proběhlo třetí podbití zbývající tratě mezi křižovatkami Špejchar a Hradčanská, před jejím zatravněním.
Konečná podoba křižovatky Hradčanská s rozřazovacími kolejemi a prodlouženou rozjezdovou splítkou byla veřejnosti představena 1. září 2010.
Fotocesta po provizorních obloucích v prostoru křižovatky Hradčanská | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |