|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ústřední dílny Hostivař
|
Kapacitní problém ve vozovnách se Dopravní podnik rozhodl vyřešit netradičním způsobem, který byl, v daleko menší míře, již před lety využit v areálu vozovny Motol. Areál Ústředních dílen totiž disponuje mnoha volnými prostranstvími. Jedno takové se nalézá v prostoru komunikace vedené souběžně s objízdnou a zkušební kolejí. Od 19. prosince se v tomto prostoru objevili pracovníci vrchní stavby, kteří z kolejnic B1, umístěných na vozovku a pospojovaných železnými pásy vybudovali povrchovou kolej k odstavení nepotřebných vozů.
Kolej je dlouhá cca 200 metrů a je na ní odstaveno tzv. na prsa 14 vozů T3 a modifikací. Na jednom z konců jsou z vnější strany kolejnic navařeny kostky s otvorem a kuželovým náběhem pro šroubové spojení s povrchovou spojkou Californien, jejímž prostřednictvím dochází ke kolejovému propojení s objízdnou kolejí. Jelikož není provizorní kolej zatrolejována, bylo nutné vyhledat způsob, jakým vozidla na kusou kolej odstavit. K tomu posloužilo posunovací zařízení Zagro Maxi, užívané k přesunu vozů po nezatrolejovaných kolejích v hale Ústředních dílen.
Zkušební jízdu provedl 21. prosince 2011 vůz T3SUCS ev.č.7042, který byl již delší dobu odstaven na souběžné objízdné koleji. V průběhu dalších dní se pak na provizorní kusou kolej postupně přesunuly i další odstavené vozy z předjízdné koleje. Ve finální fázi jsme tak na povrchové koleji mohli vidět vozy typu T3 ev.č.6813, 6816, 6821, 6876, 6900 a 6944, vůz typu T3SU ev.č.7016 a konečně i typu T3SUCS ev.č.7042, 7048, 7068, 7088, 7089, 7099 a 7196. Po jejich přesunu byla kolejová spojka opět demontována. Odstavené vozy čekají na šrotaci, či pokud se ještě vůbec najde kupec, odprodej.
S ohledem na blížící se uzavírku vozovny Vokovice pro výstavbu další části přeložky
tratě na Evropské ulici a s tím souvisejícím vypravování vozovny z areálu Ústředních dílen
došlo mezi 26. a 27. březnem 2012 k vyklizení koleje a odstavené vozy se většinou opět objevily rozstrkané po celém areálu dílen.