|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Smyčka PalmovkaPo rekonstrukci tratě v roce 1909 byla zdvoukolejněna, s výjimkou křížení s železniční tratí na Palmovce. Toto místo zůstávalo pro poměrně intenzivní osobní i nákladní železniční dopravu úzkým hrdlem a časté zdržení pro tramvaje tu bylo na denním pořádku, protože vlaky měly pochopitelně přednost. Proto není divu, že po dokončení tratě přes Libeňský most k 28. září 1931 byl pravidelný provoz tramvají přes železniční přejezd mezi Sokolovskou ulicí a tratí z Libeňského mostu zastaven. Přesto zůstala trať v tomto úseku fyzicky zachována a zcela výjimečně byla využita k manipulačním jízdám. Cestujícím se však cesta z Karlína do Kobylis zkomplikovala. Nyní museli docházet například z Palmovky do tehdejší zastávky Libeň dolní nádraží. Na tehdejší dobu šlo o poměrně značnou vzdálenost, a tak Elektrické podniky tuto nesnáz kompenzovaly alespoň tzv. povoleným přechodem. To znamenalo, že cestující, který na Palmovce vystoupil například z "pětky", mohl například přestoupit na "čtrnáctku" jedoucí od Libeňského mostu směrem do Kobylis.
Když byla 2. července 1950 zprovozněna na Palmovce nová jednokolejná bloková smyčka vedená ulicemi Palmovka
a Novákových, došlo k úpravě manipulačního úseku tramvajové trati také v dnešní
Zenklově ulici mezi Sokolovskou
ulicí a ulicí Na Žertvách. Tato dosud až k železničnímu přejezdu
dvoukolejná trať byla zredukována na jednokolejnou, pojížděnou pouze ve směru k Sokolovské ulici.
Pro výstavbu podchodu a stanice metra trasy B Palmovka byl od 21. dubna 1986 přerušen provoz nejen v úseku
křižujícím železniční trať mezi smyčkou Palmovka a tratí z Libeňského mostu,
ale i ve smyčce samotné.
S ohledem na zásadní změny celé oblasti Palmovka v souvislosti s výstavbou metra se z někdejší smyčky Palmovka nezachovalo takřka nic. Pouze při chůzi s hlavou zdviženou k domovním fasádám nalezneme na několika domech do dnešních dnů zachované opuštěné růžice, držící před lety převěsy trolejového vedení.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |