Trať Flora - Blanická

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Flora - Blanická



Dovolujeme si Vás upozornit, že s ohledem na provedené rekonstrukce to tady vypadá zase trošku jinak. Usilovně pracujeme na úpravách.

Když byly Královské Vinohrady v roce 1879 povýšeny na město, zapsaly se jejich radní nesmazatelně do historie městské hromadné dopravy v Praze. Již v roce 1885 se objevily první návrhy na výstavbu tratě parní tramvaje. V roce 1890 stál u zrodu dalšího projektu přímo vinohradský starosta J. Friedländer. I když se ani jeho projekt nepodařilo uskutečnit, stal se důležitým impulsem pro rozvoj tramvajové dopravy v Praze.

Souprava vozů T3 ev.č.6825+6852 vypravená na výlukovou linku 30 dokončuje odbočení z Vinohradské do Jičínské ulice. | 24.7.2006
Souprava vozů T6A5 ev.č.8611+8612 vypravená na linku 16 míří Jičínskou ulicí přes křižovatku se Slezskou ulicí. | 24.7.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7070+7071 vypravená na linku 23 projíždí Jičínskou ulicí k Orionce. | 24.11.2005
Jičínskou ulicí mezi vodojemy projíždí souprava dvounápravového motorového a vlečného vozu mířící na lince 16 do cílové zastávky „SMÍCHOV, nádraží“. | 1968
Vůz Škoda 14T ev.č.9167 vypravený na linku 16 míří Jičínskou ulicí do ulice Korunní k zastávce Orionka. | 6.7.2011
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7108+7109 vypravená na linku 26 odbočuje na Orionce z Korunní do Jičínské ulice. | 28.5.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6977+6955 vypravená na linku 10 projíždí opravovaným obloukem z Jičínské do Korunní ulice k zastávce Orionka. | 6.6.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6962+6509 vypravená na výlukovou linku 30 odbočuje z Jičínské do Korunní ulice k zastávce Orionka. | 24.7.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9045 vypravený na linku 16 vyčkává za povrchovou spojkou Californien u zastávky Orionka v manipulačním prostoru na čas odjezdu. | 6.6.1998
Souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8079+8015 vypravená na linku 16 míří Korunní ulicí k zastávce Orionka. | 18.1.2012
Pracovní vůz T3 ev.č.5521 v Korunní ulici před výhybkou na odstavnou kolej v areálu někdejší vozovny Královské Vinohrady. | 24.8.2005
V zastávce Orionka stanicuje souprava vozů T3R.PV ev.č.8160+8161 vypravená na linku 16. V popředí si povšimněte napojené kusé koleje do areálu někdejší vozovny Královské VInohrady. | 24.7.2006
Vůz Škoda 14T ev.č.9133 na cvičné jízdě míjí protisměrnou zastávku Orionka. | 4.3.2008
Zastávku Orionka právě opouští souprava vozů T3 ev.č.6509+6962 vypravená na výlukovou linku 30. | 24.7.2006
Souprava vozů T6A5 ev.č.8679+8680 vypravená na linku 10 opouští prostor rekonstruované zastávky Orionka z centra. Zastávka samotná je dočasně přesunuta před křižovatku s Libickou ulicí. | 26.7.2009
Vůz KT8D5 ev.č.9026 vypravený na linku 16 odbavuje cestující v zastávce Orionka, za níž následuje kolejová spojka Californien a zastávka proto slouží jako výstupní. | 6.6.1998
Souprava vozů T3 ev.č.6730+6731 vypravená na linku 10 stanicuje v zastávce Orionka. | 21.3.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9044 vypravený na linku 10 vyčkává v manipulačním prostoru obratiště Orionka za povrchovou spojkou Californien na úrovni Libické ulice. | 2.3.2001
Vůz KT8D5 ev.č.9022 vypravený na linku 10 odbavil cestující v dočasně zřízené zastávce Orionka před Libickou ulicí a vyčkává na uvolnění manipulačního prostoru za povrchovou spojkou Californien. V protisměru je patrná dočasná nástupní zastávka Orionka. | 2.3.2001
Vůz KT8D5 ev.č.9024 vypravený na linku 11 mění přejezdem přes povrchovou spojkou Californien směr jízdy a najíždí do prostoru dočasné nástupní zastávky Orionka¨. | 2.3.2001
Souprava motorového a vlečného vozu vypravená na linku 16 míjí v Korunní ulici s ještě středovým vedením tratě křižovatku se Soboteckou ulicí. | 1968
Souprava vozů T3 ev.č.6962+6509 vypravená na výlukovou linku 30 míří Korunní ulicí od zastávky Perunova na Orionku. | 24.7.2006
Cvičný vůz T3 ev.č.5503 ujíždí Korunní ulicí od zastávky Perunova k zastávce Vinohradská vodárna. | 24.7.2006
K zastávce Vinohradská vodárna míří Korunní ulicí souprava vozů T3 ev.č.6918+6945 vypravená na výlukovou linku 30. | 24.7.2006
Idylka tramvajové tratě v Korunní ulici u vodárny, koleje jsou ve středu vozovky, kterou v celé šířce kryje žulová dlažba, došlo již k odstranění středových sloupů trolejového vedení a převěšení trolejí na sloupy umístěné na chodnících. | 1922
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7168+7169 vypravená na odkloněnou linku 23 míří Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 24.11.2005
Během rekonstrukce velkoplošných panelů BKV v „horní“ části Korunní ulice mezi Vinohradskou vodárnou a Orionkou byly v prostoru zastávky Vinohradská vodárna s pomocí kolejové spojky Californien ukončeny linky obsazené obousměrnými vozy ve směru od náměstí Míru, jak dokládá snímek vozu KT8D5 ev.č.9042 na lince 10. | 15.9.2007
Souprava vozů T6A5 ev.č.8721+8722 vypravená na výlukovou linku 39 odbavuje cestující v zastávce Vinohradská vodárna. | 24.7.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6813+6814 vypravená na odkloněnou linku 17 stanicuje v zastávce Vinohradská vodárna. | 20.5.2001
Souprava vozů T3 ev.č.6702+6673 vypravená se „strašnickou“ úpravou umístění čelní orientace na odkloněnou linku 24 míří Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 20.5.2001
Souprava vozů T3R.P ev.č.8318+8319 vypravená na výlukovou linku 30 opustila zastávku Vinohradská vodárna a Korunní ulicí uhání na Šumavskou. | 24.7.2006
Souprava vozů T3R.P ev.č.8400+8401 vypravená na výlukovou linku 30 míří Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 24.7.2006
Souprava vozů T3R.P ev.č.8235+8234 vypravená na linku 16 se blíží Korunní ulicí k místu, kde ulice začíná klesat k zastávce ŠUmavská. | 24.7.2006
Souprava vozů T6A5 ev.č.8601+8602 vypravená na linku 16 klesá Korunní ulicí k zastávce Šumavská. | 27.8.2007
Souprava vozů T3M ev.č.8008+8037 vypravená na odkloněnou linku 24 stoupá Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 27.8.2007
Postupná výměna kolejí v Korunní ulici probíhající za provozu. Všimněte si kolejí uložený tzv.na boso a dlažebních kostek na chodníku vzorně naskládaných na sebe... | 1956
V zastávce Šumavská ještě nevybavené zastávkovým mysem stanicuje souprava vozů T3 ev.č.6815+6814 vypravená na linku 10. | 17.5.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6957+6862 vypravená na linku 10 stanicuje v zastávce Šumavská již zřízené formou zastávkového mysu. | 27.4.2007
Vůz KT8D5 ev.č.9012 vypravený na linku 10 odbavuje cestující v zastávce Šumavská. | 2.3.2001
Souprava vozů T3 ev.č.6990+6945 vypravená na linku 10 stanicuje v zastávce Šumavská. | 7.4.2005
V zastávce Šumavská právě stanicuje muzejní vůz T3 ev.č.6102 na jedné z vyhlídkových jízd po Praze. | 17.7.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7210+7211 vypravená na linku 9 míří Korunní ulicí k zastávce Šumavská. | 18.9.2003
Souprava vozů T6A5 ev.č.8601+8602 vypravená na výlukovou linku 39 opustila zastávku Šumavská a Korunní ulicí míří na náměstí Míru. | 24.7.2006
Na křižovatce s Budečskou ulicí zachytil fotograf motorový vůz klesající Korunní ulicí k dnešnímu náměstí Míru. Secesní sloupy trolejového vedení umístěné mezi kolejemi by dnes asi působily nepatřičně, ale i na nich je vidět, jak si naši předci uměli poradit se vzhledem svého okolí. | před 1918
Jistou zajímavostí opravy tratě v Korunní ulici se stalo využití velkoplošných panelů BKV vyrobených původně pro plánovanou výměnu panelů v Průběžné ulici. Proto na některých panelech nalezneme nepoužité a živicí zalité výřezy pro povrchové znaky inženýrských sítí. | 3.5.2008
Souprava vozů T3R.P ev.č.8363+8365 vypravená na linku 10 před odbočení z Korunní do Blanické ulice. | 16.1.2012
Vůz KT8D5 ev.č.9046 vypravený na linku 11 odbočuje z Korunní do Blanické ulice. | 2.3.2001
V zastávce Blanická odbavuje cestující souprava vozů T3M ev.č.8034+8012 vypravená na linku 23. | 24.11.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6748+6749 vypravená na linku 23 právě odbočila s Francouzské do Blanické ulice. | 24.11.2005
V Blanické ulici vyčkává na signál volno vůz Škoda 14T ev.č.9146 vypravený na linku 16. | 6.7.2011
Vůz KT8D5 ev.č.9031 opatřený celovozovou reklamou ke 125 letům pražské MHD vyčkává, vypravený na odkloněnou linku 24, v Jičínské ulici před křižovatkou Flora na signál volno. | 20.5.2001
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9090 vypravený na cvičnou jízdu projíždí Jičínskou ulicí ke křižovatce se Slezskou ulicí. | 8.2.2012
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7152+7153 vypravená na linku 16 projíždí Jičínskou ulicí k Orionce | 8.10.2010
Souprava vozů T6A5 ev.č.8605+8606 vypravená na výlukovou linku 39 uhání částí Jičínské ulice mezi vinohradskými vodojemy na Orionku. | 24.7.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7229+7228 vypravená na linku 16 dokončila odbočení z Korunní do Jičínské ulice a pokračuje na Floru. | 6.7.2011
Souprava vozů T6A5 ev.č.8671+8672 vypravená na linku 10 míří Jičínskou ulicí k oblouku do Korunní ulice a zastávce Orionka. V čele soupravy je dnes již první vyřazený pražský vůz T6A5 po nehodě se sanitkou. | 24.11.2005
Souprava vozů T6A5 ev.č.8663+8664 vypravená na linku 10 míří Korunní ulicí podél areálu někdejší vozovny Královské Vinohrady k oblouku do Jičínské ulice. | 28.5.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9039 vypravený na linku 16 vyčkává za povrchovou spojkou Californien u zastávky Orionka v manipulačním prostoru na čas odjezdu. | 7.6.1998
Souprava vozů T6A5 ev.č.8625+8626 vypravená na výlukovou linku 39 míří Korunní ulicí podél areálu někdejší vozovny Královské Vinohrady k oblouku do Jičínské ulice. | 24.7.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9003 vypravený na linku 11 mění za kolejovou spojkou Californien na Orionce směr jízdy. Ve střešních orientacích se v této době ještě nevyskytuje číslo linky 11 a proto je vůz opatřen označením linky X a za čelními skly jsou umístěny zadní plastové orientace z vozů T3 s číslem linky. | 16.6.1998
Poslední podoba napojení někdejšího kolejiště vozovny Královské Vinohrady na kolejovou síť v podobě jediné výhybky na jedinou kusou odstavnou kolej, tedy podoba přeživší až do roku 2008. | 13.7.1996
Souprava vozů T3R.P ev.č.8238+8239 vypravená na linku 16 opustila zastávku Orionka a míří k rozjezdové výhybce do někdejší vozovny Královské Vinohrady. | 24.7.2006
Vůz Škoda 14T ev.č.9135 vypravený na linku 10 stanicuje v zastávce Orionka. | 8.10.2010
Souprava vozů T3 ev.č.6825+6852 vypravená na výlukovou linku 30 opustila zastávku Orionka a chystá se překonat rozjezdovou výhybku do areálu zaniklé vozovny Královské Vinohrady. | 24.7.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7228+7229 vypravená na linku 16 opustila zastávku Orionka. | 6.7.2011
Vůz KT8D5 ev.č.9008 vypravený na linku 11 odbavuje cestující v zastávce Orionka, za níž následuje kolejová spojka Californien a zastávka proto slouží jako výstupní. | 6.6.1998
Souprava vozů T3R.P ev.č.8392+8393 vypravená na linku 16 míjí v Korunní ulici protisměrnou zastávku Orionka a míří k zastávce Perunova. | 24.11.2005
Vůz T3SUCS ev.č.7252 vypravený na linku 16 míří k zastávce Orionka. | 28.5.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9012 vypravený na linku 10 odbavil cestující v dočasně zřízené zastávce Orionka před Libickou ulicí a vyčkává na uvolnění manipulačního prostoru za povrchovou spojkou Californien. | 3.3.2001
Vůz Škoda 14T ev.č.9149 vypravený na linku 10 stanicuje v zastávce Perunova. | 15.9.2011
Vůz KT8D5 ev.č.9046 vypravený na linku 11 stanicuje v zastávce Perunova. | 2.3.2001
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7264+7232 vypravená na odkloněnou linku 26 opustila zastávku Perunova a Korunní ulicí míří k zastávce Orionka. | 28.5.2005
Řidička soupravy vozů T6A5 ev.č.8725+8726 vypravené na výlukovou linku 39 „protahuje“ svou soupravu okolo špatně zaparkovaného automobilu u zastávky Perunova i za cenu sklopení hrady se zpětným zrcátkem. | 24.7.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6921+6955 vypravená na linku 10 míří Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 24.11.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7240+7241 vypravená na linku 9 míří Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 18.9.2003
Atypický vůz T3M ev.č.8029 vypravený motolskou vozovnou na linku 16 jezdící ještě na Nádraží Braník vjíždí, za „pilotování“ Mr.Crosse do zastávky Vinohradská vodárna. | 28.11.2009
Souprava vozů T3 ev.č.6496+6536 vypravená na linku 16 stanicuje v zastávce Vinohradská vodárna s celovozovou reklamou na limonádu Coca Cola. | 9.5.1994
Vůz KT8D5 ev.č.9011 vypravený na linku 10 odbavuje cestující v zastávce Vinohradská vodárna. | 2.3.2001
Souprava vozů T3R.P ev.č.8522+8523 vypravená na linku 10 odbavuje cestující v zastávce Vinohradská vodárna. | 25.6.2008
Souprava vozů T3R.P ev.č.8245+8221 vypravená na výlukovou linku 39 míří Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 24.7.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9001 vypravený na linku 10 přejíždí kolejovou spojku Californien do výstupní zastávky Vinohradská vodárna, v níž byly ukončeny spoje od náměstí Míru během rekonstrukce velkoplošných panelů BKV v horní části Korunní ulice. | 17.9.2007
Souprava vozů T3SU ev.č.7011+T3SUCS ev.č.7039 vypravená na odkloněnou linku 23 míří Korunní ulicí za dohledu věží kostela sv.Ludmily do zastávky Vinohradská vodárna. | 24.11.2005
Vůz Škoda 15T ev.č.9222 vypravený na linku 16 míří Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 6.7.2011
Souprava vozů T3M ev.č.8100+8105 vypravená na linku 10 stoupá Korunní ulicí k zastávce Vinohradská vodárna. | 14.4.2007
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7278+7279 vypravená na linku 16 stoupá Korunní ulicí podél protisměrné zastávky Šumavská. | 27.8.2007
Postupná výměna kolejí v Korunní ulici probíhající za provozu. Všimněte si kolejí uložený tzv.na boso a dlažebních kostek na chodníku vzorně naskládaných na sebe... | 1956
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7240+7235 vypravená na linku 16 stanicuje v zastávce Šumavská. | 17.5.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7052+T3 ev.č.6689 vypravená na linku 23 opustila zastávku Šumavská. | 24.11.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9045 vypravený na linku 11 stanicuje v zastávce Šumavská. | 2.3.2001
Vůz T3SUCS ev.č.7282 vypravený na linku 16 odbavuje v zastávce Šumavská své „deštivé“ cestují. | 5.11.2006
Protisměrnou zastávku Šumavská míjí souprava vozů T3 ev.č.6919+6932 vypravená na výlukovou linku 30. | 24.7.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6689+T3SUCS ev.č.7052 vypravená na linku 23 opustila zastávku Šumavská a Korunní ulicí klesá k Blanické. | 24.11.2005
Vůz Škoda 15T ev.č.9244 vypravený na linku 10 míří Korunní ulicí k zastávce Šumavská. | 8.1.2012
Souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8079+8015 vypravená na linku 16 klesá Korunní ulicí k náměstí Míru. | 16.1.2012
Vůz Škoda 14T ev.č.9155 vypravený na linku 10 klesá Korunní ulicí od zastávky Šumavská přes světelně řízený přechod pro chodce na úrovni Sázavské ulice. | 16.1.2012
Souprava vozů T3 ev.č.6886+6777 vypravená na linku 10 dokončuje odbočení z Korunní do Blanické ulice. | 24.11.2005
Z Korunní do Blanické ulice odbočuje vůz Škoda 14T ev.č.9112 vypravený na linku 16 a vytváří „barikádu“ pro automobily jedoucí z té části Korunní ulice, kterou tramvaje v roce 1975 opustily. | 16.1.2012
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7206+7207 vypravená na odkloněnou linku 26 stanicuje v Blanické ulici v zastávce Blanická :-). | 28.5.2005
V zastávce Blanická stanicuje souprava vozů T3SUCS ev.č.7253+7232 vypravená na linku 16. | 24.11.2005
Vůz T6A5 ev.č.8701 vypravený na „noční x-ko“ vozovny Motol vyčkává v Blanické ulici na své napojení na čas hrazeného spoje linky 57. | 13.1.2004
V té době František Křižík předložil vinohradské obci svou vizi dvoukolejné elektrické dráhy. Zatímco Vinohrady projekt přivítaly, Praha se postavila ostře proti, protože plánovala ve stejných ulicích svou vlastní dráhu. Protože se však postup hlavního města zdál vinohradské městské radě příliš liknavý, rozhodla se postavit část tratě elektrické tramvaje na svém území vlastními náklady, a následně jen za prokazatelné náklady dokončené tratě Praze odprodat. František Křižík proto přenechal projekt i koncesi vinohradské obci zdarma.

Výstavba tratě dosahující délky takřka 3 kilometrů v osách tehdy teprve vznikajících ulic Jičínské a Korunní překračující náměstí Míru a následně pokračující ulicí Anglickou a Škrétovou k Německému divadlu (dnešní Státní opera Praha), probíhala svižným tempem, a tak byl provoz dvoukolejné tratě se sloupy trolejového vedení umístěnými mezi kolejemi s osovou vzdáleností 4 metry, zahájen již 25. června 1897.

Na počátku Korunní třídy byla vystavěna vozovna Královské Vinohrady o jedné lodi s pěti kolejemi, která se na trať napojovala jednokolejnou odbočkou, u níž byl zřízen kolejový přejezd.

Na obou koncích tratě (tedy u Německého divadla i na Floře) se 18. září 1897 připojila žižkovská část tramvajového okruhu, vybudovaná pražskou obcí a jejími Elektrickými podniky, které v prosinci roku 1897 odkoupily také Městskou elektrickou dráhu Královských Vinohrad. Až do odkoupení užívaly oba „traťové úseky“, včetně vozovny, oba provozovatelé. Okružní trať Praha – Žižkov – Královské Vinohrady se tak stala nejstarší stavební tratí Elektrických podniků a v prvním období provozu elektrických tramvají zaujímala natolik ústřední postavení, že se na ni napojovaly téměř všechny tou dobou navrhované tratě. Své dominantní postavení ztratila až po převzetí koňky Elektrickými podniky.

Ještě ve vrcholném období provozu koňky vznikl projekt Elektrických podniků na tramvajovou trať začínající ve Spálené ulici a pokračující Ječnou ulicí na náměstí Míru. Trať uváděná do provozu Elektrickými podniky jako druhá v pořadí byla zprovozněna 4. února 1898. Na Tylově náměstí se křižovala s koňkou a na náměstí Míru se připojila k trati z Anglické do Korunní ulice. Těsně před napojením byl zřízen kolejový přejezd, čímž se docílilo propojení s vozovnou na Královských Vinohradech.

V souvislosti s nárůstem tramvajového provozu byla nejpozději do července 1898 vozovna na Královských Vinohradech rozšířena o dvě lodě o třech a šesti kolejích, napojujících se na trať samostatnou kolejí, k níž v roce 1900 přibyl další kolejový přejezd v hlavní trati, usnadňující manipulaci s vozy.

Od náměstí Míru se 1. července 1899 vydaly elektrické tramvaje Francouzskou ulicí k usedlosti Na Kovárně. Prodloužení bylo realizováno již jako plně dvoukolejné a za odbočením z tratě na náměstí Míru byl opět zřízen kolejový přejezd. Z náměstí Míru se rázem stala významná tramvajová křižovatka dvoukolejných tratí, přicházejících ze čtyř směrů.

Od 17. prosince 1900 se začíná psát historie obratiště, které bylo zřízeno v Jičínské ulici na Floře, před křižovatkou s Vinohradskou ulicí. Na počátku byla zřízena kusá třetí kolej dlouhá 54 metrů, napojená na levou kolej (v levostranném provozu) ve směru k vozovně Královské Vinohrady. V průběhu května 1919 došlo k rekonstrukci koleje a jejímu novému napojení od Orionky dvojitou anglickou výhybkou - vůbec poprvé v Praze. O deset let později byla během rekonstrukce křižovatky Flora zrušena i třetí kolej.

V říjnu roku 1907 se u vinohradské vozovny objevila kusá kolej pro odstavování vlečných vozů, která nebyla nikdy projednána ani vykazována, a tak zůstává otázkou pro budoucnost, kdy došlo k jejímu snesení. Ve stejném měsíci zamířily po dnešní Vinohradské ulici od Muzea na Floru koleje nové tramvajové tratě, které překřížily stávající trať od 17. října 1907. Kromě vlastního křížení byl zřízen také nový dvoukolejný oblouk od vozovny Královské Vinohrady do Strašnic

Částečná přeložka tramvajových kolejí u vodojemu na Floře proběhla 21. srpna 1912.

Již v roce 1915 byla schválena ministerstvem rekonstrukce tratě, spočívající především ve zmenšení osové vzdálenosti (původně byly všude sloupy vrchního vedení mezi kolejemi), a úpravě propojení tratí z Jugoslávské a Francouzské ulice. Válečné události ale celou akci zhatily, a tak teprve 11. listopadu 1919 dochází k dokončení úprav v prvním úseku mezi dnešním náměstím Míru a Budečskou ulicí. Úpravy probíhají s maximální snahou o zachování, byť omezeného, provozu a tak jsou na místě využívány povrchové výhybky a koleje. Po přestavbě je osová vzdálenost protisměrných kolejí zmenšena ze 4 metrů na 2,80 metru.

V roce 1920 dochází k samotné přestavbě náměstí Míru, kdy mezi 6. až 20. dubnem, vzniká místo dvou spojení s tratěmi, křížení za použití dvou anglických výhybek tzv. angličanů, tedy křižovatkových výhybek, schválených pro provoz Elektrickými podniky královského hlavního města Prahy ještě od vídeňského ministerstva železnic v roce 1913. O dva dny později je uvedena do provozu jednokolejná smyčka Flora vedená ulicemi Hradecká a Slezská. Smyčka umožňuje obracení vlaků ve směru k Orionce. Zrušena je 3. září 1929 v souvislosti se zřízením smyčky Olšanské hřbitovy.

Sbližování tramvajových kolejí v Korunní ulici (opět s maximálním zachováním provozu) mezi Budečskou ulicí a Vinohradskou vodárnou je dokončeno k 11. září 1921, a 13. listopadu je hotov další úsek mezi vodárnou a Perunovou ulicí. O rok později je k 2. červnu dokončena úprava posledního úseku, během níž dochází k úpravě napojení 2. a 3. lodě vozovny Královské Vinohrady s využitím tzv. „poloangličana“, tedy jednoduché křižovatkové výhybky.

V bloku mezi dnešními ulicemi Korunní, Nitranská, Dykova a U vodárny byla zřízena tehdejším názvoslovím elektrárna, ve skutečnosti rozvodna a transformovna z 22 na 3 kV. Ačkoliv i na dobových plánech se objevil pojem měnírna, nikdy objekt v Nitranské ulici nebyl měnírnou, a stejnosměrný proud pro tramvaje se zde nikdy nevyráběl. V roce 1924 byla do areálu rozvodny zavedena nákladní kolej pro přepravu transformátorů nákladními tramvajemi. Odbočovala z dnešní Korunní ulice do ulice Nitranské. Původní kolej, dokončená 28. října 1924, vedla do budovy rozvodny od severu z dnešní Nitranské ulice. V době svého vzniku měla délku 116 metrů a v roce 1939 dosáhla délky až 344 metrů prodloužením Nitranskou ulicí a pravým obloukem do ulice Dykovy, kde kuse končila. Celé kolejiště bylo formálně zrušeno vyjmutím výhybky v roce 1953, ale předpokládalo se jeho případné napojení povrchovými kolejemi. O takovém použití není ovšem žádný doklad a kolejiště bylo následně postupně sneseno. Přesto bylo v roce 2005 možné spatřit alespoň obrysy po původní trati v dlažbě.

V roce 1928 přikročilo město ke komplexní přestavbě tramvajových tratí mezi Muzeem a náměstím Míru a současně bylo rozhodnuto trvale vyřadit z provozu trať v Anglické ulici od 17. dubna. To mělo za následek snesení anglických výhybek pro jejich nepotřebnost. Zároveň bylo ke stejnému datu zřízeno přímé propojení Korunní a Francouzské ulice novým dvoukolejným obloukem.

Tramvajový provoz ve vozovně Královské Vinohrady, začal slábnout po roce 1931, kdy se tu začaly odstavovat především vlečné vozy. Definitivně byl ukončen až 1. května 1933 v souvislosti s dokončením rekonstrukce a rozšířením vozovny Strašnice a dokončením vozovny ve Vokovicích. Kolejiště vozovny zatím nebylo zrušeno, jen došlo k odstranění jedné ze dvou výhybek, které napojovaly kolejové harfy na tramvajovou síť. Zásadní změnu přinesl až rok 1948, kdy bylo rozhodnutou adaptovat pro trolejbusy spodní, třetí loď vozovny. Teprve tehdy bylo kolejiště, s výjimkou jedné nadále napojení koleje, sneseno a dvůr byl zadlážděn. Trolejbusy začaly být z Vinohrad vypravovány 27. února 1949.

V roce 1950 došlo k přeložení křižovatky Flora a jejímu doplnění o oblouk od Strašnic k Olšanskému náměstí k 19. srpnu téhož roku. Zrušení staré podoby napojení vozovny Královské Vinohrady a dokončení výstavby nové odbočky proběhlo k 26. listopadu 1959.

Do další existence tratě začala zasahovat výstavba tratě metra A. V souvislosti s výstavbou stanice Náměstí Míru a nutností opuštění části tramvajové tratě mezi Blanickou ulicí a náměstím Míru, byla v Blanické ulici zřízena dvoukolejná trať, která od 28. dubna 1975 umožnila zatím provizorní spojení tramvají z Francouzské ulice (od Vršovic, výluka úseku Blanická – náměstí Míru) přes Blanickou na náměstí Míru. Od 5. července byl úsek v Blanické ulici dočasně vyřazen z provozu a po jeho obnovení 25. července se již z Blanické ulice dalo jezdit pouze na Vinohrady. Traťový úsek mezi Blanickou ulicí a náměstím Míru byl zrušen a z Francouzské se do Blanické dalo jezdit od Vršovic i od náměstí Míru.

O dva roky později, se začalo pracovat na dalším provozním úseku Áčka, a tak byl od 5. září 1977 dlouhodobě přerušen provoz v Jičínské ulici mezi Florou a Olšanským náměstím, a zatím trvale pak přímé kolejové propojení obou částí Jičínské ulice. Od 15. října byla na Floře u staveniště stanice metra zřízena provizorní přeložka. Pokračující výstavba metra vyvolala zřízení provizorního propojení tratě z Vinohradské ulice (od Radhošťské) do Jičínské ulice (k Orionce) dočasným obloukem, který umožňoval provoz tramvají od 10. září 1978 až do 15. prosince 1979. O dva dny později byl obnoven na Floře provoz z Vinohradské ulice (od Strašnic) do Jičínské ulice (k Olšanskému náměstí) a teprve 22. prosince pak kompletní provoz na křižovatce v podobě, jakou známe dosud.

Výstavba vodovodu stála za provizorním jednokolejným provozem mezi Slezskou a Soboteckou ulicí od 20. prosince 1982 do 6. dubna následujícího roku.

