|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jednokolejná trať v ulicích
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Provoz byl veden obousměrně po jednokolejné trati v úseku mezi zastávkami Nádraží Holešovice a U Průhonu v celkové délce cca 360 m.
Sjezdová kolejová spojka (z obou traťových kolejí) byla umístěna ve směru z centra (od zastávky U Průhonu) cca 330 m za zastávkou U Průhonu
a rozjezdová spojka byla umístěna ve směru do centra (od zastávky Nádraží Holešovice) cca 400 m za zastávkou Nádraží Holešovice. Jízda
v jednokolejném úseku byla ve směru do centra po správné koleji a ve směru z centra po nesprávné koleji. Na obou koncích jednokolejného úseku
byly vloženy povrchové kolejové spojky Californien, které byly upraveny jako zajišťovací
výhybky.
Trvalé postavení jazyků výhybek bylo následující:
- výhybka ve směru jízdy z centra (od zastávky U Průhonu) sjezdová: stálé postavení jazyků je od jednokolejného úseku přímo na správnou kolej ve směru
do centra k zastávce Dělnická
- výhybka ve směru jízdy z centra (od zastávky U Průhonu) rozjezdová: stálé postavení jazyků od jednokolejného úseku vpravo na správnou kolej ve směru
z centra k zastávce Nádraží Holešovice.
Nad oběma povrchovými výhybkami Californien byla vyvěšena omezená rychlost do 10 km/h ve všech směrech jízdy. Provoz na jednokolejce řídilo světelné signalizační zařízení (SSZ) vybavené řadičem, umožňujícím zabezpečení vlakové cesty na tramvajové trati včetně dynamického řízení provozu. Pro přihlašování a odhlašování tramvají se používaly trolejové kontakty. Pro náhradní přihlášení byly osazeny kontaktní zámky. Potvrzení přijetí výzvy (přihlášení se) signalizovalo výzvové návěstidlo i kontrolní svítilny kontaktních zámků. SSZ bylo navrženo tak, aby umožnilo několikanásobný průjezd tramvajových souprav za sebou v jednom směru jízdy v případě, že ve druhém směru není přihlášena žádná tramvaj. Postup řízení při případné poruše SSZ se stanovuje vnitropodnikovým předpisem D 1/2 - Dopravní a návěstní předpis pro tramvaje. Dle tohoto předpisu je řidič povinen při poruše SSZ oznámit tuto skutečnost na provozní dispečink ED a řídit se dále jeho pokyny. Za poruchu je považován i stav, kdy je SSZ mimo provoz.
V souvislosti se zřízením jednokolejné trati došlo také k posunutí zastávek Osadní, (dnes Ortenovo náměstí) v obou směrech zpět k zastávce Nádraží Holešovice ke křižovatce s ulicí Malá Plynární.
V pravidelném provozu byly na jednokolejné trati provozovány vlaky linek 12, 14 a 54, ale s ohledem na rekonstrukce tramvajových tratí v okolí sem zavítaly také odklonově vedené linky 1 a 25.
Fotocesta po kolejových spojkách Californien | |||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |