Trať v ulici Na Rozcestí

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať v ulici Na Rozcestí


Když o prázdninách roku 1982 probíhala rekonstrukce Sokolovské ulice mezi Invalidovnou a Balabenkou, bylo nutné k zachování provozu tramvají vybudovat kolejová provizoria, mezi jinými i dočasnou tramvajovou trať...

Souprava vozů T3M ev.č.8030+8031 vypravená na linku 42 odbočuje ze Sokolovské ulice do ulice Na Rozcestí. | 30.7.1982
Souprava vozů T3M neznámých ev.č. vypravená na linku 42 odbočuje ze Sokolovské ulice do ulice Na Rozcestí. | srpen 1982
Jako první byl vyloučen úsek Palmovka – Balabenka. Ve smyčce Palmovka bylo ukončeno od 30.června 1982 pět linek (5, 8, 15, 19 a 25) a protože na křižovatce Balabenka tehdy ještě neexistovaly v potřebném směru kolejové oblouky, byla po napojení od následujícího dne zprovozněna asi 190 metrů dlouhá provizorní dvoukolejná tramvajová trať v ulici Na Rozcestí, spojující obě vysočanské kolejové větve,

Ve Vysočanech proti sobě jezdily polookružní tramvajové linky 41 a 42, ukončené ve smyčce Černý Most (dnes Lehovec). Provizorium bylo vybudováno s pomocí velkoplošných panelů BKV položených na vozovce. Pouze oblouky ze Sokolovské a Českomoravské ulice byly samozřejmě klasické konstrukce.

Souprava vozů T3M ev.č.8056+8057 vypravená na linku 41 odbočuje z Českomoravské ulice do ulice Na Rozcestí. | 30.7.1982
Dne 2. srpna 1982 výluka vstoupila do druhé fáze. Vlaky z centra byly zkráceny již na Invalidovnu, kde byl v Molákově ulici postaven provizorní kolejový trojúhelník. Trať v ulici Na Rozcestí byla zrušena 26. srpna 1982 a trojúhelník v Molákově ulici o den později. Pravidelný provoz na Sokolovské ulici byl obnoven po odpojení provizorií 30. srpna 1982.

Tolik potřebný oblouk na křižovatce Balabenka byl zřízen až 13. srpna 1988...

Fotocesta po trati v ulici Na Rozcestí
Letecký snímek okolí Balabenky s vyznačenou tratí v ulici Na Rozcestí, která zajistila propojení obou traťových větví v Sokolovské a Českomoravské ulici. | 1975 Pohled ze Sokolovské ulice k Balabence, provizorní trať odbočuje ze Sokolovské ulice levými oblouky. | srpen 1982 Oblouky se Sokolovské ulice do ulice Na Rozcestí. | srpen 1982 Celkový pohled na trať v ulici Na Rozcestí od Sokolovské ulice. Zádlažbové panely v pravé části snímku svojí hmotností kotví pražce kolejového oblouku před ujetím. | srpen 1982 Pohled do Sokolovské ulice od Balabenky. Na snímku je patrné nutné zvětšení osové vzdálenosti kolejí v oblouku a trolejový propletenec. | srpen 1982
Pohled na oblouky z ulice Na Rozcestí do Sokolovské ulice. Na snímku je patrný přechod kolejí do velkoplošných panelů BKV a ukotvení pražců oblouku hmotností zádlažbových panelů. | srpen 1982 Oblouky z ulice Na Rozcestí do Českomoravské ulice se značným vyosením pravé koleje, doprovázeným omezením rychlosti na 5 km/h. | srpen 1982 Celkový pohled na přímý úsek dočasné tratě v ulici Na Rozcestí tvořené velkoplošnými panely BKV. | srpen 1982 Pohled na trať v ulici Na Rozcestí z Českomoravské ulice se značným vyosením koleje. | srpen 1982 Pohled do Českomoravské ulice od připojených oblouků z ulice Na Rozcestí. Na snímku jsou patrné i torza dosud nevytrhaných kolejí od křižovatky Balabenka. | srpen 1982


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021