|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kolaudace tratě Hradčanská-Špejchar
Když probíhala 28. června 2008 za dohledu dispečerů rozlučková jízda
Kroužku městské dopravy s obratištěm Špejchar, uzavírající také provoz na přilehlé tramvajové trati v ulici
Milady Horákové (úsek od vjezdu do obratiště ke Spartě byl již od května mimo provoz), málokdo si dokázal představit,
že se tramvaje do obratiště Špejchar ještě někdy vrátí a už vůbec nikdo nedokázal odhadovat, kdy bude trať na Letné
znovu zprovozněna.
V následujícím období byla trať v ulici Milady Horákové, tvořená velkoplošnými panely BKV po částech snesena, včetně křižovatky Špejchar ústící do stejnojmenného obratiště. Na jejím místě se vyrojili stavbaři a objevila se zde stavební jáma tunelového komplexu Blanka. Tramvaje končily na Spartě, kde vzniklo provizorní obratiště tvořené pevnými kolejovými přejezdy. Trať v Badeniho ulici nadále sloužila svému účelu až do uzavření tramvajového nádraží na Hradčanské 1. února 2009 včetně. Přesně po roce od uzavření tratě 28. června 2009 se na Letné objevil měřící vůz T3 ev.č.5521 tzv. pomeranč poprvé. Tehdy kolaudoval prodloužení tramvajové tratě od křížového přejezdu Sparta po smyčku Špejchar, která prošla kosmetickou změnou výjezdové části související s odlišnou polohou trati v přímém směru. Osa tratě je nově odsunuta o cca 2 metry jižním směrem. Již tehdy se v předstihu položila celá křižovatková konstrukce na vjezdu do obratiště, avšak trolejové vedení se pověsilo jen pro pojížděný směr a výhybky byly uzamčeny do příslušných směrů. Provoz zde byl obnoven 1.července 2009. Ač bylo zprovoznění propojení tratě na ulici Milady Horákové s Badeniho plánováno na září 2009, vlekoucí se stavební činnost, nedodržování termínu a neustálé změny harmonogramu staveb jej odsunuly až na listopad 2009. V průběhu měsíce září dochází k zasypávání staveniště a přípravě pláně zemního tělesa pro provizorní tramvajovou trať. Dne 20. října 2009 dochází k první pokládce pražců společně s pár metry kolejnic. V pátek 30. října vznikají z panelů provizorní zastávky Hradčanská v Badeniho ulici a následujícího dne dochází k opětovnému propojení kolejových konstrukcí a instalaci trolejového vedení firmou Elektroline. Bývalou křižovatkou Hradčanská prochází rozhraní staveb tunelového komplexu Blanka, tudíž je zde provizorně propojena jen prostými oblouky: Navíc plánovaný cca půlroční provoz by si vynutil zbytečné ojetí křížení a zbytečně by tím byla omezována rychlost průjezdu tramvají.
Podruhé se tedy pomeranč vrátil na Letnou 2. listopadu 2009. Tentokráte,
aby ověřil funkčnost radiového ovládání a stavění vlakové cesty na již dříve položené křižovatce Špejchar,
výhybky na křižovatce Chotkovy sady a prověřil správnost instalace trolejového vedení i v přilehlých úsecích.
Měřící vůz T3 ev.č.5521 byl přistaven v ranních hodinách do obratiště Královka,
kde vyčkával na pokyn dispečerů k výjezdu na trať. Následně projel levým obloukem křižovatky Chotkovy sady a přijel k
obratišti Špejchar, kde vyzvedl kolaudační komisi, aby mohla započít přejímka trati.
Otočením přes obratiště Špejchar se vůz dostal do protisměrné koleje. Přes Chotkovy sady,
Malostranskou a Staroměstskou se otočil zpět do koleje z centra a přijel k zpět obratišti.
S ranním výjezdem 3. listopadu 2009 se tak do ulic Milady Horákové a Badeniho vrací po více než roční pauze tramvajové linky 1, 15 a 26, linka 8 zůstává nadále odkloněna přes Malostranskou a Čechův most a linka 25 zůstává stále ukončena v obratišti Špejchar. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |