|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Malovanka - Královka
|
2. února 2010 |
12. února 2010 |
Přestože se jedná o poměrně krátkou část tratě, která je navíc v přímé, její stav byl doslova katastrofální. Provoz autobusů v na Malovance nevydržely velkoplošné panely BKV, ze kterých postupem času začala vyčuhovat železná výztuž. I přes několikanásobné záchranné zákroky, při kterých na panely byla kladena tenká vrstva živice, docházelo provozem a časem k narušování této ochranné vrstvy, rozdrobování materiálu a opětovnému vyčuhování výztuže. Rovněž návazný úsek přes výjezd ze smyčky Královka nebyl nejnovější. Byla zde dlouhodobě osazena pomalá rychlost, jelikož stav čepové výměny resp. kolejnic na křížení neodpovídal normovému stavu a bylo velice problematické zde udržet správný rozchod. Přípravy na odklony automobilů – tedy výstavba tří nových světelných křižovatek na tramvajové trati utvořila prostor pro možnou rekonstrukci a částečnou koordinaci obou staveb.
Rekonstrukce tramvajové tratě v úseku mezi ulicemi Pod Královkou a Myslbekova započala přesně 1. února. První den probíhaly destrukční práce na části mezi křižovatkou Malovanka a Vaníčkovou ulicí, kdy byla odstraněna dlažba a později i kolejové křížení z části křižovatky Malovanka , v dalších dnech došlo k likvidaci původního tělesa v celém úseku kromě přejezdů, na kterých bylo nutné zachovat provoz autobusů náhradní dopravy.
Na tomto místě se sluší poznamenat, že ani v podstatě nešlo o vytrhávání velkoplošných panelů, ale jen odstraňování toho, co z nich po vyndání blokových kolejnic B1 zbylo...
Přestože počasí stavbařům vůbec nepřálo – v jejím průběhu se střídal sníh s deštěm, po prvním týdnu výluky ležela již na svém místě nová část křižovatky Malovanka a kolejová pole v přilehlém úseku již byla zaštěrkována a připravena na příjezd podbíječky. V zastávkovém prostoru Malovanka proběhla výstavba spodku tramvajové tratě včetně nového odvodnění.
Dne 9.února 2010 pracuje vrchní stavba na očišťování panelů VÚIS, na kterých leží výjezdová konstrukce smyčky Královka a vrcholí přípravy na kladení nové konstrukce. Koncový úsek před křižovatkou s ulicí Pod Královkou připomíná zatím spíše skládku stavebního materiálu, nachází se zde totiž vybouraná betonová deska původního podkladu. Přestože napadne další porce sněhu, leží již 12. února nová křižovatková konstrukce upevněna na svém místě.
Patnáctý den výluky přijíždí na návštěvu německá podbíječka Plasser&Theurer i s osádkou, která se zde zdrží necelé 3 dny. Poté je možné pomalu postupně utvořit kryt svršku - betonovou vrstvu nad pražci a vrchní kryt z litého asfaltu. Jako poslední přichází na řadu oprava křížení vjezdové konstrukce do smyčky Královka. Ta je uchycena na původních drážkovaných pražcích TB91 a zakryta velkou žulovou dlažbou.
Ověřovací jízda měřícím vozem T3 ev.č.5521 proběhla 27.února, následující den se nesl ve znamení kolaudace tratě dvojicí vozů
KT8D5.RN2P ev.č.9079 a 9082. Přestože obnovení provozu od ranního výjezdu 1. března 2010 mohlo být jen pouhou formalitou,
nebýt změny legislativních postupů při schvalování rekonstruovaných výhybek. Jak uvádí Dopravně organizační opatření,
„z důvodu neschválení technické způsobilosti rozjezdových a sjezdových výhybek“ na vjezdu do
smyčky Královka a na křižovatce Malovanka
chodili řidiči prvních pár dní výhybky přestavovat ručně. Dne 6. března se však situace vyhrotila natolik,
že byl jak ve smyčce Královka, tak v i
Myslbekově ulici přerušen provoz tramvají a výhybky byly zajištěny
pro pojíždění pouze v přímém směru Bělohorské ulice. Od 12:50 hod dne 9. března bylo
zprovozněno radiové ovládání obou výhybek a od nočních hodin téhož dne vyjely na tramvajové koleje také
autobusy, které je využívaly až do 20. prosince 2011.
Dopravní opatření: |
Rekonstrukce úseku Královka-Malovanka .:::. 16. února 2010 | ||||
Rekonstrukce úseku Královka-Malovanka .:::. 22. února 2010 | ||||