V roce 1983 proběhla rekonstrukce tramvajové tratě metodou velkoplošných panelů BKV, zároveň došlo k přeložení kolejí ze středu vozovky do nové polohy v souvislosti v plánovaným (dodnes v celé ulici nerealizovaným) zjednosměrněním komunikace.

V průběhu roku 1995 dochází k rekonstrukci křižovatky Blanická. Jsou zde poprvé využity nové výhybky s pružnými jazyky.

Během obnovy křižovatky Flora byla v období 6. až 19. června 1998 byla v prostoru zastávky Orionka od Flory zřízena povrchová spojka Californien, pro ukončení tramvajových linek od náměstí Míru. O pouhé tři roky později dochází v období od 28. února do 21. března 2001 k další opravě křižovatky, spojené s dosazením elektrického ovládaní výhybek. Dopravní opatření byla velmi podobná, jen s tím rozdílem, že spojka Californien, pro ukončení tramvajových linek od náměstí Míru byla zřízena již před zastávkou Orionka.

V roce 2001 došlo k havárii vodovodního řadu, která znamenala od 4. června vyloučení provozu na jediné koleji, napojující nadále areál někdejší vozovny Královské Vinohrady na tramvajové koleje. Následně byly sneseno i trolejové vedení. Obnoveno bylo až po dvou letech a od 15. června 2003 mohly do areálu opět zamířit pracovní tramvaje.

Po takřka čtvrtstoletí provozu již trať vykazovala značné množství závad. V části úseku byly velkoplošné panely BKV propadlé z důvodu narušeného podloží a opakovaných havárií vodovodního řadu.V letech 2007 (10.9.-2.10.) a 2008 (29.3.-3.5.) proto proběhla obnova panelů rozdělená na dvě etapy, v první (úsek Vinohradská vodárna – Orionka) byla v prostoru zastávky Vinohradská vodárna využita kolejová spojka Californien k ukončení tramvajové linky od náměstí Míru. O rok později byl opravován úsek mezi Vinohradskou vodárnou a Blanickou v koordinaci s rekonstrukcí vodovodu v úseku Šumavská – Blanická. V rámci této etapy výluky došlo zároveň v sobotu 29. března 2008 k vyjmutí výhybky, a tím i odpojení odstavné koleje mířící do areálu někdejší vozovny Královské Vinohrady. Prostor po snesené výhybce se stal, s ohledem na stávající koncepci rekonstrukcí tramvajových tratí v Praze, posledním místem, kde byly nově využity velkoplošné panely BKV. Zajímavostí této etapy byl způsob návozu velkoplošných panelů BKV, které byly naváženy vlakem na deponii do areálu Nákladového nádraží Žižkov.

V souvislosti s výstavbou nových domů na místě někdejší vinohradské továrny Orion, jejíž budovy byly zbourány v roce 2008, byla od 20. července do 11. září 2009 rekonstruována část křižovatky Korunní a Benešovské ulice. Při této rekonstrukci byla zrušena vozovka z Korunní do Benešovské před novými domy a rozšířil se ostrůvek tramvajové zastávky Orionka směr Flora.

Tramvajová trať se skládá ze dvou různých konstrukcí se třemi povrchy. Velkoplošné panely BKV dominují přímým úsekům v Jičínské, Korunní a Blanické ulici. Oblouky v prostoru odbočení z Vinohradské ulice a ještě část přímého úseku v Jičínské ulici tvoří klasická konstrukce tratě s asfaltovým zákrytem, oblouky z Jičínské do Korunní a z Korunní do Blanické ulice, které jsou opět klasické konstrukce kryje velká žulová dlažba.

