|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rekonstrukce tramvajové tratě
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Přestože se jednalo o jedinou stavbu, byla pomyslně rozdělena na tři části - rekonstrukci v Národní ulici, prostou výměnu kolejových oblouků na Perštýně a rekonstrukci ve Spálené ulici, a tak zatímco ve Spálené probíhalo 28. června již frézování podkladních vrstev tramvajového tělesa, na Perštýně již ležely na původních betonových pražcích nové kolejnice (oblouk pocházel z roku 2004, kdy se zde zrušil zákaz potkávání), zato z Národní se teprve odvážely poslední velkoplošné panely BKV přiléhající ke křižovatce Národní divadlo.
V srpnu započala pokládka kolejové konstrukce od Perštýna směrem k Lazarské, tvořené tentokráte pevnou jízdní drahou s využitím plastových podkladnic Vossloh W-Tram s dodatečnou betonáží. Ale i zde nalezneme drobné odchylky od staveb realizovaných v tomto roce. Pro celkové zpevnění betonové desky zde byla pod kolejnice položena výztužná ocelová kari síť. Jednalo se o preventivní opatření. Všichni máme asi na paměti propad chodníku a části vozovky ve Vodičkově ulici v roce 2005, kdy se v uličním prostoru objevila kaverna, a tak se podobným nahodilostem chtělo předejít.
K 5. srpnu je ve Spálené již zabetonovaný úsek pod obchodním domem, připravený položený úsek přes zastávky Národní třída, kde probíhá s přispěním geodetů urovnávání výšek a směrů. V Národní je situace obdobná s tím rozdílem, že urovnaný úsek dosahuje k budově ředitelství jednoho ze zhotovitelů. U konstrukce tratě není použita pod kolejnicemi kari síť, je pouze usazena na antivibračních rohožích. V zastávkách Národní divadlo pak probíhá přeložka kanalizace a výstavba odvodnění budoucí tratě.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
V polovině srpna dochází k pokládce dlažby ve Spálené ulici. Úsek pěší zóny od Máje přes zastávky Národní třída je totiž v novém stavu zakryt velkou žulovou dlažbou. Jedná se také o první úsek tramvajové tratě s pevnou jízdní dráhou W-tram v Praze s tímto krytem. Zároveň probíhá výstavba obrubníků tramvajových ostrůvků Národní divadlo.
Uzavírku se také snažila využít vrchní stavba. Ta v průběhu výluky vyměnila poškozenou rozjezdovou levou výměnu v křižovatce Národní divadlo. Nově je zde využita vzhledem k enormnímu zatížení křižovatky bloková výměna. Následně se pracovníci vrchní stavby přemístili na křižovatku Lazarská, kde od 23. srpna zahájili prostou výměnu kolejové konstrukce vrcholu přiléhajícímu k rekonstruovanému úseku. I zde jsou nově použity blokové výměny. Výměna celého vrcholu byla uskutečněna během dvou dnů.
Ve čtvrtek 26. srpna proběhla v úseku první ověřovací jízda pracovním vozem T3 ev.č.5521, který zde v dopoledních hodinách vykonal zkoušky přestavníků a klikatosti troleje, avšak kvůli úsilí všech pracovníků snažících se zdárně dokončit dílo ve stanoveném termínu, nemohl v těchto podmínkách současně učinit dynamickou zkoušku. Ta proběhla ve stejném dni až v podvečerních hodinách.
Kolaudace trati byla zdárně provedena dne 31. srpna ve 14 hodin a tramvajový provoz se sem navrátil s ranním výjezdem 1. září 2010. Uskutečněná rekonstrukce umožnila obnovit plnohodnotný tramvajový provoz všemi typy tramvají, dále zahájit přestavbu stanice metra Národní třída a na rok 2011 připravovat rekonstrukci trati linky 17 na několika místech nábřeží.
Svršek tramvajové trati po provedené rekonstrukci v létě 2010 tvoří, s výjimkou oblouků v křižovatce Perštýn, které jsou na betonových pražcích, pevná jízdní dráha typu W-tram, z valné většiny s krytem z litého asfaltu. Prostor pěší zóny od Máje přes zastávky Národní třída je zakryt velkou žulovou dlažbou.
Dle projektu Metroprojektu Praha, a.s. stavbu zhotovila společnost Eurovia a.s., nástupnická organizace Staveb silnic a železnic, která tento úsek zhotovila taktéž v osmdesátých letech..
Národní a Spálená ulice .:::. 26. července 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Národní a Spálená ulice .:::. 27. července 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Národní a Spálená ulice .:::. 28. července 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Národní a Spálená ulice .:::. 29. července 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Národní a Spálená ulice .:::. 5. srpna 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Národní a Spálená ulice .:::. 9. srpna 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Národní a Spálená ulice .:::. 12. srpna 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
||||
Národní a Spálená ulice .:::. 16. srpna 2010 | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |