Zkušební provoz tratě Balabenka-Nádraží Vysočany

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Zkušební provoz tratě Balabenka-Nádraží Vysočany


Z důvodu rekonstrukce Sokolovské ulice, včetně původní podoby tramvajové tratě tvořené velkoplošnými panely BKV v úseku mezi křižovatkou Balabenka a smyčkou Vysočanská došlo od 1. června 2005 k přerušení provozu na trati.

Vzhledem k použití klasické konstrukce koleje na rekonstruované trati, bylo vhodné provést tzv. třetí podbití tramvajové tratě (sloužící ke konečnému geometrickému vyrovnání polohy koleje) až po určitém provozním zatížení tramvajové tratě běžným provozem. Protože však tuto rekonstruovanou tramvajovou trať chtěly orgány města představit občanům jak ze škatulky již při slavnostním otevření včetně travnatého zákrytu, musel se pro zatížení tratě zvolit ověřovací zatěžovací provoz bez cestujících, podobně jako v případě tramvajové tratě v Českomoravské ulici.

K mostu přes Rokytku míří od zastávky Poliklinika Vysočany vůz KT8D5 ev.č.9024 provádějící zátěžové zkoušky rekonstruované tratě. | 1.9.2005
K mostu přes Rokytku míří od zastávky Nádraží Vysočany vůz KT8D5 ev.č.9040, který se setkává s vozem KT8D5 ev.č.9024. Oba vozy provádí zátěžové zkoušky rekonstruované tratě. | 1.9.2005
Prostorem vznikající zastávky Poliklinika Vysočany na rekonstruované trati v Sokolovské ulici projíždí vůz KT8D5 ev.č.9038 najíždějící na trasu linky 1. | 1.9.2005
Rekonstruovanou tratí u zastávky Balabenka projíždí služební jízda vozu T3M ev.č.8042. | 1.9.2005
Prostorem vznikající zastávky Poliklinika Vysočany na rekonstruované trati v Sokolovské ulici projíždí vůz KT8D5 ev.č.9011 na zátěžových zkouškách. | 1.9.2005
Prostorem vznikající protisměrné zastávky U Svobodárny na rekonstruované trati v Sokolovské ulici projíždí vůz KT8D5 ev.č.9040 na zátěžových zkouškách. | 1.9.2005
Cvičný vůz T3 ev.č.5502 projíždí prostorem rekonstruované Sokolovské ulice v místě vznikající zastávky U Svobodárny, dnes Divadlo Gong. | 1.9.2005
Prostorem vznikající protisměrné zastávky Balabenka na rekonstruované trati v Sokolovské ulici projíždí vůz KT8D5 ev.č.9011 na zátěžových zkouškách. | 1.9.2005
Od 25. srpna do 2. září tak došlo ke zprovoznění čerstvě zrekonstruovaného úseku Balabenka - Nádraží Vysočany pro manipulační provoz tramvají. Během něj byla úseku od ulice Na Břehu po Balabenku omezena rychlost tramvají na 30 km/h a s ohledem na skutečnost, že tramvaje projížděly staveništěm, nebyly v provozu ani zastávky, protože fyzicky ještě ani neexistovaly. Řidiči měli nařízeno v tomto úseku bezpodmínečně dodržovat energetickou kázeň a dostatečné rozestupy mezi vlaky alespoň cca 100 metrů.

Vyjíždějící a zatahující vlaky do vozovny Hloubětín, mimo linek č. 3, 52 a 55 proto měly změněnu výjezdovou a zatahovací trasu a byly obousměrně vedeny v trase vozovna Hloubětín - Nádraží Vysočany - U Balabenky. Vozy byly označeny čelní orientací SLUŽEBNÍ JÍZDA. Při vyjíždění z vozovny měly stanovenu jako nástupní zastávku pro cestující dočasnou zastávku U Balabenky ve stejnojmenné ulici , kde řidič změnil čelní orientaci na konečnou zastávku, do které měl určenu výjezdovou trasu. Při zatahování do vozovny měly tyto linky stanovenu jako výstupní zastávku Balabenku. Vozy byly při zatahování mezi konečnou zastávkou a výstupní zastávkou Balabenka označeny čelní orientací BALABENKA a přes boční orientace stříškou Vůz jede do zastávky Balabenka. Tyto orientace nebyly v klasickém provedení zeleného písma na bílém podkladě, ale v podobě černého písma na bílém podkladě.

Protože by však manipulační provoz jen v podobě vyjíždějících a zatahujících vlaků nezaručoval dostatečné vytížení tratě, byly v trase obratiště Vysočanská - Nádraží Vysočany - Balabenka - Ocelářská - obratiště Harfa, vypravovány čtyři vlaky KT8D5, označované jako 11. - 14. pořadí linky 72. Pro dodržení bezpečnostních přestávek a přestávek na oddech a jídlo se vlaky odstavovaly v obratišti Harfa. Rozsah provozu vozů byl každý den stanoven na 6:44 - 17:30 hodin.

Po ukončení zkušebního provozu došlo k poslednímu podbití a zakrytí otevřené svršku dlažbou a trávníkem. Zrekonstruovaná trať byla zprovozněna 30. září 2005.

Fotocesta po trati Balabenka-Nádraží Vysočany
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Balabenka a U Svobodárny (dnes Divadlo Gong). | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek U Svobodárny (dnes Divadlo Gong) a Poliklinika Vysočany. | 1.9.2005
Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Poliklinika Vysočany a Nádraží Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Poliklinika Vysočany a Nádraží Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Poliklinika Vysočany a Nádraží Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Poliklinika Vysočany a Nádraží Vysočany. | 1.9.2005 Rekonstruovaná trať v Sokolovské ulici v úseku vznikajících zastávek Poliklinika Vysočany a Nádraží Vysočany. | 1.9.2005


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021