Naši cestu po tramvajové trati začneme v prostoru křižovatky Flora, zřízené na styku ulic Vinohradská a Jičínská. Z tratě na Vinohradské ulici "odbočíme" levým obloukem do středu Jičínské ulice, tramvajovou trať zde kryje asfaltový zákryt, zhruba po 30 metrech však koleje přechází do konstrukce velkoplošných panelů BKV. V této části tratě bývala třetí kolej sloužící jako obratiště. Koleje míří ke křižovatce se Slezskou ulicí, z našeho pohledu zleva se připojovala kolej smyčky Flora, existující mezi lety 1920-1929. Koleje míří do otevřeného prostoru mezi vodojemy vinohradské vodárny a na konci Jičínské ulice se objevuje areál někdejší vozovny Královské Vinohrady. Tramvajové koleje se stáčí v pravém oblouku podél oploceného areálu vodojemů v klasické konstrukci kryté velkou žulovou dlažbou do Korunní ulice. Po dokončení oblouku koleje opět přechází do konstrukce velkoplošných panelů BKV. Překračuje křižovatku s Čáslavskou ulicí a míří k prostoru Orionka, která je ve směru do centra zřízena na přilehlém chodníku, kdy cestující při nástupu do tramvaje musí překonat jízdní pruh vozovky pro automobily. Do protisměrné koleje se v těchto místech do roku 2008 napojovala kusá kolej do areálu zrušené vozovny Královské Vinohrady. Koleje překročí světelně řízenou křižovatku s ulicemi Boleslavská a Benešovská, bezprostředně za ní je zřízen nástupní ostrůvek protisměrné zastávky Orionka. Tramvajové koleje pokračují Korunní ulicí vyoseně k pravému chodníku v našem směru, což je pozůstatek nedokončené snahy o zjednosměrnění ulice pro automobilovou dopravu. Trať překračuje zprava se připojující ulice Libickou a Kolínskou a zleva pak ulici Soboteckou. Před objektem ředitelství Městské policie Praha a Záchranné služby je zřízena zastávka Perunova opět s nástupem z vozovky a za křižovatkou s ulicemi Perunovou a Chorvatskou následuje ostrůvek protisměrné zastávky Perunova. Trať nadále pokračuje přímým úsekem tvořeným velkoplošnými panely BKV, překračuje křižovatky s Řipskou a Nitranskou ulicí, do níž odbočovala nákladní kolej vinohradské rozvodny. Koleje se dostávají do prostoru zastávky Vinohradská vodárna, nástup do centra cestujícím opět ztěžuje vozovka, kterou musí překonat, z centra je zřízen nástupní ostrůvek. Tramvajová trať překonává křižovatku s ulicí U Vodárny a podél dětského hřiště, kde byl kdysi umístěn vrak Plecháče ev.č.990 sloužící jako zázemí správce hřiště se dostává trať ke světelně řízené křižovatce s Kladskou ulicí. Tramvajová trať od této křižovatky začíná výrazněji klesat, překračuje křižovatku s Chodskou ulicí a dostává se do prostoru zastávky Šumavská, která je ve směru do centra zřízena ve formě zastávkového mysu. Protisměrné zastávky odděluje křižovatka s ulicí Šumavskou a za ní je zřízen ostrůvek zastávky Šumavská z centra. Tramvajové koleje následně opět pokračují v mírném klesání v přímém úseku Korunní ulice, překročí křižovatku s ulicí Budečskou, světelně řízený přechod pro chodce na úrovni Sázavské ulice a Sázavskou ulici samotnou. Za Sázavskou ulicí dojde k zúžení pravého chodníku, neboť se tramvajová chystá k velkému levému odbočení do Blanické ulice, a aby oblouk odpovídal normám je nutné trať v Korunní ulici ještě více vyosit vpravo protioblouky ve složení pravý a levý. I protioblouky jsou ještě zřízeny z velkoplošných panelů BKV. Zatímco do roku 1975 tramvajová trať pokračovala na náměstí Míru nadále přímým úsekem Korunní ulicí, v současnosti se levým obloukem, zřízeným klasickou konstrukcí kolejí se zákrytem z žulové dlažby stočí do Blanické ulice, po napřímení v Blanické ulici koleje pokračují ve stejné konstrukci svršku v přímém úseku, na přilehlých chodnících jsou zřízeny občasné zastávky Blanická, nesoucí původně jméno Náměstí Míru. Využívány jsou zejména během výluk, kdy tramvajové linky nepokračují do zastávky Náměstí Míru, ale naopak do zastávky Jana Masaryka, aby byl zajištěn alespoň částečný přestup na metro. Koleje se přiblíží ke kolejové křižovatce Blanická na styku ulic Blanická a Francouzská a zde naši cestu po této trati ukončíme.

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Orionka
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Perunova ve středu vozovky ulice Korunní, 11 metrů před křižovatkou s ulicí Boleslavská, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT
  • Orionka
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Flora ve středu vozovky ulice Korunní, 3 metry před křižovatkou s ulicí Benešovská, nástupní ostrůvek pro jeden vlak 2xT
  • Perunova
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vinohradská vodárna ve středu vozovky ulice Korunní, 12 metrů před křižovatkou s ulicí Perunova, nástup z vozovky pro dva vlaky 2xT
  • Perunova
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Orionka ve středu vozovky ulice Korunní, 2 metry před křižovatkou s ulicí Chorvatská, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Vinohradská vodárna
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Šumavská ve středu vozovky ulice Korunní, 12 metrů před křižovatkou s ulicí U vodárny, nástup z vozovky pro dva vlaky 2xT
  • Vinohradská vodárna
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Perunova ve středu vozovky ulice Korunní, 18 metrů před křižovatkou s ulicí Nitranská, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Šumavská
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vinohradská vodárna ve středu vozovky ulice Korunní, 16 metrů před křižovatkou s ulicí Šumavská, zastávkový mys pro dva vlaky 2xT
  • Šumavská
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vinohradská vodárna ve středu vozovky ulice Korunní, 8 metrů před křižovatkou s ulicí Šumavská, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Blanická
    - občasná nácestná zastávka ve směru k zastávkám Jana Masaryka a Náměstí Míru ve středu vozovky ulice Blanická, 20 metrů před křižovatkou s ulicí Francouzská, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT
  • Blanická
    - občasná nácestná zastávka ve směru k zastávce Šumavská ve středu vozovky ulice Blanická, 30 metrů před křižovatkou s ulicí Korunní, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    V denním provozu jsou na trati provozovány linky 10 a 16, v nočním provozu je nahrazuje linka 51.

