V síti Elektrických drah se dodnes existuje několik kusých kolejí tramvajových tratí. Dvě jsou dodnes pojížděny
jako součást obratiště
Zvonařka s uspořádáním do trojúhelníku, na
jiných byla tramvaj naposledy spatřena snad za první republiky. Následující řádky obsahují jejich kompletní soupis.
|
Vysočanská
Jde o cca 150 metrů dlouhou kolej v ulici Pod Pekárnami, která je součástí smyčky
Vysočanská. Kolej je ukončena příčným betonovým pražcem v úrovni vozovky zabraňujícím vyjetí z koleje. Od září 2005 není kolej zatrolejována a nedá se tedy již využít
k odstavení tramvají. |
|
|
Výstaviště
Jde o cca 200 metrů dlouhou kolej ve Stromovce, která je součástí smyčky Výstaviště.
Kolej je vlastně pozůstatkem tramvajové tratě do vozovny Královská obora a je ukončena příčným
dřevěným pražcem zabraňujícím vyjetí z koleje. |
|
|
Vozovna Pankrác
Jde o cca 65 metrů dlouhou kolej na náměstí Hrdinů, která jako součást smyčky
Vozovna Pankrác slouží k zatahování vlaků do vozovny Pankrác zpětným pohybem. Kolej je ukončena zarážkami
zabraňujícími vyjetí z koleje. |
|
|
Sídliště Modřany
Jde o cca 65 metrů dlouhou kolej - pozůstatek připravované tramvajové tratě na Libuš, umístěnou ve smyčce Levského. Kolej byla původně delší a ukončena byla po křížení s výjezdovou kolejí smyčky ve svahu. Nyní je ukončena zarážkami
zabraňujícími vyjetí z koleje. |
|
|
Kolejové propojení Zličín
Jde o cca 200 metrů dlouhou propojovací kolej ze smyčky Sídliště Řepy,
určenou pro přesun tramvajových vlaků z vlečky Českých drah. Z tohoto důvodu nemůže být osazena zarážkou zabraňující vyjetí z koleje. |
|
|
Zvonařka
Jde o dvě koleje v ulicích Záhřebské a U Zvonařky, součást obratiště Zvonařka.
Kolej v ulici Záhřebské má délku cca 70 metrů, kolej v ulici U Zvonařky má délku cca 100 metrů. Ani jedna kolej není ukončena zarážkami zabraňujícími
vyjetí z koleje. |
|