Trať dolní Palmovka - U Balabenky

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať dolní Palmovka - U Balabenky


Souprava vozů T3 ev.č.6860+6861 na lince 12 v ulici Na Žertvách
Vůz KT8D5 ev.č.9014 na lince X-B v zastávce Palmovka
Po definitivní ukončení provozu na železniční trati z nádraží Praha - Těšnov se již od poloviny 70. let počítalo s výstavbou nové tramvajové trati v ulici Na Žertvách, jako vhodného přímého pokračování od Libeňského mostu do prostoru opouštěné železniční trati. 10. července 1990 byl na tramvajové trati v ulici Na Žertvách zahájen provizorní jednokolejný provoz na koleji z centra. Důvodem byla výstavba kabelové komory na křižovatce ulic křižovatce ulic Sokolovská a Zenklova, která si vyžadovala přerušení provozu na části trati po Sokolovské ulici z centra. Tento stav trval do 2. října. Pak následovaly dokončovací práce i na koleji do centra a povrchové úpravy komunikací a zastávek. Definitivní zahájení provozu si trať odbyla ve stejný den, jako trať přes Krejcárek, tedy 22. listopadu 1990. Protesty místních obyvatel, kteří se obávali zvýšené hlučnosti, přispěly k tomu, že zde byl pravidelný provoz zahájen tak nějak napolovic. Některé linky nadále jezdily po souběžné Sokolovské ulici, jiné linky po nové trati jezdily pouze jednosměrně. Naštěstí se toto opatření ukázalo jako zcela nelogické a po pár měsících bylo opuštěno. Všechny linky v oblasti tak jezdí po nové trati.

Vůz KT8D5 ev.č.9005 na lince 3 projíždí ulicí Na Žertvách
Vůz KT8D5 ev.č.9010 na lince X-B projíží ulicí Na Žertvách
Naše cesta po tramvajové trati začíná na křižovatce Libeňského mostu, Zenklovy ulice a ulice Na Žertvách tzv. "velkou hvězdou", tedy kolejovou křižovatkou která obsahuje oblouky ve všech směrech. Jde o druhé použití tohoto typu křižovatky v Praze. Bezprostředně poté následuje jediná zastávka na trati Palmovka. Jako součást pěší zóny trať pokračuje stále přímo k ulici U Balabenky, do níž zahýbá prudkým pravým obloukem. Následuje posledních cca 200 metrů přímé trati ke křižovatce ulic U Balabenky a Sokolovské kde končí naše cesta. Je zde umístěna světelná signalizace, která natolik "respektovala" tramvaje, že se pro ně křižovatka stávala zcela neprůjezdnou. Proto byla vypnuta.

Celá trať je vybudována panely BKV, pouze oblouky do ulice U Balabenky jsou klasické stavby na pražcích s žulovou dlažbou.

Souprava vozů T3SUCS ev.č.7087+T3 ev.č.6951 na lince 7 na styku ulic U Balabenky a Na Žertvách
Vůz KT8D5 ev.č.9029 na lince 8 v ulici U Balabenky
Zastávky umístěné na popisované trati:
Palmovka - nácestná zastávka v obou směrech.

Provozované linky na popisované trati:
Od změny linkového vedení v roce 1998 zmizela z popisované trati linka 5 a místo ní se objevila linka 12, která však tratí projíždí pouze ve směru z centra, navíc od zastávky Palmovka pouze manipulačně do manipulačního prostoru na Sokolovské ulici. Ostatních linek, které jsou po trati vedeny - tedy denních 3, 8, 19 a nočních 52 a 55 se změna nedotkla. Přesto ani pětapadesátka po trati již nejezdí. Od další změny linkového vedení v roce 2001 - která se tentokrát dotkla jen nočních linek - ji nahradila linka 54.

Fotocesta po trati křižovatka dolní Palmovka - křižovatka U Balabenky
Tramvajová trať křižovatka dolní Palmovka - Palmovka Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky
Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky Tramvajová trať Palmovka - křižovatka U Balabenky

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024