    Fotocesta po trati Flora - Blanická
    Tramvajová trať za křižovatkou Flora odbočuje levými oblouky se zvětšenou osovou vzdáleností do Jičínské ulice. Tramvajová trať dokončuje odbočení levými oblouky z Vinohradské do Jičínské ulice. Tramvajová trať se v Jičínské ulici napřimuje. Tramvajová trať krytá asfaltovým zákrytem míří v Jičínské ulici k přechodu do velkoplošných panelů BKV. Tramvajová trať pokračuje v Jičínské ulici přímým úsekem tvořeným velkoplošnými panely BKV.
    Koleje tramvajové tratě tvořené velkoplošnými panely BKV překračují křižovatku se Slezskou ulicí. Přímý úsek tramvajové tratě v Jičínské ulici. Tramvajové koleje se přibližují k pravým obloukům, které koleje nasměrují do Korunní ulice. Tramvajová trať zakrytá velkou žulovou dlažbou odbočuje v pravém oblouku do Korunní ulice. Tramvajová trať zakrytá velkou žulovou dlažbou odbočuje v pravém oblouku do Korunní ulice.
    Oblouk tramvajové tratě z Jičínské do Korunní ulice. Oblouk tramvajové tratě z Jičínské do Korunní ulice. Tramvajová trať dokončuje pravý oblouk z Jičínské do Korunní ulice a následně se napřímí. Tramvajová trať se po dokončení oblouku z Jičínské do Korunní ulice napřímí a přejde do konstrukce velkoplošných panelů BKV. Tramvajová trať tvořená velkoplošnými panely BKV míří v přímém úseku ve středu Korunní ulice k zastávce Orionka.
    Tramvajová trať překračuje v přímém úseku křižovatku s Čáslavskou ulicí. Tramvajová trať míří k zastávce Orionka, v levé části snímku vidíme pozůstatky koleje, jíž byla naposledy napojena již zrušená vozovna Královské Vinohrady. Prostor zastávky Orionka do centra, cestující nastupují do tramvají z chodníku přes jeden jízdní pruh. Prostor zastávky Orionka do centra, cestující nastupují do tramvají z chodníku přes jeden jízdní pruh. Mezi protisměrnými zastávkami Orionka tramvajová trať překračuje světelně řízenou křižovatku s ulicemi Boleslavská a Benešovská.
    Tramvajová trať se přibližuje k protisměrnému ostrůvku zastávky Orionka, zároveň dochází k jejímu neznatelnému vyosení, kdy se přiblíží k pravé části komunikace, kde zůstává vedle kolejí pouze prostor pro parkování automobilů. Prostor zastávky Orionka z centra. Trať opouští prostor zastávky Orionka z centra a začíná se stáčet do táhlého pravého oblouku. Tramvajová trať se stáčí táhlým pravým obloukem, který kopíruje tvar Korunní ulice. V táhlém pravém oblouku tramvajové trať překračuje křižovatku s Libickou ulicí.
    Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV míří k zastávce Perunova. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV míří k zastávce Perunova. Přímý úsek tramvajové tratě se blíží ke křižovatce s Kolínskou ulicí. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV míří k zastávce Perunova. Takřka neznatelně se v levé části snímku připojuje Sobotecká ulice.
    Tramvajová trať se přibližuje k zastávce Orionka. Prostor zastávky Perunova do centra, cestující nastupují do tramvají z chodníku přes parkovací pruh. Prostor zastávky Perunova do centra, cestující nastupují do tramvají z chodníku přes parkovací pruh. Tramvajová trať mezi protisměrnými zastávkami Perunova překračuje křižovatku s ulicemi Perunova a Chorvatská. Tramvajová trať mezi protisměrnými zastávkami Perunova překračuje křižovatku s ulicemi Perunova a Chorvatská.
    Prostor zastávky Perunova z centra. Prostor zastávky Perunova z centra. Za zastávkou Perunova z centra tramvajová trať v Korunní ulici překonává křižovatku s Řipskou ulicí. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV pokračuje k zastávkám Vinohradská vodárna. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV pokračuje k zastávkám Vinohradská vodárna.
    Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV pokračuje k zastávkám Vinohradská vodárna. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV pokračuje k zastávkám Vinohradská vodárna. Přímý úsek tramvajové tratě před zastávkami Vinohradská vodárna překonává křižovatku s Nitranskou ulicí. Prostor zastávek Vinohradská vodárna. Prostor zastávek Vinohradská vodárna.
    Prostor zastávek Vinohradská vodárna zprava se překročí ulici U Vodárny. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici podél dětského hřiště. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici podél dětského hřiště. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici podél dětského hřiště. Následuje světelně řízená křižovatka s Kladskou ulicí.
    Klesáním pokračuje tramvajové trať v Korunní ulici k zastávkám Šumavská. Klesáním pokračuje tramvajové trať v Korunní ulici k zastávkám Šumavská. Klesáním pokračuje tramvajové trať v Korunní ulici k zastávkám Šumavská. Tramvajové koleje se dostávají přes křižovatku s Chodskou ulicí. Tramvajová trať v Korunní ulici míří k zastávkám Šumavská.
    Tramvajová trať v Korunní ulici míří k zastávkám Šumavská. Prostor zastávky Šumavská do centra, zřízené formou zastávkového mysu. Prostor zastávky Šumavská do centra, zřízené formou zastávkového mysu. Prostor zastávky Šumavská do centra, zřízené formou zastávkového mysu. Protisměrné zastávky Šumavská odděluje křižovatka s ulicí Šumavskou.
    Prostor zastávky Šumavská z centra. Prostor zastávky Šumavská z centra. Za zastávkami Šumavská koleje stále pokračují v přímém úseku tvořeném velkoplošnými panely BKV. Tramvajové koleje míří ke křižovatce s Budečskou ulicí. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV.
    Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV. Přímý úsek tramvajové tratě v Korunní ulici tvořený velkoplošnými panely BKV. Světelně řízený přechod pro chodce přes Korunní ulici na úrovni Sázavské ulice. Tramvajová trať se zvolna přibližuje k Blanické ulici. Poloměr levého odbočení by byl natolik ostrý, že je nutné nejprve trať v Korunní ulici vyosit směrem vpravo, aby mohl být poloměr oblouku únosný. Vyosení tramvajové tratě v Korunní ulici protioblouky v kombinaci pravý a levý tvořenými velkoplošnými panely BKV.
    Tramvajová trať dokončuje své vyosení... ...napřimuje se. Následují levé oblouky klasické konstrukce, které trať odvádí do Blanické ulice. Před lety bychom s naší fotocestou pokračovali přímo až pod kostel svaté Ludmily na náměstí Míru. Levé oblouky tramvajové tratě z Korunní do Blanické s výrazně zvětšenou osovou vzdáleností pro zajištění bezpečného míjení se vozů jsou klasické konstrukce. Levé oblouky tramvajové tratě z Korunní do Blanické s výrazně zvětšenou osovou vzdáleností pro zajištění bezpečného míjení se vozů jsou klasické konstrukce.
    Levé oblouky tramvajové tratě z Korunní do Blanické s výrazně zvětšenou osovou vzdáleností pro zajištění bezpečného míjení se vozů jsou klasické konstrukce. Tramvajové koleje se po odbočení z Korunní ulice napřimují. Přímý úsek tramvajové tratě v Blanické ulici s výrazně zvětšenou osovou vzdáleností kolejí a občasnými zastávkami Blanická zřízenými na přilehlých chodnících. Přímý úsek tramvajové tratě míří ke křižovatce Blanická. Závěrečná část přímé tramvajové tratě v Blanické ulici před křižovatkou Blanická.


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021