Trať Vypich - Bílá Hora

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Vypich - Bílá Hora


Možná by stálo v úvodu vyprávění o historii tramvajové tratě Vypich – Bílá Hora za připomenutí, že jako jedna z mála vedla dokonce až za město a s trochou nadsázky jí můžeme označit za meziměstskou trať. Závěrečný úsek tratě včetně smyčky Bílá Hora byl totiž vybudován na území obce Řepy, připojené k hlavnímu městu až v roce 1968.

Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9072 vypravený na linku 25 opustil zastávku Vypich a přes kolejovou konstrukci napojující na trať smyčku Vypich míří k Malému Břevnovu. | 2.3.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6670+T3SUCS ev.č.7028 vypravená na linku 22 míří od Vypichu na Malý Břevnov. | 24.10.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6973+6531 vypravená na linku 22 míří původní podobou Bělohorské ulice, kdy protisměrné koleje oddělovalo několik metrů a vozovka byla jen na jedné straně, od Vypichu na Malý Břevnov. | 18.5.1974
Souprava vozů T3 ev.č.6938+6931 vypravená na linku 22 míří Bělohorskou ulicí na Malý Břevnov. Rekonstrukce tramvajové trati je již za dveřmi a vznik zastávek Obora Hvězda v tomto místě také. | 27.2.2009
Kolejový trojúhelník na Bělohorské ulici, jímž se napojovala manipulační trať v Kukulově ulici v pohledu od Bílé Hory již po zastavení provozu. | jaro 1981
Souprava vozů T3M ev.č.8098+8099 vypravená na linku 22 míří od Vypichu k zastávce Obora Hvězda. | 31.8.2010
Prostorem vznikající zastávky Obora Hvězda z centra projíždí souprava vozů T3SUCS ev.č.7035+7046 vypravená na linku 22. | 27.2.2009
Souprava vozů T6A5 ev.č.8605+8614 vypravená na linku 22 projíždí na Vypichu prostorem vznikajících zastávek Obora Hvězda. | 3.5.2009
Místem, kde brzy začne výstavba zastávky Obora Hvězda a rekonstrukce tramvajové tratě uhání k Vypichu souprava vozů T3SU ev.č.7015+7016 vypravená na linku 22. | 27.2.2009
Souprava vozů T6A5 ev.č.8693+8694 vypravená na odkloněnou linku 20 stanicuje v zastávce Obora Hvězda. | 31.8.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7021+7037 vypravená na linku 22 uhání Bělohorskou ulicí k zastávce Malý Břevnov s pozadím vznikajícího obchodního centra na Vypichu. | 27.2.2009
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7134+7135 vypravená na linku 22 míří Bělohorskou ulicí, připravující se na rekonstrukci, na Vypich. | 27.2.2009
Bělohorskou ulicí na Vypich míří vůz Škoda 14T ev.č.9122 vypravený strašnickou vozovnou na linku 22. | 20.5.2007
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7027+T3 ev.č.6900 vypravená na linku 22 burácí po velkoplošných panelech BKV od Malého Břevnova k Vypichu. | 27.2.2009
Souprava vozů T3 ev.č.6873+6531 vypravená na linku 22 opouští zastávku Malý Břevnov. | 18.5.1974
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7048+7051 vypravená na linku 22 míří od Vypichu k zastávce Malý Břevnov. | 27.2.2009
Vůz Škoda 14T ev.č.9154 vypravený na linku 20 dobrzďuje do zastávky Malý Břevnov. | 31.8.2010
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8255+T3R.P ev.č.8567 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Obora Hvězda. | 6.1.2009
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7162+7163 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Malý Břevnov. | 29.8.2008
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7148+7149 vypravená na linku 8 opatřená celovozovou reklamou na zmrzliny Algida stanicuje v zastávce Malý Břevnov. | září 1994
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9091 vypravený na linku 22 stanicuje v zastávce Malý Břevnov. | 31.8.2010
Vůz Škoda 14T ev.č.9120 vypravený na linku 22 opustil zastávku Malý Břevnov a na velkoplošných panelech BKV burácí k Bílé Hoře. | 24.4.2007
Souprava vozů T6A5 ev.č.8731+8740 vypravená na linku 20 míří od zastávky Malý Břevnov na Bílou Horu. | 31.8.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7128+7129 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Malý Břevnov. | 3.1.2010
Souprava vozů T3R.P ev.č.8456+8457 vypravená na linku 20 stanicuje v zastávce Malý Břevnov. | 31.8.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7106+7097 vypravená na linku 22 míří od Malého Břevnova na Bílou Horu. | 24.4.2007
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8270+T3R.P ev.č.8324 vypravená na linku 22 vjíždí na Malém Břevnově do úseku s otevřeným svrškem. | 9.7.2011
Bělohorskou ulicí míří od smyčky Bílá Hora k zastávce Malý Břevnov souprava vozů T3SUCS ev.č.7035+7036 vypravená na linku 22. | 20.5.2007
Rekonstruovaná trať v Bělohorské ulici se zádlažbovými panely v pohledu ke smyčce Bílá Hora. | 1975
Vůz T3SUCS ev.č.7232 vypravený na linku 25 míří Bělohorskou ulicí od smyčky Bílá Hora k Malému Břevnovu. | 30.8.2003
Souprava vozů T3 vedená vozem ev.č.6898 během vypravení na linku 22 odbavuje na Bílé Hoře cestující v nástupní zastávce, která byla v době jednokolejné smyčky umístěna přímo na Bělohorské ulici. | 18.5.1974
Vůz KT8D5 ev.č.9020 vypravený na linku 25 míří Bělohorskou ulicí k zastávce Vypich. | 2.3.2007
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8263+T3R.P ev.č.8573 vypravená na linku 22 překonala na Vypichu světelně řízenou křižovatku a míří ke stejnojmenné zastávce. | 9.7.2011
Blížící se velkou rekonstrukci traťového úseku od Malovanky po smyčky Bílá Hora předznamenává skládání mezikolejových panelů a velkoplošných panelů BKV poblíž smyčky Vypich. | 1984
Prostorem, kde bude za několik měsíců zřízena zastávka Obora Hvězda, projíždí cvičný vůz T3R.P ev.č.5525. | 29.12.2008
Souprava vozů T6A5 ev.č.8710+8711 vypravená na odkloněnou linku 20 přijíždí k zastávce Obora Hvězda. | 31.8.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7270+7271 vypravená na linku 22 uhání otevřeným svrškem v Bělohorské ulici od Vypichu k zastávce Obora Hvězda. | 31.8.2010
Souprava vozů T6A5 ev.č.8644+8645 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Obora Hvězda směr Vypich. | 3.1.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7232+7231 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Obora Hvězda. | 31.8.2010
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8251+T3R.PV ev.č.8160 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Obora Hvězda. | 3.1.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7084+7086 vypravená na linku 22 projíždí prostorem vznikající zastávky Obora Hvězda. | 3.5.2009
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7088+T3SU ev.č.7020 vypravená na linku 22 míří po Bělohorské ulici k Vypichu. Rekonstrukce tramvajové trati je na spadnutí a z důvodu překopů vozovek je automobilová doprava v části úseků sváděna na tramvajovou trať. | 27.2.2009
Souprava vozů T3SU ev.č.7009+6653 vypravená na linku 22 burácí na velkoplošných panelech BKV k Malému Břevnovu. | 30.8.2003
Souprava vozů T3 ev.č.6875+6707 vypravená na linku 22 uhání podél Bělohorské ulice, která se takřka skrývá v polích, od Vypichu na Malý Břevnov. | 18.5.1974
Souprava vozů T6A5 ev.č.8621+8622 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Malý Břevnov do centra v její původní poloze. | 29.8.2008
Souprava vozů T3 neznámých ev.č. vypravená na linku 22 uhání rekonstruovanou tratí v Bělohorské ulici podél čerpací stanice před ulicí Za Oborou k Malému Břevnovu. Přes stavební práce dopravní značka povoluje jízdu rychlostí 70 km/h. | 1975
Souprava vozů T3M ev.č.8070+8085 vypravená na linku 25 vjíždí do zastávky Malý Břevnov. | 24.4.2007
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7057+T3 ev.č.6796 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Malý Břevnov do centra ještě v její původní poloze. | 27.2.2009
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8269+T3R.PV ev.č.8163 vypravená na linku 22 míjí při jízdě k zastávce Obora Hvězda protisměrnou zastávku Malý Břevnov. | 9.7.2011
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7176+7177 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Malý Břevnov a autor fotografie přijel na „místo činu na jízdním kole“ ... | 23.6.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7058+7059 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Malý Břevnov. | 24.4.2007
Od zastávky Malý Břevnov míří k Bílé Hoře souprava vozů T3R.P ev.č.8492+8493 vypravená na linku 22 a stíhaná vozem Škoda 14T. | 24.4.2007
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7178+7179 vypravená na linku 22 míjí v Bělohorské ulici při jízdě ke smyčce Bílá Hora protisměrnou zastávku Malý Břevnov. | 31.8.2010
Souprava vozů T3SU ev.č.7017+7020 vypravená na linku 22 projíždí v Bělohorské ulici místem, kde vznikne odsunutá zastávka Malý Břevnov. | 6.1.2009
Souprava vozů T6A5 ev.č.8717+8727 vypravená na odkloněnou linku 20 sotva zastavila v zastávce Malý Břevnov, ale cestující již sahají po tlačítkách otevírání dveří. | 31.8.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7041+T3 ev.č.6940 vypravená na linku 22 uhání Bělohorskou ulicí na Bílou Horu. | 6.1.2009
Vůz T3 neznámého ev.č. projíždí čerstvě zrekonstruovaným traťovým úsekem v Bělohorské ulici. Kromě novotou zářících zádlažbových panelů nás může upoutat původní podoba této takřka „vesnické“ části ulice s přízemními domky mezi ulicemi Za Oborou a Falcká. | 1975
Souprava vozů T3 ev.č.6875+6707 vypravená na linku 22 uhání Břevnovskou ulicí za křižovatkou s ulicí Haberfeldovou k Malému Břevnovu. | 18.5.1974
Vůz T3 neznámého ev.č. vypravený na linku 2 projíždí rekonstruovaným úsekem tramvajové tratě v Bělohorské ulici ke smyčce Bílá Hora. | 1975
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7200+7201 vypravená na linku 22 míří Bělohorskou ulicí ke smyčce Bílá Hora. | 24.4.2007
Souprava vozů T3R.P ev.č.8575+T3R.PLF ev.č.8281 vypravená na linku 22 ukrajuje již poslední metry z jízdy ke smyčce Bílá Hora. | 9.7.2011
Souprava vozů T3R.PLF ev.č.8273+T3R.PV ev.č.8161 vypravená na linku 22 opustila smyčku Bílá Hora a míří k zastávce Malý Břevnov. | 9.7.2011

Do oblasti Vypichu se tramvaje dostaly po posledním prodloužení tramvajové tratě od Břevnovského kláštera vznikající Bělohorskou ulicí 1. srpna 1928. Tehdy zde tramvaje obracely na smyčce, která byla zřízena na opačné straně komunikace, než ji najdeme dnes.

Stavba samotného dvoukolejného prodloužení na Bílou Horu začala v průběhu roku 1937 a 17. října zde byl zahájen provoz. Trať byla v celé délce dvoukolejná. Protisměrné koleje s osovou vzdáleností 8,9 metrů mezi Vypichem a Malým Břevnovem oddělovalo vysázené stromořadí. Trať byla v tomto úseku vedena na samostatném tělese jižně od vozovky Bělohorské ulice. Následující úsek k jednokolejné smyčce Bílá Hora se dostával do středu zužující se komunikace.

Jistě není bez zajímavosti, původní projekt počítal s následnou dostavbou jižní vozovky, a proto byly sloupy trakčního vedení umístěny na jižní straně od tratě v takové vzdálenosti, aby bylo možné v případě potřeby doplnit jižní vozovku, bez překládání sloupů. Po dostavbě vozovky by se tak trať ocitla ve středu komunikace. Jižní vozovka byla nakonec postavena až v roce 1985...

V souvislosti s rozšiřování Bělohorské ulice se v roce 1955 smyčka Vypich stěhovala z jižní na severní stranu Bělohorské ulice. Na Vypichu vznikla přeložka tratě v délce asi 200 metrů. Rozdíl os původní tratě a přeložené částí v rozšířené Bělohorské ulici (U kaštanu – Vypich) činil asi o 12 metrů.

Teprve v letech 1974 – 1975 proběhla první velká rekonstrukce tramvajové tratě. Začala 20. května 1974 a původně se počítalo, že skončí na počátku prosince. Nakonec se protáhla až do dubna následujícího roku, a provoz byl obnoven 1. května 1975. Během rekonstrukce byl vykácen zbytek stromořadí mezi protisměrnými kolejemi a trolejové vedení bylo zavěšeno na sloupy trakčního vedení s výložníky, umístěné mezi koleje se sníženou osovou vzdáleností na cca 4 metry.

V úseku od Falcké ulice ke smyčce Bílá Hora se poloha tratě takřka nezměnila. Koleje byly uloženy na železobetonové pražce se zákrytovými panely. Současně byla na smyčce Bílá Hora zprovozněna předjízdná kolej.

Když se v sedmdesátých letech přiblížila rekonstrukce spodní části Plzeňské ulice, což byla akce plánovaná na dva roky, bylo nutné zajistit provizorní napojení motolské vozovny na kolejovou síť. Její uzavření na tak dlouho dobu zkrátka nepřicházelo do úvahy. Řešení se našlo v podobě provizorní jednokolejné tratě na okraji Kukulovy ulice, spojující vozovnu s Bělohorskou ulicí, s napojením na Vypichu.

Na Plzeňskou ulici se provizorium napojovalo dvoukolejným obloukem u západního vjezdu do vozovny a využívalo částečně od roku 1974 nepoužívaný úsek Vozovna Motol - Motol, který byl v této souvislosti odpojen.

Na Vypichu se tramvajová trať napojovala dvoukolejným trojúhelníkem. Jeho výstavba probíhala poměrně dlouhou dobu, úsek na Bílou Horu byl bez provozu tramvají od 20. června do 5. července 1977. Manipulační trať do Motola byla v provozu od 5. září 1977 do 8. listopadu 1979, ale trojúhelník na Vypichu byl snesen až po 18 měsících ve dnech 18. až 23. května 1981!

Teprve v roce 1984 nastala chvíle pro realizaci výstavby jižní vozovky Bělohorské ulice. Dne 14. února 1984 byla zahájena výluka úseku Malovanka – Bílá Hora, kdy se podstatná část tratě rekonstruovala metodou velkoplošných panelů BKV. Zatímco v úseku Malovanka - Vypich byl provoz obnoven od 2. července, překládání tratě mezi Vypichem a Falckou ulicí do nové polohy v ose rozšiřované komunikace s běžnou osovou vzdálenosti trvalo výrazně déle.

Až po 16 měsících, 11. června 1985, byl v úseku Vypich – Bílá Hora obnoven tramvajový provoz. Od té doby je trať v Bělohorské opět přibližně v jedné přímce. Ještě je důležité poznamenat, že v úseku od Falcké ulice po smyčku Bílá Hora se trať nerekonstruovala a zůstala zde v původní podobě z roku 1975 se zákrytovými panely.

Na podzim roku 1996, mezi 10. zářím a 18. říjnem proběhla rekonstrukce tramvajové tratě mezi Falckou ulicí a smyčkou Bílá Hora, tedy úseku, který nebyl „postižen“ velkoplošnými panely BKV z roku 1985. Úsek byl zrekonstruován klasickou metodou s kolejnicemi na železobetonových pražcích ve štěrkovém loži. Část tratě pojížděná automobily byla zakryta asfaltovým povrchem, ale do zbytku úseku se vrátily původní zákrytové panely z roku 1975. I po rekonstrukci zůstala na vjezdu do smyčky Bílá Hora původní neuzamykatelná čepová výhybka. V té době se stále očekávala brzká přeložka smyčky Bílá Hora z důvodu rozšíření Karlovarské ulice. Nová poloha smyčky se hledala dlouho, až byl projekt rozšíření Karlovarské odložen... A v roce 2009 se na vjezdu objevila uzamykatelná radiově ovládaná výhybka s pružnými jazyky.

V roce 2009 proběhla rekonstrukce úseku od křižovatky Vypich pod Falckou ulici, tedy úseku tvořeného velkoplošnými panely BKV. Jízda na nich byla nejen velmi hlučná, ale pro tramvajové vozy také neklidná - i po rekonstrukci trolejového vedení v roce 2005 na dopínané, zde stále odskakovaly pantografy.

Samotné práce na zásadní změně svršku byly zahájeny již 25. listopadu 2008, kdy se na ploše u autobusových garáží Řepy objevili pracovníci Vrchní stavby a začali před montovávat kolejová pole. Potřebné pražce byly naváženy do nedaleké železniční stanice Zličín vlakem.

Provoz tramvají byl přerušen od 6. března 2009 a již 11. března byla ukončena demontáž původních velkoplošných panelů BKV v celém úseku a do 25. března byly demontovány veškeré původní podkladní vrstvy. Součástí rekonstrukce tramvajové tratě bylo odsunutí zastávky Malý Břevnov ve směru do centra zpět k Falcké ulici a zároveň vznik nových zastávek Obora Hvězda u budovaného obchodního centra na Vypichu. Ty jsou přístupné nejen úrovňovým přechodem pro chodce, ale také podchodem pod tramvajovou tratí, který byl vybudován hlavním dodavatelem stavby obchodního centra, tedy firmou Metrostav společně s rekonstrukcí tratě.

Již od 14. března pokládali pracovníci Vrchní stavby první kolejová pole, rekonstrukce tratě byla rozdělena na dva samostatné úseky díky výstavbě podchodu. Ta se počátkem dubna dostala do závěrečné fáze. Strop byl zabetonován, vzápětí byly provedeny izolace podchodu, a tím bylo možné dokončit samotnou tramvajovou trať, čímž došlo ke kolejovému propojení obou stavenišť.

Jistě není bez zajímavosti, že na rekonstrukci tramvajové tratě se opět podílel štěrkovací vozík Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova. Aby nebylo třeba opakovaně jeřábem přesunovat štěrkovačku z jedné koleje na druhou, byl pro potřeby stavby smontován u křižovatky s Bubnovou ulicí povrchový kolejový přejezd Californien, přes nějž byl vozík i s nákladem kameniva přetahován.

Provoz na zrekonstruované tramvajové trati, jejíž těleso po provedené rekonstrukci tvoří z podstatné části otevřený svršek se žlábkovou kolejnicí NT1 na betonových pražcích ve štěrkovém loži, byl obnoven 28. dubna 2009. Zatím se jedná o poslední trať na samostatném tělese, jež byla rekonstruována touto metodou v takovém rozsahu a tvoří jakýsi pomyslný spojovací můstek mezi tratěmi s otevřeným svrškem a bezžlábkovou kolejnicí S49, která si poté vydobyla své místo na slunci...

