|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Osobní tramvajové vozy
Když se v pražských ulicích v roce 1875 objevily první metry kolejnic pro tehdejší koňku zřejmě ani ten největší
jasnovidec netušil, kolik typů tramvajových vozů se za ta uplynulá desetiletí v Praze vystřídá. Některé ovládají
pražské koleje desítky let v počtu stovek kusů, jiné jsou zastoupeny pouze jedním exemplářem (to když provozovatel
zjistí, že to přece jen není to pravé ořechové), další posílá na koleje jejich výrobce, aby je vyzkoušel přímo v
terénu. Některé končí v muzeích celého světa, jiné podobně jako vůz na fotografii. Pojďme se společně poohlédnout
po osudech vozů řady T, které v pražských ulicích zasahují, zasahovaly a budou zasahovat do pravidelného osobního
provozu.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2023 |