Naši cestu po tramvajové trati začneme v Bělohorské ulici, v místě odbočení smyčky Vypich. Tramvajová trať, tvořená velkoplošnými panely BKV se zde vyosí mírnými protioblouky v kombinaci levý a pravý a na zvýšeném tělese ve středu komunikace pokračuje ke světelně řízené křižovatce s ulicemi Kukulova a Ankarská. Po jejím překonání přejde do konstrukce otevřeného svršku a míří v přímém úseku k prostoru zastávek Obora Hvězda, zprovozněných v roce 2009. Před nimi je zřízen světelně řízený přechod pro chodce umožňující bezbariérový přístup na nástupiště. Na konci zastávek jsou umístěny vstupy do podchodu, který zastávky propojuje nejenom s prostorem před oborou Hvězda, ale zejména s garážemi nákupního centra. Za prostorem zastávek se koleje tramvajové tratě přiblíží k úrovňovému přejezdu pro automobily v prostoru světelně řízené křižovatky na úrovni vyústění ulice Slezanů. Za ním trať pokračuje přímým úsekem v otevřeném svršku, aby se přiblížila k prostoru zastávky Malý Břevnov z centra. Ještě před samotným ostrůvkem je zřízen další úrovňový přejezd pro automobily. V prostoru samotné zastávky se koleje stočí v pravém oblouku, následuje přechod pro chodce a další z přejezdů pro automobily, jenž je součástí světelně řízené křižovatky na úrovni vyústění ulice Bolívarova. Tramvajová trať opět pokračuje přímým úsekem v otevřeném svršku do prostoru protisměrné zastávky Malý Břevnov do centra. Za ostrůvkem, v prostoru světelně řízené křižovatky s Falckou ulicí je zřízen přechod pro chodce a přejezd pro automobily. Koleje tramvajové tratě pokračují v přímém úseku zřízeném v otevřeném svršku až před křižovatku s Bubnovou ulicí, kde kolejiště zakrývají zádlažbové panely. V přímém úseku mine tramvajová trať křižovatku z pravé strany se napojující Haberfeldovy ulice a začne se stáčet táhlým pravým obloukem. Zatímco pravá kolej je až před křižovatku s Thumovou ulicí oddělena obrubníky zvýšeného tělesa od souběžné vozovky a stále je kryta zádlažbovými panely, protisměrná kolej je kryta asfaltovým kobercem, pro zlepšení jízdního komfortu automobilů, součástí jejichž vozovky v těchto místech již je. U vyústění Thumovy ulice již jsou součástí komunikace, tedy v úrovni vozovky, obě koleje, s asfaltovým zákrytem. Trať se v těchto místech opět napřímí, mine zleva se připojující Čistovickou ulici a v přímém úseku pokračuje zužující se Bělohorskou ulicí před zprava se připojující komunikaci z autobusového obratiště v prodloužení Zličínské ulice. Kolej z centra se zde v rozjezdové, radiově ovládané, výhybce rozvětví a zamíří vpravo do prostoru smyčky Bílá Hora. Protisměrná kolej, tedy kolej do centra, ještě samostatně pokračuje v Bělohorské ulici jako jakási falešná jednokolejka ke sjezdové výhybce ze smyčky Bílá Hora, kde naši cestu po této trati ukončíme.

S výjimkou části úseku od vjezdu do smyčky Vypich po křižovatku s Kukulovou ulicí, kde je trať zřízena metodou velkoplošných panelů BKV je zbytek tratě zřízen klasickou konstrukcí kolejnic na železobetonových pražcích. Úsek od křižovatky s Kukulovou ulicí před křižovatku s Bubnovou ulicí zřízena v otevřeném svršku. Zbývající úsek ke smyčce Bílá Hora je zakryt zádlažbovými panely, případně asfaltovým zákrytem.

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Obora Hvězda
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vypich na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky v ulici Bělohorská, cca 100 metrů za světelnou křižovatkou s ulicí Slezanů, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Obora Hvězda
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Bílá Hora na zvýšeném pásu ve středu vozovky v ulici Bělohorská, cca 30 metrů před světelnou křižovatkou s ulicí Slezanů, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Malý Břevnov
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Obora Hvězda na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky v ulici Bělohorská, 78 metrů za křižovatkou s protilehlou ulicí Falckou, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Malý Břevnov
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Bílá Hora na zvýšeném pásu ve středu vozovky v ulici Bělohorská, na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu vozovky, 18 metrů před křižovatkou s protilehlou ulicí Bolívarova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    V celém úseku tratě je v současné době provozována jediná denní linka 22. V nočním provozu je nahrazena linkou 57.

    Fotocesta po trati Vypich - Bílá Hora
    Počátek tramvajové trati u kolejové konstrukce na vjezdu a výjezdu smyčky Vypich. Za vjezdovou konstrukcí smyčky Vypich končí klasický svršek a koleje přechází do konstrukce velkoplošných panelů BKV. Přímý úsek tramvajové tratě ve středu Bělohorské ulice tvořené velkoplošnými panely BKV se pomalu stáčí v levém oblouku. Přímý úsek tramvajové tratě zřízené velkoplošnými panely BKV míří ke světelně řízené křižovatce na Vypichu. Přímý úsek tramvajové tratě zřízené velkoplošnými panely BKV míří ke světelně řízené křižovatce na Vypichu.
    Přímý úsek tramvajové tratě zřízené velkoplošnými panely BKV míří ke světelně řízené křižovatce na Vypichu. Přímý úsek tramvajové tratě zřízené velkoplošnými panely BKV míří ke světelně řízené křižovatce na Vypichu. Přímý úsek tramvajové tratě zřízené velkoplošnými panely BKV míří ke světelně řízené křižovatce na Vypichu. Koleje tramvajové tratě překračují světelně řízenou křižovatku na Vypichu. Za křižovatkou na Vypichu tramvajová trať opouští konstrukci velkoplošných panelů BKV a přechází do otevřeného svršku.
    Přímý úsek tramvajové tratě zřízené klasickou konstrukcí v otevřeném svršku pokračuje k zastávkám Obora Hvězda. Přímý úsek tramvajové tratě zřízené klasickou konstrukcí v otevřeném svršku pokračuje k zastávkám Obora Hvězda Pravý oblouk dokončuje vyosení tratě započaté levým obloukem ještě v úseku zřízeném velkoplošnými panely BKV. Přímý úsek tramvajové tratě tvořené otevřeným svrškem. Přímý úsek tramvajové tratě tvořené otevřeným svrškem pokračuje k zastávkám Obora Hvězda.
    Přechod pro chodce před zastávkami Obora Hvězda. Prostor zastávek Obora Hvězda. Prostor zastávek Obora Hvězda. Tramvajová trať opustila prostor zastávek Obora Hvězda a mezi výstupy z podchodu míří ke světelně řízené křižovatce na vyústění ulice Slezanů. Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem v otevřeném svršku.
    Přejezd pro automobily na úrovni vyústění ulice Slezanů v prostoru světelně řízené křižovatky. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov.
    V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov.
    V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. V přímém úseku tvořeném otevřeným svrškem na zvýšeném tělese ve středu vozovky Bělohorské ulice pokračuje tramvajová trať k zastávkám Malý Břevnov. Tramvajová trať se začíná stáčet v pravém oblouku... ...před zastávkou Malý Břevnov z centra následuje úrovňový přejezd pro automobily. Prostor zastávky Malý Břevnov z centra zřízené v pravém oblouku.
    Prostor zastávky Malý Břevnov z centra zřízené v pravém oblouku. Za zastávkou Malý Břevnov z centra následuje přechod pro chodce a přejezd pro automobily v prostoru světelně řízené křižovatky. Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem v otevřeném svršku mezi protisměrnými ostrůvky zastávek Malý Břevnov. Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem v otevřeném svršku mezi protisměrnými ostrůvky zastávek Malý Břevnov. Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem v otevřeném svršku mezi protisměrnými ostrůvky zastávek Malý Břevnov.
    Prostor zastávky Malý Břevnov do centra. Prostor zastávky Malý Břevnov do centra. Prostor zastávky Malý Břevnov do centra, v pozadí je viditelný světelně řízený přechod pro chodce spojený s přejezdem pro automobily. Přechod pro chodce a přejezd pro automobily u zastávky Malý Břevnov do centra kryje na úrovni vyústění Falcké ulice světelná signalizace. V traťové koleji do centra je v místě s otevřeným svrškem částečně provedena zádlažba, která zvětšuje vozovku pro odbočující automobily.
    Tramvajová trať pokračuje v přímém úseku v otevřeném svršku. Tramvajová trať pokračuje v přímém úseku v otevřeném svršku. Tramvajová trať se v otevřeném svršku přibližuje k vyústění Bubnovy ulice, kde těleso zakryjí zádlažbové panely pocházející z rekonstrukce tratě v roce 1975 a využité i při následné rekonstrukci v roce 1996. V tomto místě je zároveň zřízen přejezd pro automobily. Tramvajová trať v přímém úseku zakrytém zádlažbovými panely pokračuje ve středu Bělohorské ulice. Přímý úsek tramvajové tratě zakryté zádlažbovými panely ve středu Bělohorské ulice.
    Přímý úsek tramvajové tratě zakryté zádlažbovými panely ve středu Bělohorské ulice. Přejezd tramvajové tratě na úrovní vyústění Haberfeldovy ulice. Přímý úsek tramvajové tratě zakryté zádlažbovými panely ve středu Bělohorské ulice. Koleje tramvajové tratě se přibližují k táhlému pravému oblouku. Koleje tramvajové tratě v táhlém pravém oblouku kopírují tvar Bělohorské ulice, v protisměrné koleji, která je již součástí komunikace, je k zákrytu využit asfalt pro komfortnější pojíždění automobily.
    Koleje tramvajové tratě v táhlém pravém oblouku kopírují tvar Bělohorské ulice, v protisměrné koleji, která je již součástí komunikace, je k zákrytu využit asfalt pro komfortnější pojíždění automobily. Koleje tramvajové tratě v táhlém pravém oblouku kopírují tvar Bělohorské ulice, v protisměrné koleji, která je již součástí komunikace, je k zákrytu využit asfalt pro komfortnější pojíždění automobily. Obě koleje se dostávají do úrovně komunikace, a proto i v koleji z centra na úrovni vyústění Thumovy ulice končí zádlažbové panely. Tramvajová trať v úrovni komunikace s asfaltovým zákrytem pokračuje v přímém úseku k vyústění Čistovické ulice. Přímý úsek tramvajové tratě v úrovni komunikace ve středu Bělohorské ulice míří ke smyčce Bílá Hora.
    Přímý úsek tramvajové tratě v úrovni komunikace ve středu Bělohorské ulice míří ke smyčce Bílá Hora. Přímý úsek tramvajové tratě v úrovni komunikace ve středu Bělohorské ulice míří ke smyčce Bílá Hora. Přímý úsek tramvajové tratě v úrovni komunikace ve středu Bělohorské ulice míří ke smyčce Bílá Hora. Závěrečný úsek tramvajové tratě před smyčkou Bílá Hora v pravé koleji je patrná rozjezdová výhybka samotné smyčky.. Výjezdová kolej ze smyčky pokračuje po Bělohorské ulici ještě krátkým jednokolejným úsekem.


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021